Glory 2010 vs. Operator 2011

boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Glory 2010 vs. Operator 2011

Post autor: boogiel »

Dylemat jak w temacie, cenowo wychodzi względnie podobnie z lekką przewagą operatora. Glorka z sterami -2 i tulejkami offset. Ktoś jeździł na obu i ma porównanie?
luk992
Posty: 58
Rejestracja: 01.01.2011 15:43:08
Kontakt:

Post autor: luk992 »

ja bym brał operatora, ze względu na to ze glorki z tego rocznika maja kiepska geometrie i dopiero w roczniku 2012 to lekko poprawiono. Za różnice w cenie można coś dokupic
nhp890
Posty: 1327
Rejestracja: 21.03.2011 12:32:31
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nhp890 »

Ale Glorka ma stery -2 i tuleje offsetowe więc kiepska geometria jest naprostowana. Chyba wziąłbym Glory.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Wolałbym glorke jak nie ma wgniotów bo tą rame łatwo wgiąć.
motomysz
moderator
Posty: 2254
Rejestracja: 29.04.2004 21:58:29
Kontakt:

Post autor: motomysz »

Gloria ma zawieche blizniacza do DW-Linka, o bardzo zblizonych parametrach + jest bardzo lekka rama. Operator to 1 zawias. Dla mnie nie ma tutaj dylematu.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Glorka:D
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
free35dh
Posty: 14
Rejestracja: 10.06.2009 10:38:29
Kontakt:

Post autor: free35dh »

Miałem podobny dylemat Glory czy Operator.Wybrałem Operatora i nie żałuje,rama skoczna,zwinna ,praca zawieszenia bardzo dobra.Odnosząc sie do wypowiedzi kolegi "motomysz" iz jest to jedno zawias ,co w tym złego?Przesiadłem się na Operatora z Summuma i jak dla mnie jest to zmiana na plus. Tak jeździłem na Glory
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re:

Post autor: =Pietr3k= »

free35dh pisze:Przesiadłem się na Operatora z Summuma i jak dla mnie jest to zmiana na plus.
Moim zdaniem, sam fakt czy zawieszenie jest jednozawiasowe albo wirtualne, zmienia w dużym stopniu przeznaczenie roweru. Wówczas porównanie Summuma z Operatorem nie pozwala na żadne sensowne wnioski... No bo jaka zmiana na plus? (na plus we Freeride czy na plus w DH?) Skoczność Kony jest większa, bo prostego jednozawiasa łatwiej wyczuć, a wirtual działa inaczej i zawieszenie jest bardziej aktywne.

Większość najprostszych jednozawiasów jak Stinky, Operator itp. bez dwustronnie ściskanego dampera i innych bajerów, dość progresywnych - to maszyny najlepsze do freeride. Sam zobacz na czym łatwiej zrobisz Bunny Hopa - na Operatorze/Stinky czy na Glorce/Summumie?
Summum to zabawka dużo bardziej myśląca i do stricte DH się lepiej sprawdzi.
motomysz
moderator
Posty: 2254
Rejestracja: 29.04.2004 21:58:29
Kontakt:

Re:

Post autor: motomysz »

free35dh pisze:Miałem podobny dylemat Glory czy Operator.Wybrałem Operatora i nie żałuje,rama skoczna,zwinna ,praca zawieszenia bardzo dobra.Odnosząc sie do wypowiedzi kolegi "motomysz" iz jest to jedno zawias ,co w tym złego?Przesiadłem się na Operatora z Summuma i jak dla mnie jest to zmiana na plus. Tak jeździłem na Glory

Ja za dużo nie skacze ;)
Natomiast mam znajomego, który uważa,że Glorka jest najbardziej skoczną ramą DH, którą posiadał... skacze sobie na niej dirty.

Co do samej zawiechy.. 1 zawias na pewno łatwiej wyregulować pod siebie, ale praca zawiechy zależy w dużym stopniu od dampera, niezależnie zresztą od systemu zawieszenia.
Ja mam w swojej Glorce DHXa 4.0 i nie jestem zadowolony z pracy tej zawiechy z tym damperem, z innymi damperami pracuje o niebo lepiej, na szczęście nowy DSP Dueler już do mnie leci :)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

1 zawiasów wcale ładnie pod siebie się nie reguluje. Łatwośc regulacji wynika z krzywej przełożenia, a ta moze byc taka sama w 1 zawiasie jak i wirtualu
free35dh
Posty: 14
Rejestracja: 10.06.2009 10:38:29
Kontakt:

Post autor: free35dh »

Z tym damperem racja,ja w swoim "Operatorze" mam RC4 z PUSH Factory Tuning i praca zawieszenia prawdopodobnie jest inna niż np.z Van'em :)
Co do zmiany na plus ,to zarówno w dh jak i fr,po prostu jeździ mi się lepiej.Jeździłem na Summum'ie prawie 3 sezony,i nie dał mi takiej frajdy z jazdy jak Operator.
Kukel
Posty: 27
Rejestracja: 10.01.2011 16:57:30
Lokalizacja: Kobiernice
Kontakt:

Post autor: Kukel »

Operator to ogromny fun z jazdy, łatwość sterowania i bardzo przyjemny w locie. Idealny na taki freeride właśnie. Glorka jest ze względu na swój system zawieszenia bardziej toporna. W operatorze masz dożywotnią gwarę jakby co ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości