Drut czy Kevlar?

UriUs781
Posty: 301
Rejestracja: 28.02.2013 18:26:56
Kontakt:

Drut czy Kevlar?

Post autor: UriUs781 »

Zamierzam kupić sobie Maxxis'y: na przód Ardent 2.25, a na tył CrossMark 2.1.
Zostało mi tylko pytanie, drut czy kevlar. Chodzi mi o to, jaka wersja jest lepsza (wytrzymałość, przyczepność). Waga tu nie ma znaczenia.

Z góry dzieki za pomoc :wink:
Breaking The Law
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

tylko waga ma tu znaczenie.
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

I wygoda użytkowania, zwijane zajmują dużo mniej miejsca w przechowywaniu ;)
http://brooce.pinkbike.com
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

robią też więcej miejsca w portfelu ;)
timon92
Posty: 402
Rejestracja: 28.09.2011 12:49:14
Lokalizacja: Tarnów/Kraków
Kontakt:

Post autor: timon92 »

Ja już nigdy nie założę kevlaru na przód. Po przebiciu dętki taka opona spada z obręczy i zakleszcza się pomiędzy widelcem i kołem, raz mi się to zdarzyło i zaliczyłem OTB. Nic mi się nie stało ale mogło być dużo gorzej
Pupgo
Posty: 144
Rejestracja: 03.04.2010 12:38:57
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: Pupgo »

Panowie nie jest tak, że kevlar jest bardziej odporny na ścieranie?
CEZAR
Posty: 733
Rejestracja: 01.03.2010 22:00:08
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: CEZAR »

Ja miałem kevlarowe, przebiłem kilka razy i dalej były jak nowe (Kenda SBE)
http://cezar-mtb.pinkbike.com/
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

Pupgo pisze:Panowie nie jest tak, że kevlar jest bardziej odporny na ścieranie?
ale bieżnik nie jest z kevlaru... tak jak w "zwykłej" oponie bieżnik nie jest ze stali. Kevlarowy lub stalowy jest oplot opony, samego balona, pod bieżnikiem. Więc co Ci da odporność na ścieranie? ;)
UriUs781
Posty: 301
Rejestracja: 28.02.2013 18:26:56
Kontakt:

Post autor: UriUs781 »

Sprecyzuje to pytanie inaczej - która wersja jest bardziej odporna na przebicia :?:
Breaking The Law
MikiLcaa
Posty: 146
Rejestracja: 12.12.2012 21:50:53
Kontakt:

Post autor: MikiLcaa »

drut.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

MikiLcaa pisze:drut.
Nie bardzo wiem na jakiej podstawie...

To takie placebo. Opona kevlarowa ma tylko zamiast drutu pociągnięte włókna. Jest sporo lżejsza więc może wydaje się, że mało gumy, cienka itp.
MikiLcaa
Posty: 146
Rejestracja: 12.12.2012 21:50:53
Kontakt:

Post autor: MikiLcaa »

A no na takiej, iż na własnej skórze przekonałem się, że łatwiej złapać snejka na oponie z kevlarem ;)
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

nie wiem jakie wy macie doświadczenia-ale je przeciąłem kilka opon-i żadna nie miała drutów w oplocie balona. drut owszem jest-ale jedynie jako wzmocnienie ścianki bocznej. oplot balona-to zdaje się kord, który jest określany ilością splotów. tak więc nie ma to żadnego wpływu na bieżnik,jego ścieralność, czy wytrzymałość.
jeśli różnica w cenie nie jest x2 ?to kupuj kevlar. lekko ,łatwiej się zakłada na obręcz, praktycznie żadnej różnicy w wytrzymałości.
chcesz tanio? to kupuj drut. ze 150gr ciężej.
to wszystko
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

diskordia pisze:i żadna nie miała drutów w oplocie balona.
A ktoś w to wierzy w ogóle?
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

pietryna pisze:A ktoś w to wierzy w ogóle?
że ma,czy że nie ma drutu w oplocie?
jakoś tak mało precyzyjnie się wyraziłeś
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Że ma drut w oplocie.
Ron2013
Posty: 257
Rejestracja: 14.01.2013 13:33:50
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: Ron2013 »

Panowie ale tworzycie bajki!

Opona z drutem ma analogiczą konstukcje do kevlerowej - ten sam oplot i ta sama guma, jedyna różnica to rant opony mocujący ją na obreczy koła jest wyposarzony w drut stalowy albo włókna kevlarowe. Opona kevlarową można zwinąć w kłebek i następnie po rozwinieciu założyć na koło. A oponę stalową jeśli byśmy próbowali zwijać to po pokrzywieniu drutu stalowego jest duży problem z wyprostowaniem. Jedyne profity z opony kevlerowej, to jej mniejsza waga i możliwość zwinięcia w kłębek. Cała reszta paramatrów użytkowych, jak; ścieralność, przyczepność i odporność na przebicia jest identyczna!
Ron2013
Posty: 257
Rejestracja: 14.01.2013 13:33:50
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Drut czy Kevlar?

Post autor: Ron2013 »

Panowie ale tworzycie bajki!

Opona z drutem ma analogiczą konstukcje do kevlerowej - ten sam oplot i ta sama guma, jedyna różnica to rant opony mocujący ją na obreczy koła jest wyposażony w drut stalowy albo włókna kevlarowe. Opona kevlarową można zwinąć w kłębek i następnie po rozwinieciu założyć na koło. A oponę stalową jeśli byśmy próbowali zwijać to po pokrzywieniu drutu stalowego jest duży problem z wyprostowaniem. Jedyne profity z opony kevlerowej, to jej mniejsza waga i możliwość zwinięcia w kłębek. Cała reszta paramatrów użytkowych, jak; ścieralność, przyczepność i odporność na przebicia jest identyczna!
bandit_dh
Posty: 119
Rejestracja: 02.04.2011 23:18:43
Kontakt:

Post autor: bandit_dh »

Ron2013 pisze:Opona z drutem ma analogiczą konstukcje do kevlerowej - ten sam oplot i ta sama guma, jedyna różnica to rant opony mocujący ją na obreczy koła jest wyposarzony w drut stalowy albo włókna kevlarowe. Opona kevlarową można zwinąć w kłebek i następnie po rozwinieciu założyć na koło. A oponę stalową jeśli byśmy próbowali zwijać to po pokrzywieniu drutu stalowego jest duży problem z wyprostowaniem. Jedyne profity z opony kevlerowej, to jej mniejsza waga i możliwość zwinięcia w kłębek. Cała reszta paramatrów użytkowych, jak; ścieralność, przyczepność i odporność na przebicia jest identyczna!
Też tak myślałem, ale okazuje się, że to nie wszystko. Kewlar może też być dodawany do oplotu celem wzmocnienia opony przeciw przebiciom, wtedy nieznacznie zwiększa wagę opony, źródło tutaj:

http://adventure.howstuffworks.com/outd ... -tires.htm
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość