Tuleja ślizgowa tłoka fox dhx

qb92
Posty: 135
Rejestracja: 16.07.2011 09:17:14
Kontakt:

Tuleja ślizgowa tłoka fox dhx

Post autor: qb92 »

Chciałbym wymienić ten ślizg, po którym porusza się tłok w wyżej wymienionym damperze i tutaj kieruje pytanie do was, czym najlepiej to zrobić? Jest ona dosyć mocno wprasowana, a nie chce niczego uszkodzić, myślałem żeby delikatnie nadpiłować ją pilnikiem i zmiąć, może macie jakieś inne pomysły? można ją wyjąć tylko z jednej strony bo z drugiej przeszkadza już rant materiału którzy trzyma resztę uszczelek.
Drugie moje z moich pytań jest takie: czy jak kupie zwykłe tuleje z proshoxa takie jak są w oczkach dampera to podejdą jako ślizg dla tłoka? średnica zmierzona jest taka sama. Z góry dzięki za komentarze, na dole umieszczam rysunek z zaznaczoną sytuacją.
Załączniki
DHX-ProPedal.jpg
wasall
Posty: 261
Rejestracja: 07.02.2011 14:21:38
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: wasall »

Tak pasuje proshox ja taką zakładałem do siebie.
qb92
Posty: 135
Rejestracja: 16.07.2011 09:17:14
Kontakt:

Post autor: qb92 »

a jak usunąłeś starą i jak wprasowałeś nową?
Shibby
Posty: 328
Rejestracja: 05.05.2009 12:21:36
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Shibby »

Podpisuje się pod tematem, za rok też mnie to czeka...
Czekamy na porady majstrów ;]
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

to ta sama tuleja co ślizgowa na tulejki, ale też się zastanawiałem jak ją wymienić...
qb92
Posty: 135
Rejestracja: 16.07.2011 09:17:14
Kontakt:

Post autor: qb92 »

Czy jest może ktoś to da radę odpowiedzieć na pytanie?
marudny
Posty: 144
Rejestracja: 15.05.2011 17:28:25
Kontakt:

Post autor: marudny »

Spróbuj ją wybić od strony uszczelek.

Ten rysunek nie do końca przedstawia rzeczywistość. Krawędź za oringiem ma zdecydowanie mniejszą średnicę od samego tłoka. W innym przypadku ten szybko stracił by swoją powłokę...

Sytuacja jest podobna jak w pedałach ze ślizgami. Tam tuleje bijemy np. prętem (walcem), ustawionym pod kątem, od strony ciaśniejszej, zapierając go o wystającą krawędź tulei.

Przy demontażu tulejek z wszelakich gniazd wykonanych z alu bardzo pomocna jest rozsądnie użyta opalarka :twisted:


Fota od Bobumiła z Pink-a rozjaśnia nieco temat http://ep1.pinkbike.org/p6pb9296654/p5pb9296654.jpg

Jak się tulejka rozsądnemu biciu nie podda, to oddaj korek tokarzowi, a ten Ci ją po prostu wykroi.
Bogumil
Posty: 474
Rejestracja: 25.11.2013 19:08:19
Kontakt:

Post autor: Bogumil »

Ja bym użył do tego imadła i dwóch tulejek.
Tulejki wytnij sobie z jakichś rurek o odpowiednim wymiarze.
Tylko się upewnij ze dobrze je zaparłeś żeby nie zniszczyć nakrętki dampera w imadle.
Załączniki
TULEJKI.jpg
xKaNiOnx
Posty: 70
Rejestracja: 25.07.2011 13:37:51
Kontakt:

Re:

Post autor: xKaNiOnx »

Bogumil pisze:Ja bym użył do tego imadła i dwóch tulejek.
Tulejki wytnij sobie z jakichś rurek o odpowiednim wymiarze.
Tylko się upewnij ze dobrze je zaparłeś żeby nie zniszczyć nakrętki dampera w imadle.
Tak tego nie wypchnie - na rysunku z damperem widać, że jest tam karb.
marudny
Posty: 144
Rejestracja: 15.05.2011 17:28:25
Kontakt:

Post autor: marudny »

xKaNiOnx pisze:Tak tego nie wypchnie - na rysunku z damperem widać, że jest tam karb.
"karb" ma średnicę mniejszą od średnicy tulejki. Nie wierz w ten rysunek techniczny...

Tłok podczas pracy jest poddawany naprężeniom bocznym i odpowiednia tolerancja dla odchyleń musi być zachowana.
Dlatego też tuleja nawet w nowym damperze ma "spory" luz względem tłoka umożliwiając mu niewielkie odchylenia.
Bogumil
Posty: 474
Rejestracja: 25.11.2013 19:08:19
Kontakt:

Post autor: Bogumil »

No właśnie otwór w tulei na pewno ma mniejszą średnice od tego kołnierza bo inaczej by nie tarło by o kołnierz a nie jeździło po tulei.
Ważne jest tylko żeby trzpień wyciskający tulejkę miał odpowiednią średnicę żeby go przypadkiem nie wgnieść w tulejkę, i upewnij się że trzpień zaparł się o tulejkę a nie o wystający kołnierz.
qb92
Posty: 135
Rejestracja: 16.07.2011 09:17:14
Kontakt:

Post autor: qb92 »

Tak może i ma mniejszą średnice, tylko czy na tyle dużą, aby oprzeć o ścianki tulejki jakieś narzędzie Pomijając to ostatnio wpadłem na pomysł, aby kupić gwintownik i po prostu to nagwintować i wypchnąć go z tulejką, bo jednak wtedy środek jest zapełniony, a gwint trzymałby to wszystko razem. Jest jedno, ale czy gdzieś dostanę gwintownik m13? bo z tego co patrzyłem na googlach to ciężko jest go znaleźć, a po drugie to jednak średnica tulejki ma 12,7 mm a gwintownik ma pełne 13, nie wiem czy ścianki tulejki są na tyle grube aby nie uszkodzić nic przy robieniu w niej gwintu Co o tym myślicie?:)
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Obrazek
Obrazek
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

średnica zewnętrzna tej tulejki to 15mm więc jak równo wprowadzisz gwintownik to nie przebijesz ścianki tulejki. Tylko jest pytanie, średnica wewnętrzna to 12,7 a gwintownik ma 13.
więc zostanie wybrane 0,3mm, czyli po 0,15 na stronę. Czy to wytrzyma jeśli będziesz chciał to wybić/wyciągnąć?

qb92
Posty: 135
Rejestracja: 16.07.2011 09:17:14
Kontakt:

Post autor: qb92 »

gwintownik 1/2 cala? na allegro są takie dostępne za 9 zł. 12,7 mm wychodzi 1/2 cala, co o tym myślicie?
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Przeczytaj co napisałem wyżej...
Jeśli wkręcisz gwintownik 12,7 w otwór 12,7 to co z tego ci wyjdzie?
Nic bo gwintownik się o nic nie zaprze, poprostu wsadzisz go w otwór

qb92
Posty: 135
Rejestracja: 16.07.2011 09:17:14
Kontakt:

Post autor: qb92 »

a nadpiłowanie delikatnie pilnikiem tej tulejki?
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

No i co ci to da że ją nadpiłujesz ?

qb92
Posty: 135
Rejestracja: 16.07.2011 09:17:14
Kontakt:

Post autor: qb92 »

wtedy może uda się ją jakość zgnieść do wewnątrz...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości