[Muszel] Specialized Big Hit 2004 + Marzocchi Monster T 2003

Impus
Posty: 673
Rejestracja: 24.01.2008 14:32:27
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: Impus »

W temacie czerwonych piast do sody tu masz najtańsze co wyszperałem http://allegro.pl/octane-one-orbital-pr ... 77375.html
trochę drożej ale 100gram lżej jest dart
http://allegro.pl/lekka-piasta-na-tyl-d ... 78742.html
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

Impus pisze:W temacie czerwonych piast do sody tu masz najtańsze co wyszperałem http://allegro.pl/octane-one-orbital-pr ... 77375.html
trochę drożej ale 100gram lżej jest dart
http://allegro.pl/lekka-piasta-na-tyl-d ... 78742.html
pokazane przez Ciebie piasty nie podejdą do Sody, bo mają te "kołnierze" na których piasta trzyma się w hakach ramy. W Sodzie są po prostu otwory w ramie i by założyć koło na takiej piaście trzeba by rozginać ramę.

Mogą tu wejść piasty na tzw. bolt-on, ale taki większy i bez tych kołnierzy:
http://rowerowy.com/sklep/czesci/piasty ... %255D%3D89
http://rowerowy.com/sklep/czesci/piasty ... %255D%3D41
lub pod pełną 12x135
http://rowerowy.com/sklep/czesci/piasty ... %255D%3D89
http://dartmoor.pl/hardware/piasty/revolt-pro-cassette
(powyższy Dart ma wersje zarówno pod 12 jak i pod wymagany Bolt)

Jak widać ceny kosmiczne i czasem zastanawiam się czy nie pobawić się ze zwykłą piastą na zwykły Bolt, pisałem z ludźmi i niektórzy wkładają zwykłą piaste. przy zakładaniu trzeba rozszerzyć widły o ok 3-4mm.
boogiel pisze:Za pstrokato moim zdaniem. W ogole czerwień tam nie siada, ale ja bym poleciał w raw :) ładnie by do ramy stykało
pstrokato wychodzi przez te zieleń :) długo myślałem nad kolorem i dalej się zastanawiam czy niebieski nie byłby lepszy ;) ale już chyba za późno, wymienić nie mogę ;) najwyżej za rok czy 2 przemaluje całość na inny kolor ;)
Impus
Posty: 673
Rejestracja: 24.01.2008 14:32:27
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: Impus »

Przyznam szczerze ze pierwszy raz się z czymś takim spotykam i trochę to dziwne jak dla mnie. Nie bardzo rozumiem sens takiego zabiegu. Dostępność piast 135x12 jest tak słaba że mogli zostać tylko przy 135x10 bez żadnego kombinowania za specjalnymi piastami albo iść w stronę 142x12 których to powinno systematycznie przybywać na rynku.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

no niestety niestety, zachciało im się. Najwyżej właduję normalną piastę i będe się męczył przy każdym wyciąganiu koła
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

Pare nowych części:
- Dartmoor Lite-Force
- Dartmoor Revolt Pro Cassette 12x135
- śruby do tarcz Darmoor'a stalowe w kolorze
- przerzucajka Shimano Zee FR (a miałem zostawić Srama, eh... :twisted: )
- szprychy DT Champion Black (myślałem nad Revolutionami, ale jednak pozostanę przy starych dobrych Championach, lubię mieć bezobsługowe koła)

a więc można zacząć składać koła :) tylko siodła brakuje.
Myślę nad zmianą suportu na Accenta (tam jak się posypią łożyska to można wymieniać za pare zł), ale chyba pojeżdżę narazie na Shimano i zobaczy się, i ewentualnie kominów mi brakuje do rockringu.
Stefanfd
Posty: 46
Rejestracja: 27.04.2009 22:37:30
Lokalizacja: Rawa Maz/ Łódź
Kontakt:

Post autor: Stefanfd »

Jaką kasetę do nowego sprzętu będziesz montować bo zaważyłem zmiany w przerzutce a kasety i trigera jeszcze brak ;)

MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

Stefanfd kaseta i manetka zostają te co były ;)
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

Może być już jakieś poglądowe foto trzasnął, skoro kółka poskładane ;)
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

niestety w Rawie jestem bardzo rzadko, raz na 2/3 tygodnie, studia gonią, mam bardzo mało czasu na składanie roweru. W tej chwili tylko tylne koło jest zaplecione, w przyszły weekend znajdę czas na zaplecenie przedniego i oddanie do kumpla na centrownicę. Poza tym czekam na smar, na całą dużą puchę Slick Honey, bez serwisu dampera i amora (który jest nowy i suchy jak pieprz) nie mam co składać... mam nadzieję, że przed końcem roku smar do mnie dojdzie ;) narazie mogę zrobić zdjęcie jedynie wszystkich części obok siebie :p jak złoże rower (troche czasu to zajmie) to będą foty i odświeżę temat, narazie nie ma co
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

W końcu udało mi się złożyć sprzęt :) pare zdjęć na pierwszej stronie. Ta zieleń mi tu średnio pasuje, ale jak rama mi podejdzie na dłuższą metę, to rama poleci w kolory niebieskiego - więcej w "planach" na pierwszej stronie. Komentarze miło widziane :)
Phill
Posty: 118
Rejestracja: 05.04.2012 16:17:11
Kontakt:

Post autor: Phill »

Jeździłeś już coś ?, jak wrażenia w porównaniu z big hitem ?, zielony faktycznie troche się gryzie z czerwonym, ale poza tym zajebisty sprzęt (:
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

no niestety ta zieleń się gryzie. Ale coś się wymyśli, najpierw muszę doprowadzić sprzęt do ładu jeszcze i dopiero wtedy będę oceniał czy mi podejdzie na dłuższą metę (bo cały czas mam wątpliwości co do długości) - jak rama zostanie to poleci w inny kolor, tak by z dodatkami była spójna całość.

Co do jazdy, kręciłem się ze 20 minut po osiedlu i pobliskiej łące. Narazie dużo nie jestem w stanie stwierdzić prócz tego, że przerzutka mi nie działa przez prowadzenie pancerza w ramie (walczyłem z tym ale skończy się pewnie na wyjęciu pancerza na zewnątrz) i że muszę posiedzieć nad progresywnością dampera, bo na byle ugięciu go dobijam ;) jak to ogarnę, to dopiero będę mógł pojeździć coś by ocenić już sprawny sprzęt.

A, i dziękuję :)
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Nie myślałeś o przedniej przerzucajce + napinacz? Skoro ma to być enduro to podjazdy Cię nie ominą :D
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

Do Sody nie da się zamontować przedniej przerzutki, także niee ;) poza tym przednia mnie nigdy nie bawiła, starczy mi 8 z tyłu z szerokim zakresem na kasecie :)
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

A więc tak... plany był takie, by na następny sezon pozmieniać pare rzeczy :) a że jestem niecierpliwy, to już pare części leży :P

kolorowe czerwone elementy, w tym suport, śrubki, śruba do korby, gripy, nakrętki na wentyl itp.
IMG_7986 - Kopia.JPG
http://www.pinkbike.com/photo/10713416/

obręcze Mavic EN521 32h (troche z wagi mniej ;) )
IMG_8080 - Kopia.JPG
http://www.pinkbike.com/photo/10842335/

Mostek Answer Rove DJ 35mm do skrócenia kokpitu (z wagi też poleciało paredziesiąt g względem Quarka)
IMG_8095 - Kopia - Kopia.JPG
http://www.pinkbike.com/photo/10842336/

I damper - Float RP23 HV BV M/M zamiast Monarcha RT3. Niestety Monarch nie ma blokady skoku, a flootgate i to w tunie zbyt słabym do tej ramy - nic nie czuć różnicy między 3 stopniami dźwigni. A szkoda, bo wizualnie jest znacznie lepiej wykonany od Foxa :(
IMG_8072 - Kopia - Kopia.JPG
http://www.pinkbike.com/photo/10842334/


Dodatkowe plany:

- 1 tulejka Proshox z przesuniętym oczkiem montażowym
- niebieska anoda na Sode + czarny link + czarne naklejki
- tarcza 183 na tył
- ciut agresywniejsze i lżejsze opony

Zdjęcia narazie nie zrobię, bo części jeszcze nie montuje - dopiero uporałem się ze wszystkim, z zawiechą i hamulcami, i narazie chcę pojeździć :P choć najprędzej pewni zamontuje damper i mostek :D
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Ramę anodujesz na niebiesko a części masz czerwone? To się kupy nie będzie trzymało :P
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
sebonk
Posty: 1209
Rejestracja: 06.06.2005 00:55:02
Lokalizacja: kstaw
Kontakt:

Post autor: sebonk »

Moze warto pokusić się o zębatkę NW? Przerzucajkę ze sprzęgłem już masz, a na nizinach to rockring i napinacz w sumie średnio potrzebny ;)
Miodożer.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

Puncu pisze:Ramę anodujesz na niebiesko a części masz czerwone? To się kupy nie będzie trzymało :P
a co, tylko czarny pasuje do czerwonego? :D czerwieni nie będzie tak bardzo dużo, bo to są drobne elementy. Specjalnie nie kupowałem dużych powierzchni jak kierownica, sztyca, obręcze, bo to już by nie pasowało... ale po troszku małe akcenty będą jak najbardziej ;)
sebonk pisze:Moze warto pokusić się o zębatkę NW? Przerzucajkę ze sprzęgłem już masz, a na nizinach to rockring i napinacz w sumie średnio potrzebny ;)
pewnie kiedyś się skuszę :) tak naprawdę dopiero dziś pierwszy raz wyjechałem się przejechać nie myśląc że to lub tamto jeszcze nie jest sprawne :) jak dojadę zębatke, lub napinacz zacznie mnie irytować to pewnie tak zrobię. Faktycznie Rockring + sprzęgło + NW może dawać wystarczającą ochronę. Zapomniałem że jeżdżę na wyłączonym sprzęgle, ciekawe czy w ogóle działa i ile podziała :evil: bo różne opinie czytałem ostatnio, dość zniechęcające...
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

A więc pierwsze prawdziwe jazdy (na Stożku) za mną :)
Do użycia wróciły Panaracery z BH i cięższe dętki (Maxxis Welter Weight). Rower na zdjęciu waży 16,01 kg.

Obrazek

jazda w górach była moją drugą jazdą na tym rowerze (pierwszą była rekreacyjna przejażdżka w siodle ok 25 km-ów). Rower czułem jakbym miał go od lat. Mimo rozmiaru L, przy moim wzroście 177cm, rower był mały i zwinny, co zawdzięczam też krótkiemu tyłowi i stosunkowo małemu skokowi z tyłu. Jednakże powietrzne zawieszenie wykorzystywało niemal cały swój skok, dzięki czemu w ogóle mi go nie brakowało :)
Hamulce na klockach EBC Gold porażają modulacją. Nie ma mowy o działaniu On/Off. W każdej chwili mogłem zblokować koło ciut mocniej muskając klamkę, ale jak chciałem, to na zboczu góry mogłem w moment wyhamować nie tracąc przyczepności z nawierzchnią. 0 zmiany charakterystyki skoku i czucia klamki, 0 spalenia tarcz - mimo iż hamuje prawie całą trasę :D
Lyrik - jadę w dół, i myślę "co ta trasa taka płaska"... spojrzałem na amora i pod koło i wszystko stało się jasne. MONSTER WYMIĘKA! :twisted:

Jednym słowem, rower sprawuje się super. Lekko, zwinnie, czułem go jak własną rekę. Zmiany w liście części jeszcze nie są zastosowane, ale wpłyną tylko na wygląd wizualny, wagę i możliwość 3 stopni kompresji aż do blokady dampera, co ma ułatwić mi podróże w siodle, bo w końcu to mój jeden uniwersalny bike :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 5 gości