CCDB a Giant Glory 2011

motomysz
moderator
Posty: 2254
Rejestracja: 29.04.2004 21:58:29
Kontakt:

CCDB a Giant Glory 2011

Post autor: motomysz »

Witam,

Od pewnego czasu noszę się z zamiarem zmiany dampera w Glorce. Obecnie posiadany DHX 4 działa .... słabo.

Rozmiar mało popularny -> 222mm, a akurat jest na alledrogo CCDB w tym rozmiarze.
O damperze tym wiem tyle co i nic, ale już trochę poczytałem.

Sporo ludzie piszą, że duże znaczenie dla tego dampera ma przełożenie ramy i to czy jest ramą progresywną.

Mógłby się ktoś wypowiedzieć w temacie? Będzie to dobrze fungowało z Glorką?

I proszę od razu o namiary na serwisy robiące CCDB i zalewające takim olejem jak trzeba.

Pozdrower
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Zawsze można coś nagrzebać z shimami i powinno być ok pod tą ramę ale to tylko teoretyzowanie. Serwis ogarnie Ci spider suspension (na fb są, na forum też jest kolega od tego).
motomysz
moderator
Posty: 2254
Rejestracja: 29.04.2004 21:58:29
Kontakt:

Post autor: motomysz »

A to Spider Suspension znam, w poniedziałek jedzie do nich Foxik :)
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

off_road miał w Glorce (co prawda tej starszej biało-niebieskiej) CCDB i był zadowolony. Generalnie siedzi chłopak w temacie. Wiem że ma też chyba 2 sztuki CCDB na sprzedaż. Zgadajcie sie modzi ;)
nhp890
Posty: 1327
Rejestracja: 21.03.2011 12:32:31
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nhp890 »

Ale off_road ma 241, także się nie zgadają. Chyba że w sprawie porady ;)
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Dokładnie 241mm

Z maestrem mega zgrywa się wersja coil. Dla tego, że mamy połączenie liniowego dampera z progresywną ramą. Przez co można mocno opierać się na HSC.

Ogolnie urywa dupę takie zestawienie jeśli chodzi o starą glorkę.
Nowa ma krzywą zbliżoną "odrobinkę" do sunday-a (progresja przechodząca pod koniec w degresję) co czyni ją bardzo podatną na przyjmowanie powietrzniaków w standardowej wersji.

Co do 222mm kwestia jednego tygodnia i mogę go mieć hehe

Jeśli chodzi o serwis wymagane jest posiadanie pompy próżniowej :) W paru serwisach motocyklowych to już standard ceny wahają się od 150zł do 450zł.

Co do oleju w DB siedzi ohlins 14cSt w 40*C ale w PL do kupienia jest 15cSt w 40*C (chora cena niestaty) aż taki pro nie jestem aby odczuć różnicę 1cSt ;) mój jest takowym zalany i pełen luz. Fajne jest to, że serwis robi się co 2 sezony więc cenę pasuje dzielić przez 2 ;)

PS. Ten z allegro to wersja z 2009-2010. Ma regulatory z przed poszerzenia zakresu. łatwo poznać albo śrubokręt płaski albo krzyżak, ten drugi to już poszerzony zakres regulacji.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
motomysz
moderator
Posty: 2254
Rejestracja: 29.04.2004 21:58:29
Kontakt:

Post autor: motomysz »

Ciagle sie waham ... ccdb albo rocco.
Ccdb drozsze ale jest od reki, rocco tansze ale wez je kup.
Z rocco mam dobre doswiadczenia, znajomi z ktorymi jezdze podobnie.
Sklaniam sie ku rocco, bo szkoda mi juz kasy wywalac w tym sezonie na rower, a jeszcze kilka wydatkow sie szykuje... ale zobaczymy czy uda sie to kupic...

Dzieki za odpowiedzi !!
Soulforged
Posty: 452
Rejestracja: 11.04.2008 21:36:34
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Soulforged »

Dylemat pomiędzy ROCO a CCDB - tutaj właściwie nie ma dylematu ;)
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Post autor: kubuspunxdh »

powiem moze ja ;) marzocchi nie umiało robic damperów do tego roku :> roco to nieszczeliwy damper albo trafisz na sztuke która wymaga takiego interwału serwisowego ze masakra albo muli strasznie... ( wiadomo shim stack można zmienić ale konstrukcyjnie zeby on dobrze pracował trzeba by zbudować swojego pistona!) jak bym mial możlwość... CCDB ! :> pozdr.
rowerek PB Spider Suspensions boss!
motomysz
moderator
Posty: 2254
Rejestracja: 29.04.2004 21:58:29
Kontakt:

Post autor: motomysz »

Wszystko to kwestia porównania i ew ustawienia dampera.

Miałem w Reignie ROCO i wspominam te 170mm jako dużo lepiej pracujące zawieszenie niż obecne 208mm w Glorce. A zawieszenie takie samo... tylko, że w Glorce jest DHX 4.0

Czy nie ma dylematu? Oczywiście, że jest .. jakieś 400 zł lekko licząc + przegląd po zakupie którego nie zrobie sam - najmniej 150 zł.

To troche tak jakby ktoś mi powiedział, że nie ma dylematu pomiędzy V10 Carbon a Duncon Cane Corso... no niby nie ma :)
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Ale DB nie pójdzie za 400zł :)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Re:

Post autor: kubuspunxdh »

motomysz pisze: Czy nie ma dylematu? Oczywiście, że jest .. jakieś 400 zł lekko licząc + przegląd po zakupie którego nie zrobie sam - najmniej 150 zł.
zestaw uszczelek do roco kolo ~360 zł ;| trochę sporo niestety cza o tym pamiętać od 2014 roku dla pocieszenia ma sie zmienić diametralnie podejście Marzocchi do rowerowej sceny :>
rowerek PB Spider Suspensions boss!
motomysz
moderator
Posty: 2254
Rejestracja: 29.04.2004 21:58:29
Kontakt:

Post autor: motomysz »

http://www.ukbikestore.co.uk/product/14 ... e-kit.html :)

Ciekawe ile service kit do CCDB kosztuje :)

---
off_road ja mówie, że po sprzeedaży DHXa muszę dopłacić jakieś 400 zł do CCDB lekko licząc
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Re:

Post autor: kubuspunxdh »

cena dotyczy tylko rocznika 2007 :P ! i tyczy sie tylko i wyłacznie modeli Roco Coil RC WC :>
rowerek PB Spider Suspensions boss!
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Re:

Post autor: off_road »

motomysz pisze: off_road ja mówie, że po sprzeedaży DHXa muszę dopłacić jakieś 400 zł do CCDB lekko licząc

Wybacz :)

Kurcze jeszcze mam rachunek za komplet do roco jak 3 lata temu stał 120zł :(
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Re: Re:

Post autor: kubuspunxdh »

off_road pisze:
motomysz pisze: off_road ja mówie, że po sprzeedaży DHXa muszę dopłacić jakieś 400 zł do CCDB lekko licząc

Wybacz :)

Kurcze jeszcze mam rachunek za komplet do roco jak 3 lata temu stał 120zł :(
machnąłem sie sporo... :D pozwolę sobie skopiować fargment @"Cześć,
Od 2008 cena detaliczna zestawu uszczelek to 240zł.
Pozdrawiam
#############
F.H. Gregorio "
rowerek PB Spider Suspensions boss!
Włóczykij89
Posty: 208
Rejestracja: 17.02.2010 21:21:32
Lokalizacja: k. Olsztyn/Warszawa
Kontakt:

Re: Re:

Post autor: Włóczykij89 »

kubuspunxdh pisze:
motomysz pisze: Czy nie ma dylematu? Oczywiście, że jest .. jakieś 400 zł lekko licząc + przegląd po zakupie którego nie zrobie sam - najmniej 150 zł.
zestaw uszczelek do roco kolo ~360 zł ;| trochę sporo niestety cza o tym pamiętać od 2014 roku dla pocieszenia ma sie zmienić diametralnie podejście Marzocchi do rowerowej sceny :>
Co masz na myśli ze zmianą podejścia Marzocchi ??
MikiLcaa
Posty: 146
Rejestracja: 12.12.2012 21:50:53
Kontakt:

Post autor: MikiLcaa »

Te nowe 'ósemki' mają być chyba niby rejsingowe :)
Włóczykij89
Posty: 208
Rejestracja: 17.02.2010 21:21:32
Lokalizacja: k. Olsztyn/Warszawa
Kontakt:

Post autor: Włóczykij89 »

I to tyle ze zmian ?? Nic więcej ?? Myślałem, że będzie przełom z podejściem do klienta albo serwisem.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość