Wybór ramy i amorka
Wybór ramy i amorka
Witam jest to pierwszy mój post na tym forum.Chciałbym się od was dowiedzieć,która rama jest lepsza do zabawy po lesie.Miałem Scott'a voltage yz2, ale sie rozsypał.Nie skacze wyczynowo,tylko małe dropy i jazda po nierównościach.Chciałbym coś lepszego,ponieważ nie mam zamiaru co chwile kupywać roweru lub części do niego.Wystarczyła ,by mi Kona Stinky z 2002 roku?? http://tablica.pl/oferta/rama-kona-stin ... 304ec7e02d Taka Czy wybrać ramę Point Crusher? No i oczywiście amorek.Do Pointa wsadziłbym Suntour duro 130mm.A do Stnikacza Boxxera http://tablica.pl/oferta/rock-shox-boxx ... 80088f984e lub Marzzochi http://tablica.pl/oferta/amortyzator-ma ... stFromAd=1 Nie mam zbyt dużo pieniążków,więc chciałbym usłyszeć opinie na temat tych ram i amortyzatorów, z góry dziękuje.
-
- Posty: 2379
- Rejestracja: 17.07.2009 08:04:48
- Lokalizacja: Węgierska Górka
- Kontakt:
Osobiście czułbym się o wiele pewniej na nowej / nie dojechanej zbytnio sztywniej ramie, niż na 11 letniej ramie przeznaczonej do katowania, która pewnie już wiele przeżyła i zmęczenie materiału robi swoje. Tak jak napisali wyżej - kup sztywną ramę typu dartmoor hornet, NS bitch, NS surge, leader fox dragstar, leader fox cocaine, kross sign ds, bądź co w tym stylu i do tego jakiś amorek w stylu marzocchi 55, 66 (tylko lepiej unikać marzocchi z rocznika '08, '09, z powodu zmiany fabryki) albo rock shox domain, totem. Skoro nie latasz zbyt dużych rzeczy to full raczej nie jest ci potrzeby, a jak też używasz roweru do zwykłej jazdy to na sztywniaku nie będziesz się tak męczył pedałując.
http://tablica.pl/oferta/rama-gigant-at ... cad3a8aa7f a ta rama??Dla mnie na sztywniaku jest źle.po 1h bolą mnie ręce i nogi.Do tej pory nie miałem nic lepszego,ale jak przejechałem sie na fullu kuzyna to poprostu bajka.Dziękuje za odpowiedzi na pewno to przemyśle prosiłbym jeszcze o opinie tej ramki 

A gdzie wgl. jeździsz? Jaką masz wagę? Latasz jak duże skocznie? Moim zdaniem jest lepiej kupić w miarę nowszego sztywniaka niż kupować zabytkowego full'a. Jak już tak na serio korci Cię ten full to pomyśl na kross sign fr. Tak jak pisali najlepszymi wyborami są: Ns bitch (mam i polecam bardzo, nie do zajechania), dartmoor hornet, ns surge.
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 12.04.2009 11:38:24
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re:
Jak używka to raczej odpadają ramy ze sterami zintegrowanymi / pół zintegrowanymi, chcesz dobrą niedrogą ramę kup Dangerous Mike Dual Slalom http://tablica.pl/oferta/dangerous-mike ... 3DUen.html gdybym miał miejsce to za 180zł kupiłbym ją i powiesił na ścianie.komarek pisze:Osobiście czułbym się o wiele pewniej na nowej / nie dojechanej zbytnio sztywniej ramie, niż na 11 letniej ramie przeznaczonej do katowania, która pewnie już wiele przeżyła i zmęczenie materiału robi swoje. Tak jak napisali wyżej - kup sztywną ramę typu dartmoor hornet, NS bitch, NS surge, leader fox dragstar, leader fox cocaine, kross sign ds, bądź co w tym stylu
komarek pisze:do tego jakiś amorek w stylu marzocchi 55, 66 (tylko lepiej unikać marzocchi z rocznika '08, '09, z powodu zmiany fabryki) albo rock shox domain, totem.
jeżeli budżet wynosi ~1000 to 55, 66, domain, o totemie zapomnij.
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=91090 jeżdzę mniej więcej tak no moze nie aż takie skoki(jak na końcu np.)
pixel naucz sie argumentowac
Jak zamontujesz maly amor do signa fr(np Z1) to bedzie geometria na zjazd średnia w sensie suport za nisko troche i kąt na strome zjazdy też. Poza tym nie sądze by sie w budzecie zmiescil z tym. Prastara uzywka co pamieta pewnie Gierka jeszcze. A jesli juz drop off to wersje 2połkową(wyższą) jak to:
http://allegro.pl/marzocchi-drop-off-dr ... 06692.html

http://allegro.pl/marzocchi-drop-off-dr ... 06692.html
Kwiat126p nie interesuje mnie kross sign fr i nie siedzę w temacie tej ramy. Kolega chciał się dowiedzieć jakiego full'a kupi w tak niskiej cenie. To że geometria będzie do dupy to wiadome, w tej cenie nie zrobisz konkretnej maszyny do dh. Jeśli chciałby zrobić coś lepszego to niech jeszcze zarobi trochę. Mógłbyś na przyszłość mniej chaotycznie pisać
, nie rozumiem co mogłem argumentować jeśli napisałem dość zrozumiale i na temat. Podpowiadziałem jaki amortyzator może kupić do sztywnej ramy nie wspomniałem o amorku do kross'a. Pozdrawiam 


proponowales tak: rama kross fr i amor drop albo z1. Wszystko w niskim budzecie. Ja proponowalem tez tą rame ale amor inny taki gdzie geo bedzie lepsze.
" Kup marzocchi drop off, z1 czy coś tego typu. Rama jak full to kross sign fr," Mogles napisac ze "jak do hardtaila to...". A tak nie bylo wiec wywnioskowalem ze do krossa ma wsadzic np Z1. Nie mowie ze to tragedia ale sam mialem 150 mm w nim i se rozwalilem palca u nogi przy pedalowaniu o jakis kamień tak nisko byl suport
" Kup marzocchi drop off, z1 czy coś tego typu. Rama jak full to kross sign fr," Mogles napisac ze "jak do hardtaila to...". A tak nie bylo wiec wywnioskowalem ze do krossa ma wsadzic np Z1. Nie mowie ze to tragedia ale sam mialem 150 mm w nim i se rozwalilem palca u nogi przy pedalowaniu o jakis kamień tak nisko byl suport

Generalnie rower w którym suport jest sporo nad poziomem piast jest niedobrym pomysłem.
Rower w którym kąt główki jest koło 70* jest jeszcze gorszym pomysłem.
Sign z niskim amorem ma suport na znośnym poziomie, ale kąt główki masakryczny, a z wysokim amorem ma suport w kosmosie.
Żeby złożyć rower na signie który nadaje się do jazdy to wątpie żebyś się zmieścił w takim budżetem.
Znośny sign to są takie koszta:
Rama 300-400zł
Damper 300-500zł
Adapter Dampera zrobisz za około 100zł
Do tego koło 24 na tył
I wypadałoby jeszcze dodać do tego tulejki offsetowe za ok 100zł.
Dodaj jeszcze do tego Shimowanie dampera pod taką modyfikacje i otrzymasz coś takiego:
Rower w którym kąt główki jest koło 70* jest jeszcze gorszym pomysłem.
Sign z niskim amorem ma suport na znośnym poziomie, ale kąt główki masakryczny, a z wysokim amorem ma suport w kosmosie.
Żeby złożyć rower na signie który nadaje się do jazdy to wątpie żebyś się zmieścił w takim budżetem.
Znośny sign to są takie koszta:
Rama 300-400zł
Damper 300-500zł
Adapter Dampera zrobisz za około 100zł
Do tego koło 24 na tył
I wypadałoby jeszcze dodać do tego tulejki offsetowe za ok 100zł.
Dodaj jeszcze do tego Shimowanie dampera pod taką modyfikacje i otrzymasz coś takiego:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości