RST SIGMA 180MM

szyszeekk
Posty: 24
Rejestracja: 17.05.2013 19:16:31
Kontakt:

RST SIGMA 180MM

Post autor: szyszeekk »

Witam :) chciałbym zakupić ten amorek http://allegro.pl/rst-sigma-180mm-usd-d ... 77427.html i nie mam pojecia nic o nim i dlatego tez takie pytanie gdzie mozna zrobić mu serwis albo czy nie lepiej samemu ? z góry dzieki za odpowiedź :D
agressor
Posty: 1182
Rejestracja: 19.04.2004 07:44:33
Lokalizacja: Rzeszów city
Kontakt:

Post autor: agressor »

odpuścił bym to i poszukał jakiegoś juniora używanego jak chcesz coś tanie i w miare dobre kupić.
szyszeekk
Posty: 24
Rejestracja: 17.05.2013 19:16:31
Kontakt:

Post autor: szyszeekk »

no ale tak z ciekawści to da się temu amorkowi zrobić serwis i słyszałem ze tam nie ma oleju pierwszy raz się z czyms takim spotykam ;)
jodła
Posty: 53
Rejestracja: 06.05.2013 16:40:38
Kontakt:

Post autor: jodła »

Z tego co widzę tam nie ma nawet tłumika, odpuść sobie bo na "ciernym" tłumieniu nie ma co
szyszeekk
Posty: 24
Rejestracja: 17.05.2013 19:16:31
Kontakt:

RST SIGMA 180MM

Post autor: szyszeekk »

witam wszystkich ; ) wie ktoś jak jest zbudowany ten amorek bo słyszałem ze tam jest smar zamiast oleju to prawda ? :shock: http://allegro.pl/rst-sigma-180mm-usd-d ... 77427.html
szyszeekk
Posty: 24
Rejestracja: 17.05.2013 19:16:31
Kontakt:

Post autor: szyszeekk »

no ale jak go ponaprawiać to na sam początek wystarczy nie ?
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Po cholerę kolejny temat? :evil:
Z gówna bata nie ukręcisz.
szyszeekk
Posty: 24
Rejestracja: 17.05.2013 19:16:31
Kontakt:

Post autor: szyszeekk »

No sorry ale próbuję się dowiedzieć jeszcze raz sorry
quake
moderator
Posty: 2111
Rejestracja: 19.04.2004 14:55:53
Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa
Kontakt:

Post autor: quake »

Po pierwsze - to co napisal KubaLaPL.
Po drugie - nie ten dzial.

Lacze tematy, nastepnym razem poleci ostrzezenie.


I tak a'propos tego amortyzatora...
Lepiej dozbierac troche kasy i kupic cos nowszego i normalnego, niz bawic sie z zabytkowym amortyzatorem, ktory nawet jako nowy nie byl najwyzszej jakosci... teraz, w tym stanie, wart jest mniej-wiecej tyle, ile za niego dadza w skupie zlomu.
szyszeekk
Posty: 24
Rejestracja: 17.05.2013 19:16:31
Kontakt:

Post autor: szyszeekk »

ok juz będe uważał ;)
galgan
Posty: 517
Rejestracja: 23.06.2012 11:56:36
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Kontakt:

Post autor: galgan »

Za 400-450 możesz już dorwać boxxera, sam mojego kupowałem za małe pieniądze, a na pewno lepiej się ugina od tego...
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Wolałbym tą sigmę niż boxxera starszego niż 3 lata...
rhaem
Posty: 1
Rejestracja: 03.05.2013 18:55:09
Kontakt:

Post autor: rhaem »

Powyższe odpowiedzi za bardzo nie odpowiedziały na Twoje pytania, więc postaram się napisać coś na temat.
Sigma nie jest wcale tak słabym amorem jak się ludziom wydaje ;) Wiadomo, że jest to starsza konstrukcja, więc nie jest to jakiś high-endowy amortyzator. RST większości kojarzy się ze sprzętem, który nadaje się głownie do jazdy po bułki do sklepu. Akurat Sigma powstawała za czasów, gdy jakość > ilość. Co do budowy jest to amortyzator bardzo podobny do Shivera od Mazzocchi. Prawa laga - tłumik (olej), lewa laga - sprężyna (bądź też śmieszny układ 3 sprężyn - niektóre wersje XL'a tak właśnie miały przez krótki czas). Standardowe nawet na obecne czasy regulacje tj. tłumienie odbicia, tłumienie kompresji. Sprzęt bardzo prosty w eksploatacji i serwisie, więc jeśli posiadasz jakieś minimalne ilości zdolności manualnych + coś więcej niż młotek i śrubokręt pod ręką to powinieneś dać sobie radę. Opis jak to rozebrać jest gdzieś na forum / manuale RST.
Ze swojej strony mogę dodać tylko tyle, że jeśli lagi są jeszcze w miarę proste i nie mają ogromnych rys / ubytków (o nie niestety łatwo jak jeździ się bez ochraniaczy - jak w każdym USD) to jest to amortyzator jak najbardziej wart tych 300zł. Radziecki sprzęt, który wytrzyma sporo błędów (lagi 36mm). Minusem jest spoora waga, naprawdę spora i trzeba się przyzwyczaić bo na początku można latać na twarz ;) Pytałeś w innym temacie, czy zmieści się tam opona 2.6 - jak najbardziej. Rozstaw goleni to 148 mm, więc jak się postarasz to i na 3.0 możesz jeździć. Mam nadzieję, że pomogłem. Pozdrawiam.
quake
moderator
Posty: 2111
Rejestracja: 19.04.2004 14:55:53
Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa
Kontakt:

Post autor: quake »

pietryna pisze:Wolałbym tą sigmę niż boxxera starszego niż 3 lata...
Nawet 6 letni Boxxer bedzie lepiej pracowal i (to juz zalezy od wlasciciela) w wiekszosci przypadkow bedzie w lepszym stanie, niz ta Sigma. Starsze i ciezsze nie rowna sie "lepsze". Powiem wiecej, wolalbym w miare zadbanego Boxxera z 2002 roku, niz ta Sigme...
szyszeekk
Posty: 24
Rejestracja: 17.05.2013 19:16:31
Kontakt:

Post autor: szyszeekk »

rhaem dzięki wielkie za tą odpowiedź o to mi chodził :D ale innym tez dzięki za rady :) wiem ze moze i Boxxer lepszy ale od zawsze mi się podobał taki amorek ;) a z lataniem na twarz to się mówi trudno są wzloty i upadki od czegoś trzeba zacząć :lol: Pozdrawiam ; )
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości