Boxxer 2011 gwintowanie?

enyoui
Posty: 126
Rejestracja: 27.07.2012 02:27:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Boxxer 2011 gwintowanie?

Post autor: enyoui »

Witam, mam trochę zjechane zwoje w gwincie w miejscu gdzie się przykręca zacisk hamulcowy, a dokładniej to dolny. Da się to nagwintować, czy magnezu nie da się nagwintować tak żeby to działało? Albo jakieś inne sposoby na naprawę tego?
enyoui
Posty: 126
Rejestracja: 27.07.2012 02:27:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: enyoui »

Jakieś sposoby, pomysły? proszę o pomoc.
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

są specjalne tzw sprężynki do naprawy gwintu, wkręca się je śrubokrętem i zmniejszają one rozmiar o jeden stopień numeryczny.
tak więc jeśli chcesz naprawić np gwint z 6mm to używasz śruby 5mm
albo gwintujesz na 7mm wkręcasz sprężynkę i stosujesz śrubę 6.
w każdym sklepie z art metalowymi powinno to być dostępne
enyoui
Posty: 126
Rejestracja: 27.07.2012 02:27:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: enyoui »

Hm, słyszałem też, że jest takie coś jakby taki preparat który jak wyschnie po 48 godzinach to robi się z tego stal. Takie coś by działało? Ktoś słyszał o takim czymś?
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Może i by dało się w to wkręcić śrubę, ale bałbym się na tym zamontować hamulca.

crossfader18
Posty: 445
Rejestracja: 01.09.2011 20:47:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: crossfader18 »

Standardowo są tam gwintowania pod m6 ostatnio wpadł mi na serwis Boxxer 2012 z wyjechanymi gwintami zagwinitowalem wiec zwyklym gwintownikiem pod rozmiar m7. Daje sobie palce odciąć i śmiało podpisuje się pod wykonaniem takiego zabiegu, aczkolwiek trzeba taki zabieg wykonać z rozwagą ;)
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Łatwo pod kątem gwintownik puścić i pozamiatane...
crossfader18
Posty: 445
Rejestracja: 01.09.2011 20:47:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: crossfader18 »

jak jest już otwór to trochę ciężko nagwintować krzywo trzeba mieć już naprawdę talent
enyoui
Posty: 126
Rejestracja: 27.07.2012 02:27:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: enyoui »

Generalnie to jest po prostu objechana górna część zwojów, jeżeli łapiecie o co mi chodzi.
rafal.zwdh
Posty: 470
Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
Kontakt:

Post autor: rafal.zwdh »

po prostu przegwintuj na M7, z w/w rozwagą
enyoui
Posty: 126
Rejestracja: 27.07.2012 02:27:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: enyoui »

A wtedy lagi nie stracą na wytrzymałości?
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

dłuższa śruba nie załatwi sprawy?
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

owszem załatwi. zrobi dziurę na wylot - do lagi.
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

diskordia pisze:owszem załatwi. zrobi dziurę na wylot - do lagi.
Zdecydowanie!

Można gwintować na M7, problem potem jest taki, że nie dostaniesz śruby pod M7 na imbusa i będziesz musiał narżnąć M8, która znów ma wielki łeb na wielki imbus. Kolejna sprawa to oczko w hamulcu jest przystosowane pod M6 a więc też je trzeba rozwiercić. Co więc zrobić najlepiej?
Oddaj amor do dobrego tokarza, on wyfrezuje otwór, wklei stalową tulejkę z gwintem M6 i będziesz miał idealne i niezniszczalne rozwiązanie.
Z gówna bata nie ukręcisz.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

damn, to znaczy, ze jak mialem rozwalony poczatek gwintu w moich 888 i zamiast wkrecac srubke z zestawu hamulcow ktora miala ze 2cm ja dalem 3cm to oznacza, ze zrobila mi sie dziura w ladze? :)
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

GgG pisze:damn, to znaczy, ze jak mialem rozwalony poczatek gwintu w moich 888 i zamiast wkrecac srubke z zestawu hamulcow ktora miala ze 2cm ja dalem 3cm to oznacza, ze zrobila mi sie dziura w ladze?
W niektórych amorach tak to się może skończyć. Kumpel tak właśnie zrobił w jakimś Manitou. Na tyle, że przez śrubę przelewał się olej.
Z gówna bata nie ukręcisz.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

KubaLaPL pisze:W niektórych amorach tak to się może skończyć. Kumpel tak właśnie zrobił w jakimś Manitou. Na tyle, że przez śrubę przelewał się olej.
pietryna...? ;> ale czy on czasem po prostu nie przegwintował za daleko? ;p
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość