Tuleja ślizgowa tłoka fox dhx

kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Re: Tuleja ślizgowa tłoka fox dhx

Post autor: kubuspunxdh »

Obrazek tak to wygląda :) młotek miękki śrubokręt aluminiowy i jedziesz jednorazowa sprawa ... wydłubiesz ślizg- śmietnik..
rowerek PB Spider Suspensions boss!
marudny
Posty: 144
Rejestracja: 15.05.2011 17:28:25
Kontakt:

Post autor: marudny »

Zaparł się chłop na piłowanie. No da się, bo przecięta tuleja nie będzie napierać na otwór w korku, tarcie sprężynującej już wtedy tulejki będzie na tyle małe, że wyciągnie się ją palcem.

Tylko pytanie po co? Jak można sobie ulżyć inaczej :twisted:
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Re:

Post autor: kubuspunxdh »

marudny pisze:No da się, bo przecięta tuleja nie będzie napierać na otwór w korku, tarcie sprężynującej już wtedy tulejki będzie na tyle małe, że wyciągnie się ją palcem.

Tylko pytanie po co? Jak można sobie ulżyć inaczej :twisted:
tyle ze ona juz fabrycznie jest nacięta :>
rowerek PB Spider Suspensions boss!
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re: Re:

Post autor: MUSZEL »

kubuspunxdh pisze:
marudny pisze:No da się, bo przecięta tuleja nie będzie napierać na otwór w korku, tarcie sprężynującej już wtedy tulejki będzie na tyle małe, że wyciągnie się ją palcem.

Tylko pytanie po co? Jak można sobie ulżyć inaczej :twisted:
tyle ze ona juz fabrycznie jest nacięta :>
to wtedy jeden mniejszy kawałek wyleci bez problemu, a drugi większy po tym też :P choć ja tam nie widzę możliwości cięcia wzdłuż
xKaNiOnx
Posty: 70
Rejestracja: 25.07.2011 13:37:51
Kontakt:

Post autor: xKaNiOnx »

To najlepiej niech się wypowie ktoś kto to zrobił
wasall napisał(a):
"Tak pasuje proshox ja taką zakładałem do siebie."
Zaginanie/piłowanie to są rozwiązania jak dla mnie hardcorowe a jak Ci nie wyjdzie i uszkodzisz nakrętkę? Jest szansa, że będzie wtedy cieknąć/zapowietrzać się/ nawet "sikać" olejem.

Sprawdź czy jest się tam o co i jak zaprzeć.

Ewentualnie możesz dać do tokarza, żeby Ci tą tulejkę precyzyjnie (a co za tym idzie centrycznie) rozwiercił, ale to już kosztuje czas i pieniądze.

Poszukaj na zagramanicznych forach, czy jest dobre i sprawdzone rozwiązanie, albo daj do sprawdzonego serwisu
marudny
Posty: 144
Rejestracja: 15.05.2011 17:28:25
Kontakt:

Post autor: marudny »

xKaNiOnx Albo wybij? Bo widać jak na dłoni, że jest w co zaj#bać... Tajemnica serwisowa w tym trudnym przypadku nie ma zastosowania.

qb92 już to pewnie od wczoraj w połowie przepiłował, a Ty znowu zmieniasz koncepcje... :lol:

To jest tylko "zakrętka" dampera. Każdy jeden "sprawdzony" serwis wymieni ją na nową, nawet po najbardziej nie udanej próbie wymiany tej tulejki... Nowa pewnie będzie miała tulejkę, uszczelki - w tym kurzową, która pewnie też ma już dość roboty... Nie wiem jak u foxa - w RS to około 120zł za uzbrojony korek. Niezbyt wygórowana cena jak za naukę.... :twisted:

qb92 wrzuć fotę już po operacji - zobaczysz jakiego wszyscy zrobią Karpia :wink:
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Post autor: kubuspunxdh »

hm może zanim ktoś sobie damper zniszczy spróbuje wytargać to z jakiegoś serwisowego złomka ? porobię pare fotek jak to tam dalej wygląda i może dzieki temu nikt sobie dampera nie rozwali na poczet "nauki" :) ?
rowerek PB Spider Suspensions boss!
marudny
Posty: 144
Rejestracja: 15.05.2011 17:28:25
Kontakt:

Re:

Post autor: marudny »

kubuspunxdh pisze:hm może zanim ktoś sobie damper zniszczy spróbuje wytargać to z jakiegoś serwisowego złomka ? porobię pare fotek jak to tam dalej wygląda i może dzieki temu nikt sobie dampera nie rozwali na poczet "nauki" :) ?
Ja czekam z niecierpliwością! I pełen szacunek, że podnosisz rękawiczkę... :wink:

Okazja żeby coś zepsuć na pewno jeszcze się znajdzie :twisted:
Godryk
Posty: 233
Rejestracja: 16.06.2007 11:59:06
Kontakt:

Post autor: Godryk »

Mi się kiedyś udało wyciągnąć tą tuleje za pomocą lekko zgiętej podkładki do śrub, śruby oraz nasadki odpowiedniej wielkości. zasada była mniej więcej taka ze wyciągnąłem uszczelki potem dobrałem na oko wielkość podkładki i lekko ja zgiąłem tak żeby dało się ja wsunąć przed tuleje. Następnie w jej oczko dałem śrubę a od strony zaworowania podkładkę w postaci nasadki odpowiedniego rozmiaru (może to być jakaś rurka) potem podkładka, nakrętka i jazda.
qb92
Posty: 135
Rejestracja: 16.07.2011 09:17:14
Kontakt:

Post autor: qb92 »

marudny postaram się zrobić fotki wszystkiego.

a tak nawiasem mówiąc nie ma mnie na tą chwilę w domu, dopiero wracam pod koniec tygodnia więc będę ogarniał dalej temat. Gwintownik m13 ciężko odszukać w normalnej cenie, więc pozostaje pilnik o przekroju kwadratowym. Już taki zabieg kiedyś robiłem w jednej ramie, w której zapiekł się suport i nie szło go odkręcić kluczem za nic nawet z dużym przełożeniem, gwintu nie uszkodziłem a to co było już zużyte zostało zmięte do środka i wypadło. :)
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Post autor: kubuspunxdh »

dla potomnych :) operacja bardzo delikatna ! http://imageshack.us/photo/my-images/46/u0ov.jpg/ tak to wygląda bez tulejki w środku od strony uszczelniaczy nie ma żadnego kołnierza o który by sie tulejka oparła, --> http://imageshack.us/a/img32/7589/ijlf.jpg tak wygląda tulejka po wybiciu przy pomocy stwierdziłem ze każdy coś podobnego ma u siebie chodzi generalnie o tempy kawałek pętu http://images.kangoo.pl/37759810/2505/l ... 8_1_2_.jpg jeszcze pare fotek wyglądu bez tulejki http://imageshack.us/f/200/n7f9.jpg/ najważniejsza rzecz..nie wbijamy raz wybitej w ten sposób tulejki
rowerek PB Spider Suspensions boss!
wasall
Posty: 261
Rejestracja: 07.02.2011 14:21:38
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: wasall »

Jestem jestem będę niedługo robił serwis foxa to zrobię fotki co jak i postaram się wytłumaczyć
marudny
Posty: 144
Rejestracja: 15.05.2011 17:28:25
Kontakt:

Post autor: marudny »

kubuspunxdh profesjonalna robota! :)
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Re:

Post autor: kubuspunxdh »

marudny pisze:kubuspunxdh profesjonalna robota! :)
profesjonalny to mam ściągacz do tego :) tutaj wziąłem co uznałem za najbezpieczniejsze do wydłubywania takich rzeczy :)
rowerek PB Spider Suspensions boss!
Bogumil
Posty: 474
Rejestracja: 25.11.2013 19:08:19
Kontakt:

Post autor: Bogumil »

Co do wkręcania śrub to M13 się nie nada ale M14x1,5 mógł byś wkręcić, co prawda otwór pod ten gwint powinien mieć ok12,3mm ale myślę że jak masz 12,7 to spokojnie starczy żeby złapało.
Można to obliczyć ale trzeba wiedzieć jaką granice plastyczności ma materiał z jakiego wykonana jest tulejka.
Sprawdź jeszcze czy przypadkiem śruba M14 nie mieści się z drugiej strony i nie zapiera o tulejkę żeby ją po prostu wybić.

Ja zawsze robię tego typu rzeczy tak że wsadzam je miedzy drewniane deski i wkręcam w imadło, biorę młotek i śrubokręt lub rurkę albo pręt i wybijam.
Jeżeli się pręt nie mieści to bierzesz pręt o mniejszej średnicy opierasz pod kątem o tulejkę i pukasz, później przykładasz po drugiej stronie okręgu i pukasz znowu, i tak obstukujesz dookoła aż wyjdzie.
Tylko uważaj żeby nie uszkodzić gniazda i lepszą metodą jest zaprzeć śrubę M14 od strony uszczelek i po prostu wybić na wprost lub nawet wycisnąć imadłem.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości