Rock Shox Domain wgnieciona górna goleń

FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Czarny lakier do paznokci, ale to się wypełnia tylko jeśli masz jakieś duże rysy, małych nie ma sensu

timon92
Posty: 402
Rejestracja: 28.09.2011 12:49:14
Lokalizacja: Tarnów/Kraków
Kontakt:

Post autor: timon92 »

Nie żadne Super Glue bo to po zastygnięciu zmniejsza objętość. Do takich rzeczy używa się dwuskładnikowej żywicy epoksydowej
Globox
Posty: 80
Rejestracja: 23.02.2013 15:26:58
Lokalizacja: Mirsk
Kontakt:

Re:

Post autor: Globox »

FRmaniak pisze:Czarny lakier do paznokci, ale to się wypełnia tylko jeśli masz jakieś duże rysy, małych nie ma sensu
To lakier do paznokci nie zaszkodzi ani anodzie ani uszczelką?
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Jak go położysz równo i nie będzie zadziorów to nie zaszkodzi

Globox
Posty: 80
Rejestracja: 23.02.2013 15:26:58
Lokalizacja: Mirsk
Kontakt:

Post autor: Globox »

To w sumie racja przy tak małym zadrapaniu nie warto się w to bawić ;] Ale dzięki za pomoc, może kiedyś (oby nie :D) się przyda.
sasquatch
Posty: 430
Rejestracja: 11.08.2005 19:49:30
Lokalizacja: Roczyny
Kontakt:

Post autor: sasquatch »

czytam te wypociny i wymysły gimbazujm i rece opadaja... powietrze jest na tyle scisliwe ze nabiłbyś tam 20 barów i nic by to nie dało, podgrzewanie równiez nic nie da bo zeby to "wypchac" trzebaby było grzać do czerwonosci (o ile sa stalowe lagi), grzanie zniszczy powłokę chromową bo takie miejscowe grzanie do wysokiej temperatury spowoduje jej osłabienie, pekanie a po czasie łuszczenie...

jedyne wyjscie to zeszlifować w miejscu wgniotu chromowanie, nałożyć twardą żywicę epoksydową, zeszlifowac na rowno z laga i wypolerowac, innej opcji nie ma dzieci...
jodła
Posty: 53
Rejestracja: 06.05.2013 16:40:38
Kontakt:

Re:

Post autor: jodła »

sasquatch pisze:czytam te wypociny i wymysły gimbazujm i rece opadaja... powietrze jest na tyle scisliwe ze nabiłbyś tam 20 barów i nic by to nie dało, podgrzewanie równiez nic nie da bo zeby to "wypchac" trzebaby było grzać do czerwonosci (o ile sa stalowe lagi), grzanie zniszczy powłokę chromową bo takie miejscowe grzanie do wysokiej temperatury spowoduje jej osłabienie, pekanie a po czasie łuszczenie...

jedyne wyjscie to zeszlifować w miejscu wgniotu chromowanie, nałożyć twardą żywicę epoksydową, zeszlifowac na rowno z laga i wypolerowac, innej opcji nie ma dzieci...
No i tu się myślisz ja w swoim Domainie wyprostowałem to prętem metalowym z stożkową końcówką, Od środka zostało podgrzane, następnie został "wsadzony" pręt i są tylko ryski w miejscu wgniota.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

sasquatch pisze:czytam te wypociny i wymysły gimbazujm i rece opadaja... powietrze jest na tyle scisliwe ze nabiłbyś tam 20 barów i nic by to nie dało, podgrzewanie równiez nic nie da bo zeby to "wypchac" trzebaby było grzać do czerwonosci (o ile sa stalowe lagi), grzanie zniszczy powłokę chromową bo takie miejscowe grzanie do wysokiej temperatury spowoduje jej osłabienie, pekanie a po czasie łuszczenie...

jedyne wyjscie to zeszlifować w miejscu wgniotu chromowanie, nałożyć twardą żywicę epoksydową, zeszlifowac na rowno z laga i wypolerowac, innej opcji nie ma dzieci...
czytałeś temat, więc wiesz że lagi są stalowe, więc nie wiem co rozkminiasz "o ile są...". Po drugie, chłopaki podpowiadali sposoby używane w MX, nie wyssane z palca, więc widocznie działają, dlatego też polecane były tutaj. Po 3 nie znasz ludzi więc nie obrażaj.
KubaDownHill
Posty: 131
Rejestracja: 18.08.2012 07:41:40
Kontakt:

Re: Re:

Post autor: KubaDownHill »

MUSZEL pisze:
sasquatch pisze:czytam te wypociny i wymysły gimbazujm i rece opadaja... powietrze jest na tyle scisliwe ze nabiłbyś tam 20 barów i nic by to nie dało, podgrzewanie równiez nic nie da bo zeby to "wypchac" trzebaby było grzać do czerwonosci (o ile sa stalowe lagi), grzanie zniszczy powłokę chromową bo takie miejscowe grzanie do wysokiej temperatury spowoduje jej osłabienie, pekanie a po czasie łuszczenie...

jedyne wyjscie to zeszlifować w miejscu wgniotu chromowanie, nałożyć twardą żywicę epoksydową, zeszlifowac na rowno z laga i wypolerowac, innej opcji nie ma dzieci...
czytałeś temat, więc wiesz że lagi są stalowe, więc nie wiem co rozkminiasz "o ile są...". Po drugie, chłopaki podpowiadali sposoby używane w MX, nie wyssane z palca, więc widocznie działają, dlatego też polecane były tutaj. Po 3 nie znasz ludzi więc nie obrażaj.


No to trzymaj tego wirtualnego browara ode mnie !
damianksiazek9
Posty: 728
Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: damianksiazek9 »

Wypełniłem to żywicą, narazie musi wystarczyć.
Za jakiś czas pobawie się z palnikiem i prętem.
Mam jedno pytanko trochę niezwiązane z tematem, czy sterówka 17,5cm styknie do Scott'a voltage FR 30?? Rurkę mam 1,5 cala.
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Post autor: kubuspunxdh »

no tak polska.... temat normalnie masakra !
damianksiazek9 pisze: Mam jedno pytanko trochę niezwiązane z tematem, czy sterówka 17,5cm styknie do Scott'a voltage FR 30?? Rurkę mam 1,5 cala.
a coś stoi na przeszkodzie zmierzyć ?
rowerek PB Spider Suspensions boss!
damianksiazek9
Posty: 728
Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: damianksiazek9 »

Polska czy nie polska... Amor malowany w niemczech a pizdy lakier szlifierką ścierali i alu pofalowane jest że nie wiem co... i weź to teraz pomaluj... Górne golenie za jakiś czas wymienie albo spróbuje naprawić. Powiedzcie mi lepiej czy ten ster styknie.
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Re:

Post autor: kubuspunxdh »

damianksiazek9 pisze: Powiedzcie mi lepiej czy ten ster styknie.
czemu po prostu tego nie spasujesz !? :D a co do malowania ;) o ile powłoki magnezu nie zeszlifowali na kant to spokojnie Piaskowanie szkiełkowanie itd. i bedą jak nowe tylko nie dawaj do malowana proszkowego :P jak masz kanty panie... sory reczna robutka :P sporo ludzi pisze o "wybijaniu wgłębień" robił to któryś z Was ? :) raczej nie bo nikt normalny tego nie poleci przy goleni o grubości możne 2mm ! to raz a 2 to sa rozne metody wybijania wgłębię ale nie ostrych na to nie ma metody płaskie można owszem nie ostre (zmienia strukturę materiału ) kolejna sprawą jest powłoka chrmowa :) nie no moim skromnym zdaniem golenie śmietnik ! i nie róbmy gówna bo za chwile będzie temat o wymianie ślizgów albo nie daj boże o śmierci kolegi...
rowerek PB Spider Suspensions boss!
damianksiazek9
Posty: 728
Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: damianksiazek9 »

Pytam o ten ster bo ramy jeszcze nie kupiłem ;) Z tymi goleniami walczyłem dzisiaj cały dzień i wyszło całkiem nieźle, lakier jest równy i nie widać tych "falek" od szlifiery.
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Post autor: kubuspunxdh »

o sterówke nie pomoge... cza pytać bezpośrednich użytkowników :) poszukaj na PB :)
rowerek PB Spider Suspensions boss!
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

istnieje coś takiego jak pdf z geometrią. raczej nietrudno znaleźć .
do tego dolicz sobie wysokość sterów. te oryginalne są jak półzintegrowane,praktycznie cąłe schowane w ramie.
jakie ty masz zamiar montować? to chyba nawet wróżka Balbinka nie wie.
damianksiazek9
Posty: 728
Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: damianksiazek9 »

Wczoraj już znalazłem tego PDF'a, i wychodzi że sama główka ma 118mm, czyli powinno starczyć.
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

czyli masz jeszcze 5cm na mostek, czyli będziesz jeszcze podkładki dawał

Jaca
Posty: 2526
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:22
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Jaca »

Rozmawiałem z moim kolegą, który zajmuje się wydechami w pracy - do wydechu mają dorobiony dedykowany komplet korków z podkładkami i uszczelkami oraz obejm. Korki mocuje się na lekki wcisk, po czym ściska mocno obejmami (w amorze obejmy niestety nie zdadzą egzaminu - brak nacięć na goleni). Jeden z korków jest nagwintowany i wkręcony jest w niego wentyl samochodowy.

Ciśnienie, jakim operowali to ok 10 atmosfer.

W związku z problemem, jakim jest brak nacięć, które umożliwią obejmom zaciśnięcie goleni na korkach, jedynym rozwiązaniem jest połączenie korków wewnątrz za pomocą pręta gwintowanego - górny korek musi być dorobiony pod gwint w goleni. W nim zrobiony otwór na wentyl mimośrodowo, a także drugi otwór, przez który trzeba puścić pręt gwintowany. Dolny korek musi być spasowany z golenią na lekki wcisk (średnica korka musi być ok 0,01mm większa od średnicy otworu w goleni), bądź w ostateczności suwliwie i dokręcany do górnego.

Po złożeniu wszystkiego do kupy, pompuje się kompresorem goleń do możliwie najwyższej wartości i zaczyna ogrzewać wgniecenie. Poprawnie wykonana operacja skutkuje tym, że wgniecenie wychodzi w sposób podobny do wgniecenia w plastikowej butelce na napoje.

Może być z tym trochę zabawy, więc jest to raczej patent na zimę, albo przy okazji, jak masz drugi amortyzator.


Cóż, czego być nie zastosował, powodzenia, a jakby co, to wal na priv, postaram się Ci pomóc.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości