Korby Deore

don corneo
Posty: 92
Rejestracja: 31.03.2010 20:08:39
Kontakt:

Korby Deore

Post autor: don corneo »

Jak się spisują te korby w dh? Sporo ludzi je chwali i twierdzi, że spokojnie dają radę. Ważę 78kg, rama Demo 8. Zastanawiam się nad tym nowym modelem fc-m615. W ogóle jak takie korby pierwotnie 2-3 blatowe współpracują z napinaczem? Nie kolidują z nim te gniazda pod najmniejszą zebatkę?
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

co do gniazd najmniejszej zębatki, zależy wszystko od napinacza i jego zamocowania. Czasem jest 1mm luzu, a czasem trzeba trzeba piłować. Co do samych korb sie nie wypowiem bo nie jeździłem, ale również czytałem że czasem ludzie jeżdżą
don corneo
Posty: 92
Rejestracja: 31.03.2010 20:08:39
Kontakt:

Post autor: don corneo »

No właśnie tego się obawiam, że trzeba będzie pilnikiem podziałać a w przypadku nowej korby trochę żal mi ją tak potraktować. Może lepiej nie kombinować i poszukać w dobrej cenie Zee? Napinacz jaki posiadam to Shaman Drake z mocowaniem ISCG old. Może ktoś używa tego napinacza z ową korbą?
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Nie wyrobią, to są najtasze siemano które sztywością nie grzeszą (żeby nie było - mam i używam takich od około roku, korb miałem całkiem sporo), slx czy xt są wytrzymalsze. ewentualnie ile chesz wydać na te korby?
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

W demo nie ma mufy 83? :O
Z gówna bata nie ukręcisz.
don corneo
Posty: 92
Rejestracja: 31.03.2010 20:08:39
Kontakt:

Post autor: don corneo »

Chce wydać max 350 zł. W Demo z 2010 mufa jest 73mm i haki 135 co mnie też dziwi i irytuje. Od 2011 jest 83 i 150.
Forfiter92
Posty: 86
Rejestracja: 22.02.2011 16:08:23
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Forfiter92 »

ja posiadam korby deore już 2 sezony, nie mam porównania sztywności do wyższych modeli jak LX czy XT ale na pewno dużo sztywniejsze od howitzerów czy nawet race face evolve x type. katuje regularnie na zawodach i prawie każdy weekend w górach i nie ma mowy żeby coś im się działo, a co do napinacza to musiałem ściąć mocowania małej zębatki
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

A może mi ktoś powiedzieć w jaki sposób odczuwa ten brak sztywności ?
Bo bardzo ciekawi mnie to jak półkilowy kawał Alu może nie być sztywny ?
A jeszcze bardziej ciekawi mnie to w jaki sposób odczuwacie te części milimetra o które się taka korba może wygiąć/odkształcić .

uzurpator
Posty: 576
Rejestracja: 17.07.2008 07:56:29
Kontakt:

Re:

Post autor: uzurpator »

GgG pisze:Nie wyrobią, to są najtasze siemano które sztywością nie grzeszą (żeby nie było - mam i używam takich od około roku, korb miałem całkiem sporo), slx czy xt są wytrzymalsze. ewentualnie ile chesz wydać na te korby?
Ale jak się te same ramiona nazywają "Zee" to już są sztywne niczym **** Rasputina?

Deore to dobre, tanie korby. Ciężkawe w porównaniu do SLX czy XT, ale te ~50 gram krzywdy nikomu nie robi.
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Od SLX na pewno nie są słabsze, a wyżej to nie wiem. Nie katuję ich w DH ale dostają po dupie od kilku dobrych lat i nic im. Tak samo są robione właśnie Zee, też nie są puste w środku tylko taki C-profil i dają radę mocno... Mogą mieć co prawda inną ośkę, ale na tej zasadzie dużo większy % SLX pękał na osi niż Deorek. Ja bym próbował z dobrym supportem.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

frmaniak - jak pojeździsz na kilku rowerach to od razu czuć który ma co krzywe. Mam dwa rowery i wiem w którym mam krzywą korbę, a jest to deore w rowerze na którym jeźdzę po bułki i do pracy. A pracuję w serwisie rowerowym i tam tez sporo syfu robimy, bardzo dużo rowerów ma krzywe korby lub pedały, a właściciel nawet o tym nie wie. Tak samo z kierownicą, jak się przyzwyczaisz to nie czujesz, dopóki nie pojeździsz na prostej.
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Tak wiem o tym że bardzo czuć jeśli z krzywej korby przesiądzie się na prostą. Też tak miałem po wymianie krzywej na nową. Ale ty teraz chyba mówisz o ogólnej wytrzymałości, a nie o sztywności.
Ja miałem na myśli to że 90% forum ma manie pisania o mało sztywnych Wahaczach, Korbach, Kierownicach itp. a tak naprawdę nie da się poczuć tak bardzo tego że korba odkształca się o jakąś małą część milimetra, czy tego że kierownica się ugnie o 2mm

Pupgo
Posty: 144
Rejestracja: 03.04.2010 12:38:57
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Re:

Post autor: Pupgo »

FRmaniak pisze: 90% forum ma manie pisania o mało sztywnych Wahaczach, Korbach, Kierownicach itp. a tak naprawdę nie da się poczuć tak bardzo tego że korba odkształca się o jakąś małą część milimetra, czy tego że kierownica się ugnie o 2mm
Dokładnie!

Co do Deore, używam jej w enduro i złego słowa powiedzieć nie mogę. Ostatnią rzeczą jaką bym w nim wymienił to ta korba.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Ja mam ją w swoim fullu, jeżdżone normalnie - po mieście, jakieś pseudo xc, do lasu na naprawdę łatwe trasy i jednak mam wrażenie, że lewa strona popłynęła. W zjazdówce mam xt które zbierało baty na niedolotach itp i trzyma się równo. Co nie zmienia faktu że deorka jest tania w miarę lekka i w miarę mocna.
don corneo
Posty: 92
Rejestracja: 31.03.2010 20:08:39
Kontakt:

Post autor: don corneo »

Wstrzymałem się z zakupem. Poczekam az pojawi sie coś używanego. Choć przez tą nieszczęsną mufę trudno coś ciekawego dostać.
xKaNiOnx
Posty: 70
Rejestracja: 25.07.2011 13:37:51
Kontakt:

Post autor: xKaNiOnx »

FRmaniak - jak wrzucisz sobie sztywne przełożenie i na stojąco zaczniesz dymać pod górkę, to odczujesz, ze Deore jest "gumowe", a XT już nie. Różnica miedzy tymi korbami jest wyraźna.

Ostatecznie jak masz sztywniejszą korbę to więcej siły idzie w napęd, a mniej w bujanie korba na boki. Możesz ta wypowiedź potraktować jako internetowe pie***, ale XT mam w jednym rowerze, a na Deore miałem okazję jeździć, i różnica wykracza znacznie poza autosugestię.

Ale czy ta sztywność ma jakieś krytyczne znaczenie w DH, gdzie raczej się nie pedałuje pod górę na sztywnych przełożeniach to nie mnie oceniać.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Ale czy ta sztywność ma jakieś krytyczne znaczenie w DH, gdzie raczej się nie pedałuje pod górę na sztywnych przełożeniach to nie mnie oceniać.
chyba nie ma żadnego znaczenia, ale jak już porównujemy to trzeba o tym napisać :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości