Mondraker Summum - luźny tylni trójkąt
Mondraker Summum - luźny tylni trójkąt
Czołem.
Kilka dni temu zauważyłem problem w moim Summumie(2010r). Tylni trójkąt jest luźny, tzn. gdy nawet rower stoi w miejscu i trzymam na hamulcu + napieram na korbę to ewidentnie lata (głównie w prawą stronę). Miał ktoś kiedyś podobny problem? Wina zużytych łożysk czy coś innego? Możliwe, że do wymiany oś dolnego linku? Gdzieś kiedyś słyszałem, że niektóre roczniki miały tą ośkę mega miękką...
Kilka dni temu zauważyłem problem w moim Summumie(2010r). Tylni trójkąt jest luźny, tzn. gdy nawet rower stoi w miejscu i trzymam na hamulcu + napieram na korbę to ewidentnie lata (głównie w prawą stronę). Miał ktoś kiedyś podobny problem? Wina zużytych łożysk czy coś innego? Możliwe, że do wymiany oś dolnego linku? Gdzieś kiedyś słyszałem, że niektóre roczniki miały tą ośkę mega miękką...
Re: Mondraker Summum - luźny tylni trójkąt
Prawdopodobnie to tylko problem rozkręcającej się śruby. Tak było w moim przypadku. Śruba jest bardzo miękka wykonana z jakiegoś stopu aluminium, ja zamieniłem na stalową dodałem niebieskiego locklite i problem zniknął. Na rysunku to śruba nr 7 . Sprawdź z obu stron trójkąta.
Re: Mondraker Summum - luźny tylni trójkąt
Po ściągnięciu napinacza i korby faktycznie okazało się, że jedna ze śrub od linka była odkręcona. Problem rozwiązany. Dzięki 


Loctite to jedna z popularniejszych firm produkująca kleje i uszczelniacze. W temacie jest mowa o kleju do gwintu (niebieski - moc średnia).
Podobne, ale nie dokładnie to. Również zabezpiecza przed samoczynnym odkręcaniem się "gwintu" ale loctite to klej i jest on ciekłyMaxxisDH pisze:czy to nie jest przypadkiem takie coś co zdarza spotkać na śrubkach nowych dodawanych z częśćiami

Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Re: Mondraker Summum - luźny tylni trójkąt
Jaką śrubę tam wsadziłeś? Miałem podobny problem i po zaklejeniu śrubylisur pisze:Śruba jest bardzo miękka wykonana z jakiegoś stopu aluminium, ja zamieniłem na stalową dodałem niebieskiego locklite i problem zniknął. Na rysunku to śruba nr 7 .
się już nie odkręcają ale myślę, że przy wymianie łożysk może bym je wymienił

http://www.pinkbike.com/u/gajosae/
Re: Mondraker Summum - luźny tylni trójkąt
Kupiłem u dystrybutora, cena żeby nie przekłamać za sztukę wynosi coś koło 35zł. Śruba jest wykonana nie jak w przypadku starej z aluminium(Widocznie Mondraker poprawiał ten element ze względu na częste rozkręcanie sie linku), ale ze stopu stali co widać i czuć w różnicy mas obu elementów. Dałem niebieski loctite i już 4 miesiące jeżdżę bez żadnych problemów.Jaką śrubę tam wsadziłeś? Miałem podobny problem i po zaklejeniu śruby się już nie odkręcają ale myślę, że przy wymianie łożysk może bym je wymienił
A tak spytam ,bo właśnie przymierzam się do kupna summuma i może doradzicie coś biore pod uwagę summuma 2012 tego biało-czerwonego , albo ramke zielona 2012 , albo jeszcze summum podstawowy 2014 bo dla mnie jest ważne bo w 2012 można błotnika np przykręcić a do zawsze osłoni damper prawa a w 2014 już niema obcji błotnika i ogólnie co radzicie
Na zamówienie ! (spodnie ,jerseye ,gogle , kaski , ochraniacze , buzery itd ) GG:13394531
Re: Mondraker Summum - luźny tylni trójkąt
przyczepie sie, ale stal to stop.lisur pisze: stopu stali .
brzmi jak: stopu stopu żelaza
Błotnik chroniący damper z tego co wiem był od początku w Summumie.
Co do wersji to przede wszystkim różnią się długością dampera (nie wiem w którym roku była zmiana).
I w nowych zdaje się że od 2013 są już seryjne mocowania do prowadzenia przewodów na wierzchu ramy.
Co do wersji to przede wszystkim różnią się długością dampera (nie wiem w którym roku była zmiana).
I w nowych zdaje się że od 2013 są już seryjne mocowania do prowadzenia przewodów na wierzchu ramy.
http://www.pinkbike.com/u/gajosae/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości