Opony zimowe do samochodu?
GgG - to nie wiem, może na zadek do auta RWD z ciężkim silnikiem ale jak masz tyle w aucie FWD to spróbuj wbić się w 205/215 i zobaczysz różnicę - spalanie spadnie, będzie się chętniej rozpędzał, a skoro nie jeździsz rajdowo to i przyczepności wystarczy.
Kubala - do diesli to spoko, ale jak widzę nową Corsę czy Cee'd benzyna która ma od producenta większe i szersze koło niż mój klekleopel, a odstawię takie auto na ponad długość wozu to jest to dziwne.
Kubala - do diesli to spoko, ale jak widzę nową Corsę czy Cee'd benzyna która ma od producenta większe i szersze koło niż mój klekleopel, a odstawię takie auto na ponad długość wozu to jest to dziwne.
powierzchnia tarcia i owszem - na asfalcie, ale już na mokrym im szersza opona tym bardziej podatna na aquaplaning. o śniegu nie wspomnę,
Co Wy z tymi rozmiarami tak, ja mam 225 letnie z indeksem prędkości 270 km/h i jeżdżę po mieście 70... nie mam wyścigówki i szczerze wisi mi to czy rozpędzam się do setki w 12 czy 13.5 sek.
Co Wy z tymi rozmiarami tak, ja mam 225 letnie z indeksem prędkości 270 km/h i jeżdżę po mieście 70... nie mam wyścigówki i szczerze wisi mi to czy rozpędzam się do setki w 12 czy 13.5 sek.
-
- moderator
- Posty: 2111
- Rejestracja: 19.04.2004 14:55:53
- Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa
- Kontakt:
Re:
No niekoniecznie to prawda (a raczej... nie do konca)KubaLaPL pisze:Jak dla mnie to głównym wyznacznikiem jest powierzchnia tarcia, ale ja z fizyki dupa jestem, więc niekoniecznie musi to być prawda.
Może na śniegu wąska opona zachowuje się lepiej, ale nie oszukujmy się, ile razy w roku jeździmy po śniegu? 5-7 dni w roku?

Tak jak Paul napisal - na suchym im szersza opona, tym wiecej przyczepnosci. Na mokrym i sniegu jest na odwrot - ze wzgledu na wiekszy nacisk na cm2 nawierzchni, wezsza opona da wieksza przyczepnosc. Szeroka bedzie sie slizgac po powierzchni.
W zime w sniegu nie jezdzimy caly czas, ale jesli nie ma sniegu to czesto jest albo bloto posniegowe, albo kaluze.
Gdyby to co napisales bylo prawda w kazdych warunkach, to wszyscy bysmy na slickach jezdzili zima i latem, w deszczu i sloncu

A moge Ci zagwarantowac, ze na slickach w deszczu jezdzi sie zle. Bardzo zle. Been there done that

Na mokrym asfalcie to nawet Matizem ciezko z buta ruszyc :PKubaLaPL pisze:Dzisiaj jeździłem berlingo 1,6 hdi 90 km.To ma chyba 165 czy 75 laczki. Ruszyć tym na mokrym asfalcie z buta nie idzie, wszystko się kręci w miejscu. Jak ma trakcję to fajnie przyspiesza, ale zgubić bardzo łatwo
U mnie, na mokrym (na zime mam 205), dopiero na 4'ce nie mieli kolami w miejscu

Re: Re:
No prawie SUVquake pisze:225/40 w sniegu i na polskich dziurach juz nie jest takie fajne :Ppplaymo pisze:Ja śmigam na 245 na 70 od kilku lat, różne firmy, różny teren...
No i sadzac po profilu i rozmiarze... SUV?


-
- moderator
- Posty: 2111
- Rejestracja: 19.04.2004 14:55:53
- Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa
- Kontakt:
Re:
Paul... tylko 245 rozmiar to do Pandy i SX4 za nic nie podejdzie :PPaul pisze:Prawie SUV to na przykład Panda 4x4 albo Suzuki SX4 :P
SUV to prawie 4x4 za to, zatem albo jeździsz terenówką albo SUVem, czyżby jednak panda 4x4 ? :P
Re:
Paul pisze:Zależy jak leży :P





prawie jak SUV i 4x4 to jest pick-up


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości