Początek przygody

piotrmarch
Posty: 297
Rejestracja: 14.09.2011 19:33:55
Kontakt:

Post autor: piotrmarch »

Jeśli tak, to bardziej mierzyłbym w rower 13kg 140-150mm skoku. Po lasach będzie Ci się o wiele lepiej jeździło, a w górach taka zabawka też da Ci wiele zabawy.
A póki co możesz odezwać się do właściciela tego roweru: http://forfunbike.blogspot.com/p/moj-ro ... mones.html
na innym forum ogłaszał, że chce go sprzedać (ceny dokładnie nie pamiętam, ale mieścił się w budżecie).
Jak dozbierasz na fulla, wymienisz tylko ramę, reszta komponentów poskładana z głową - lekko i z odpowiednią dozą wytrzymałości.

Edit: Aha, no i rozmiar odpowiedni do Twojego wzrostu.
Hawkin
Posty: 8
Rejestracja: 02.05.2013 10:37:28
Kontakt:

Post autor: Hawkin »

A ten Mosquito, albo Shred - nie dają rady?

Nie potrzebny mi raczej full, skłaniam się ku HT, tylko chciałem kupić coś nowego... Myślisz, że da się kupić w tej cenie coś nadającego się do jazdy dla amatora, albo coś złożyć? Co do tego Commencala, którego mi poleciłeś, obawiam się, że rower został sprzedany na części... :(
piotrmarch
Posty: 297
Rejestracja: 14.09.2011 19:33:55
Kontakt:

Post autor: piotrmarch »

Sam kiedyś kupiłem Konę Scrap z podobnym założeniem jak Twoje, ale raczej kiepsko się sprawdziła, męczyłem się na dłuższych wycieczkach. Mosquito ma bardzo słaby amortyzator, ciężkie korby, słabą tylną piastę i wąską kierownicę. Trzeba by trochę doinwestować. Zobacz z resztą na różnicę w wadze - Mosquito waży 16kg, a Commencal 13,5kg, to już jest przepaść.

Cena, za jaką można kupić/poskładać sensownego fulla (nie mając nadzwyczajnych kontaktów i nie kupując zajechanych części do regeneracji) to 3,5k+.
Teraz mój kumpel poskładał Cannondale'a Propheta na Marzocchi 44 micro ti, elixirach r i fajnych, lekkich kółkach za 3,5k, a jakiś rok temu inny kumpel kupił Lapierre'a Zesty z RS Revelation 409 za 3.7k. Tyle, że do takiego "polowania" musisz już posiadać odpowiednie doświadczenie i wiedzę.
piotrmarch
Posty: 297
Rejestracja: 14.09.2011 19:33:55
Kontakt:

Post autor: piotrmarch »

Hawkin pisze: Nie potrzebny mi raczej full, skłaniam się ku HT, tylko chciałem kupić coś nowego... Myślisz, że da się kupić w tej cenie coś nadającego się do jazdy dla amatora, albo coś złożyć? Co do tego Commencala, którego mi poleciłeś, obawiam się, że rower został sprzedany na części...
Na pewno się da, kwestia szczęścia i wytrzymałości w poszukiwaniach;)
To jest też fajnie poskładany rower:
http://allegro.pl/rower-dragstar-ht-avi ... 41438.html
Ale każdy ma swoje plusy i minusy. Tutaj amorek to stara (2004r) i ciężka (+-3kg) konstrukcja ale niezawodna i bardzo dobra - do dzisiaj jest wyznacznikiem jakości amortyzacji;) Ale dzisiaj amorki o podobnych parametrach ważą w okolicy 1.8-1.9kg. Rama może być trochę za niska na długie wycieczki, no i w razie awarii klamki drogie w naprawie. Acz hamulce bardzo dobre. Poza tym nie ma się czego czepić - fajnie poskładany.

Pamiętaj przy zakupie pytać o wszelakie luzy (stery, korby, amor, koła), ostatni serwis amortyzatora, czy wszystkie regulacje sprawne, czy są jakieś problemy z hamulcami (zapowietrzenie, nie odbijające tłoczki, przecieki albo inne fanaberie), jakiekolwiek pęknięcia albo skrzywienia (cały rower), wgnioty w ramie. To chyba wszystko.

Jeśli nie masz możliwości obejrzenia roweru z kimś kto się zna, proś o dokładne zdjęcia wszystkich newralgicznych miejsc. Jeśli sprzedawca nie ma nic do ukrycia, powinien Ci je z radością przysłać.

Ostatnia i najcięższa rada - nie napalaj się;) Bierz wszystko na spokojnie, lepiej czegoś nie kupić i szukać dalej niż władować kupę kasy w kupę śmieci.
Hawkin
Posty: 8
Rejestracja: 02.05.2013 10:37:28
Kontakt:

Post autor: Hawkin »

Dziękuję Ci bardzo za pomoc :)

Jeszcze tylko ostatnia sprawa, czyli rozmiar ramy.
Ile cali byłoby optymalne, żeby w miarę sprawnie móc manewrować rowerem na ścieżce i jednocześnie nie wybić se kolanem zębów podczas jazdy na siodełku?? (mój wzrost to 182cm)
piotrmarch
Posty: 297
Rejestracja: 14.09.2011 19:33:55
Kontakt:

Post autor: piotrmarch »

Rozglądałbym się za L-ką. Ale to jeszcze zależy jaka rama. Bardziej patrz na długość ramy niż na wysokość podsiodłówki.
Kamil3city
Posty: 8
Rejestracja: 27.02.2013 19:37:41
Kontakt:

Post autor: Kamil3city »

Hawkin na takie leśne scieżki to możesz przytulić

Ns soda air
http://7anna.pl/oferta/nsbikes/item/757-soda-air.html

1.Przedni i tylni amor na powietrzu wiec za pomoca pompki w ciągu paru chwil możesz dostosować rower pod siebie.
2. Pneumatyczna sztyca dzięki której podjeżdzając pod górke bedziesz mógł za pomocą jednego przycisku wysunać sztyce do góry lub na dół.
3. Ustawienie skoku dampera (155/177) oraz odległość tylnego koła w hakach.
4. Generalnie rower uniwersalny i w dodatku solidnie wykonany. Osoba która lubi smigać po trochu we wszystkim bedzie z takiego roweru zadowolona bo np.. ustawiająć długość skoku dampera na 155 i koło w hakach na krótkie bedzie mogła smiało polatac na dirtach :) . Ustwiajać np. tylni trójkat na długi i skok dampera 177 bedziesz mogł smiało smigac na trasach dh
Specker
Posty: 176
Rejestracja: 06.04.2013 15:03:30
Kontakt:

Post autor: Specker »

Kamil3city pisze:Hawkin na takie leśne scieżki to możesz przytulić

Ns soda air
http://7anna.pl/oferta/nsbikes/item/757-soda-air.html

1.Przedni i tylni amor na powietrzu wiec za pomoca pompki w ciągu paru chwil możesz dostosować rower pod siebie.
2. Pneumatyczna sztyca dzięki której podjeżdzając pod górke bedziesz mógł za pomocą jednego przycisku wysunać sztyce do góry lub na dół.
3. Ustawienie skoku dampera (155/177) oraz odległość tylnego koła w hakach.
4. Generalnie rower uniwersalny i w dodatku solidnie wykonany. Osoba która lubi smigać po trochu we wszystkim bedzie z takiego roweru zadowolona bo np.. ustawiająć długość skoku dampera na 155 i koło w hakach na krótkie bedzie mogła smiało polatac na dirtach :) . Ustwiajać np. tylni trójkat na długi i skok dampera 177 bedziesz mogł smiało smigac na trasach dh

On nie ma 10k na rower tylko 2.5 :D
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość