Ohlins USD! Proto

wrapped79
Posty: 69
Rejestracja: 26.07.2012 15:37:50
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Re:

Post autor: wrapped79 »

piotrex pisze:ciezko nazwac DVO starym producentem ;-)
Dlatego oddzieliłem " DVO" od "starych producentów" ;) - nie miałem na myśli ich jako starych producentów - choć Bryson Martin był jednym z pierwszych w Marzocchi ;) i jakby kupa doświadczenia u chłopa jest :D

off_road pisze:A czym się różni MX od DH?

Wagą i wybraną krzywą ugięcia ;) Bo jakoś więcej różnic nie widzę ;)
Wagą, krzywą ugięcia, flexem - mało nie sądzę aby shimowanie i zaworowanie było identyczne - w końcu inne obciążenia ;)??? ;) co jak co ale troszkę choć małych ale jednak różnic jest . Pytanie - skoro tak dużo wiedzy mają to dlaczego do tej pory nie weszli na ten rynek ?? Skoro BOSSARD potrafił to Ohlins chyba też - no a jednak do tej pory żadnego śmigającego amorka nie ma :D ;)
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Za mały rynek? W porównaniu do motoryzacyjnego...
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
wrapped79
Posty: 69
Rejestracja: 26.07.2012 15:37:50
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Re:

Post autor: wrapped79 »

off_road pisze:Za mały rynek? W porównaniu do motoryzacyjnego...
Możemy się tak przestrzelać cały czas :D ;) - chodzi o to że mam cały szacunek do Ohlinsa i z chęcią bym się na ich produkcie przewiózł ale przy całym tym szacunku to trzeba sobie powiedzieć że przy High Endowych produktach to tak naprawdę tylko zawodnik wysokiej klasy tak naprawdę poczuje różnice ;) ( a to i tak bardzo subtelną) a przeciętny zjadacz DH poczuje ale różnicę przy kasie bo Ohlins tanio się nie ceni :D

Peace panowie ;)
nhp890
Posty: 1327
Rejestracja: 21.03.2011 12:32:31
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nhp890 »

A mnie dalej ciekawi cytat z tamtego wywiadu.. A to było w sierpniu, takie wielkie zmiany zaszły w miesiąc?
jeżykBDG
Posty: 378
Rejestracja: 03.02.2008 14:34:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: jeżykBDG »

Może dlatego, że wywiad był prowadzony z gościem od Speca, a niby jaki oni mieli bym mieć interes w robieniu widelca?

SIEMA MELON!
muras
Posty: 662
Rejestracja: 26.02.2006 18:19:38
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: muras »

Problem w tym że wszystkie klamoty rowerowe to chiny, przez co ktokolwiek kto chce wprowadzić coś na rynek rowerowy jest na przegranej pozycji. Były próby wejścia firm motoryzacyjnych na rynek rowerowy: wspomnę tylko o Romicu i Progressive Suspension, ale chyba tylko Fox i renthal sie utrzymują. Więc jedyna szansa to absolutny high end albo spiknięcie się z jakimś gigantem Ohlins wybrał obie opcje. Ja tam Ohlinsowi dobrze życzę, mam nadzieję że jednak wypuszczą swoje produkty na wolny rynek (żeby chociaż Bos miał konkurenta ;)), natomiast los VDO jest mi kompletnie obojętny. Ot taka kolejna marka.
nhp890
Posty: 1327
Rejestracja: 21.03.2011 12:32:31
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re:

Post autor: nhp890 »

jeżykBDG pisze:Może dlatego, że wywiad był prowadzony z gościem od Speca, a niby jaki oni mieli bym mieć interes w robieniu widelca?
Dlaczego mieliby pytać "gościa od speca" o robienie widelca? Przecież damper to też nie ich robota
jeżykBDG
Posty: 378
Rejestracja: 03.02.2008 14:34:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: jeżykBDG »

Ale damper jest ściśle powiązany z ramą,ten sam damper będzie chodził inaczej w różnych ramch, dlatego też ohlins współpracował ze specem żeby mieć jak najwięcej danych odnośnie ramy. Amortyzator przedni jest uniwersalny będzie chodził tak samo nie ważne w jakiej ramie więc wg. mnie spec nie ma w tym żadnego interesu bo nie będą mogli zrobić takiej akcji jak z damperem.

SIEMA MELON!
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Re: Re:

Post autor: off_road »

wrapped79 pisze:flexem
Może mi kolega wyjaśnić użyty termin?
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
wrapped79
Posty: 69
Rejestracja: 26.07.2012 15:37:50
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Re: Re:

Post autor: wrapped79 »

off_road pisze:
wrapped79 pisze:flexem
Może mi kolega wyjaśnić użyty termin?
Sztywność/ miękkość ????
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Sztywność ? Nie wiem jak można mówić że damper jest sztywny.
Miękkość? To się chyba reguluje twardością sprężyny.

ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Re:

Post autor: ArthurGreen »

FRmaniak pisze:Sztywność ? Nie wiem jak można mówić że damper jest sztywny.
Miękkość? To się chyba reguluje twardością sprężyny.
Dokladnie. Sztywnosc to raczej przy froncie istotna a miękkość to to indywidualnie do wagi ridera trzeba dopasowac. 350lbs TI-przy RC4 mialem, a w tej samej ramie z CCDB i 6 kg zrzuceniu "masy" musialem 400lbs wpakowac.
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
balfa2step
Posty: 313
Rejestracja: 13.03.2008 11:54:01
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Re:

Post autor: balfa2step »

ArthurGreen pisze:
FRmaniak pisze:Sztywność ? Nie wiem jak można mówić że damper jest sztywny.
Miękkość? To się chyba reguluje twardością sprężyny.
Dokladnie. Sztywnosc to raczej przy froncie istotna a miękkość to to indywidualnie do wagi ridera trzeba dopasowac. 350lbs TI-przy RC4 mialem, a w tej samej ramie z CCDB i 6 kg zrzuceniu "masy" musialem 400lbs wpakowac.



Rc4 zagina czasoprzestrzeń , on bez sprezyny działa jak zatarty . U mnie jest podobna sytuacja jak u Ciebie tylko przesiadka była z rc4 na elke.
wrapped79
Posty: 69
Rejestracja: 26.07.2012 15:37:50
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Re:

Post autor: wrapped79 »

FRmaniak pisze:Sztywność ? Nie wiem jak można mówić że damper jest sztywny.
Miękkość? To się chyba reguluje twardością sprężyny.
Po pierwsze rozmawiamy o amortyzatorach - o tym ten temat. Czy Ty wiesz po co się określa sztywność przedniego amora i np. jak to wpływa na jego pracę - wiesz jaka jest różnica między Foxem 40 a np. dorado ??? :D :D :D

Chodzi o sztywność/miękkość na kole - na dolnych lagach ;)

Pozdrawiam
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

No jeśli rozmawiamy o sztywności no to MX są sztywniejsze, a to dobrze jeśli wideł do dh będzie sztywny.
A pojęcia miękkość nadal nie rozumiem? Jak amor może być miękki na kole?
To czy jest twardy/miękki to regulujesz sprężyną.
I tak naprwawdę amortyzatory MX i DH nie różnią się wiele.
Jak pokombinujesz to wsadzisz do roweru amor z MX, dobrze ustawisz to będzie pracował lepiej niż nie jeden Fox czy Dorado, różnica jest jedynie w rozmiarze i wadze.

jasiek_krk
Posty: 742
Rejestracja: 18.04.2007 19:24:19
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Re:

Post autor: jasiek_krk »

wrapped79 pisze:wiesz jaka jest różnica między Foxem 40 a np. dorado ??? :D
ja wiem: każdy użytkownik foxa chciałby mieć hex lock'a 8)
wrapped79
Posty: 69
Rejestracja: 26.07.2012 15:37:50
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Re:

Post autor: wrapped79 »

FRmaniak pisze:No jeśli rozmawiamy o sztywności no to MX są sztywniejsze, a to dobrze jeśli wideł do dh będzie sztywny.
A pojęcia miękkość nadal nie rozumiem? Jak amor może być miękki na kole?
To czy jest twardy/miękki to regulujesz sprężyną.
I tak naprwawdę amortyzatory MX i DH nie różnią się wiele.
Jak pokombinujesz to wsadzisz do roweru amor z MX, dobrze ustawisz to będzie pracował lepiej niż nie jeden Fox czy Dorado, różnica jest jedynie w rozmiarze i wadze.
Jeszcze raz - po ludzku sztywność/miękkość czyli dorado miękki( pływający - może tak zabrzmi ci lepiej ) - fox sztywny. Kiedykolwiek próbowałeś sprawdzić tą zależność - robi się to w bardzo prosty sposób - właśnie na kole :D ??? Mam nadzieję że tak - bo wtedy w końcu załapiesz o co mi chodzi ;) - jeśli nie to spróbuj może zrozumiesz.

Pozdrawiam
jasiek_krk pisze:
wrapped79 pisze:wiesz jaka jest różnica między Foxem 40 a np. dorado ??? :D
ja wiem: każdy użytkownik foxa chciałby mieć hex lock'a 8)
Jest tak ziom :D ;)

Pozdrawiam
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

No ale to nie zmienia faktu że amor MX tak czy tak jest sztywniejszy od Dorado, Foxa, Boxxera, Travisa i wszystkiego do Dh

wrapped79
Posty: 69
Rejestracja: 26.07.2012 15:37:50
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Re:

Post autor: wrapped79 »

FRmaniak pisze:No ale to nie zmienia faktu że amor MX tak czy tak jest sztywniejszy od Dorado, Foxa, Boxxera, Travisa i wszystkiego do Dh
Ale my ty tego nie podważamy - kolega wcześniej zapytał mnie co znaczy flex więc mu odpowiedziałem.

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości