Avid elixir R, problem z tłoczkami, zacisk

Troglodytor
Posty: 31
Rejestracja: 06.02.2014 21:31:08
Kontakt:

Avid elixir R, problem z tłoczkami, zacisk

Post autor: Troglodytor »

Siema, zauważyłem w swoim avidzie, że przy hamowaniu nie równo pracują tłoki w zacisku, jeden tłok wyłazi mocniej niż drugi, drugi prawie się w ogóle nie rusza.. Kto zna lekarstwo ? Da się to jakoś zrobić bez konieczności rozbierania zacisku ?

Załączam zdjęcie:
https://picasaweb.google.com/maciej177/ ... 1015188850
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Niestety, nie znaleziono strony.
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Troglodytor
Posty: 31
Rejestracja: 06.02.2014 21:31:08
Kontakt:

Post autor: Troglodytor »

Powinno już być ok
Paul
Posty: 3656
Rejestracja: 07.07.2004 05:21:01
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Paul »

Wydaje mi się, że bez rozbierania nic nie zdziałasz. Ja miałem to samo i przeczyściłem elixiry, ale póki co nie jestem w stanie powiedzieć z jakim skutkiem bo jeszcze nie są dobrze odpowietrzone i mam nowe klocki wiec muszą się ułożyć jeszcze.
Troglodytor
Posty: 31
Rejestracja: 06.02.2014 21:31:08
Kontakt:

Post autor: Troglodytor »

Paul
Nigdy nie rozbierałem zacisku,masz może jakiś poradnik ?
marudny
Posty: 144
Rejestracja: 15.05.2011 17:28:25
Kontakt:

Post autor: marudny »

Rozruszaj tłoczek który stoi, wcześniej blokując drugi - np. opaską zaciskową. Gdy oba będą wysunięte po 5mm (więcej nie trzeba) możesz zacząć czyszczenie. Najprościej zlać to obficie "zmywaczem" do hamulców.
Ale to takie leczenie syfa pudrem...

Ja swoje Elixiry przed sezonem (już 3 raz) doprowadzam do takiego stanu:
Obrazek

Manuala znajdziesz na stronie sram-a.

Jak chcesz żeby hamulce działały długo i bezawaryjnie to jest to jedyna słuszna droga... :twisted:
Troglodytor
Posty: 31
Rejestracja: 06.02.2014 21:31:08
Kontakt:

Post autor: Troglodytor »

Jestem w szoku ale rzeźba ;d
Troglodytor
Posty: 31
Rejestracja: 06.02.2014 21:31:08
Kontakt:

Post autor: Troglodytor »

Jutro, się za to zabiorę, p wyczyszczeniu trzeba to jakoś nasmarować w środku czymś ?
marudny
Posty: 144
Rejestracja: 15.05.2011 17:28:25
Kontakt:

Post autor: marudny »

Ja używam "Avid Dot Grease" - pomarańczowa substancja w cenie złota... :wink:

Od biedy możesz użyć pasty do cylinderków z motoryzacyjnego. Albo po prostu poskładać smarując dot-em.
Paul
Posty: 3656
Rejestracja: 07.07.2004 05:21:01
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Paul »

na stronie srama faktycznie jest manual, mozesz też poszukać na youtube bo zawsze spoko zobaczyć tę robotę.

Jeżeli chodzi o smarowanie to z tego co pamiętam manual srama nie przewiduje tego jednak wiem że jak wspomniał kolega wyżej tak sie praktykuje, ale jakbyś robił dotem to bardzo uważaj żeby nigdzie Ci nie wyciekł bo płyn ma to do siebie że zjada lakier, jak Ci gdzieś kapnie zaraz przetrzyj wodą z mydłem albo nawet suchą szmatką bo jak pobędzie mokre jakiś czas to po lakierze, nie dzieje sie to w sekundę co prawda ale warto od razu wytrzeć.

A przy rozbieraniu mała rada, rób wszystko powoli i dokładnie, i zwracaj uwagę gdzie były jakie uszczelki (o-ring) i uważaj żeby przy składaniu leżały tam samo żeby Ci przez nieszczelność zacisk tarczy płynem nie zalał :)

W manualu wszystko znajdziesz ale jakbyś miał wątpliwości możesz tu pisać, ja rozbierałem tylko zacisk ale skoro kolega także klamkę to pewnie też Ci coś poradzi
Troglodytor
Posty: 31
Rejestracja: 06.02.2014 21:31:08
Kontakt:

Post autor: Troglodytor »

Właśnie jeszcze testuje ze strzykawkami, udało mi się poczynić na razie kroki żeby tłok rozruszać, pewnie to tylko chwilowa improwizacja hehe, ale będę to musiał rozebrać, już przejrzałem manuala i wydaje się to dość nie skomplikowane ale pewnie zajmuje trochę czasu ;/ Co do smaru to właśnie też nie widziałem tego w manualu.. ale chyba zakupie najprędzej w motoryzacyjnym tą paste do cylinderków :)
marudny
Posty: 144
Rejestracja: 15.05.2011 17:28:25
Kontakt:

Post autor: marudny »

Pasta/smar ma tą zaletę, że nie trzeba się spieszyć. Nie zeżre Ci lakieru jak dot - tak jak napisał Paul.

Testowałem pastę ATE, kupioną w pierwszym lepszym motoryzacyjnym i też dawała radę. Jednak na oryginalnym smarze Avida wszystko pracuje płynniej... A może to efekt placebo? :wink:

Przed zlaniem płynu z układu, postaraj się wycisnąć oba tłoczki na tyle, żeby prawie wypadały. W tym celu lekko poluzuj śrubę z "banjo", a drugą scalającą zacisk wykręć całkowicie - będziesz mógł "rozjechać" zacisk nie tracąc szczelności układu. Może nie wystarczyć płynu w klamce, wtedy trzeba trochę dolać, różnie to bywa...

Tłoczki można też wypchnąć przy użyciu kompresora, ale i tak muszą być wcześniej rozruszane.

Całość tzn. pełny serwis dwóch hamulców może zeżreć nawet pół dnia - jak się robi to dla siebie... :wink:

Ja sobie pomagam "myjką" ultradźwiękową... Rozbebeszam jak leci, wrzucam wszystko razem do myjki (roztwór wody, izopropanolu i ludwika miętowego) po 3 minutach sprawa załatwiona, wystarczy wysuszyć i poskładać... :D
Troglodytor
Posty: 31
Rejestracja: 06.02.2014 21:31:08
Kontakt:

Post autor: Troglodytor »

No to rozkręcone, umyte, i teraz trzeba poczekać aż wyschnie, :D
Troglodytor
Posty: 31
Rejestracja: 06.02.2014 21:31:08
Kontakt:

Post autor: Troglodytor »

Dzięki, hamulec śmiga jak nowy, tylko teraz muszę zrobić drugi :mrgreen:
Jeden działa lepiej od drugiego :twisted:
Paul
Posty: 3656
Rejestracja: 07.07.2004 05:21:01
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Paul »

A smarowałeś czymś tłoczki czy na sucho ?
TheReplay
Posty: 2
Rejestracja: 03.08.2013 08:53:00
Kontakt:

Post autor: TheReplay »

Przydatny temat, bo będę musiał poprawić tłoczki w zacisku Code :P Kombinerkami delikatnie rozruszać tłoczki? Nie ukruszą się? Czy jakoś inaczej?
PS. Słabe odbijanie klamki to pewnie wina uszczelek tłoka klamki, trzeba zmienić? :P
marudny
Posty: 144
Rejestracja: 15.05.2011 17:28:25
Kontakt:

Post autor: marudny »

Kombinerkami? Daj spokój...

Zablokuj pracujące tłoczki (np. zipami) i ciśnij klamką - ten co się opierał dostanie całe ciśnienie i ruszy z kopyta...

Klamka będzie słabo odbijać gdy tłoczki w zacisku chodzą z dużymi oporami.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość