[nhp890] Mondraker Summum + Boxxer Avalanche

nhp890
Posty: 1327
Rejestracja: 21.03.2011 12:32:31
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nhp890 »

Nie - normą jest krzywy spód odlewu, ale że go już wyszlifowałem, co normalnie rozwiązuje problem, to nie wiem co dalej.
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

A w jaki sposob szlifowales dno? Najlepiej by bylo przykleic papier scierny do korka zamykajacego gorna golen i szlifowac krecac wsunieta laga. Tam jest odchylka rzedu dziesiatych milimetra, ktora wychodzi tymi 2/3 stopniami na takiej dlugosci, nowe lagi nic nie dadza, bo sa tak samo chujowo zrobione jak stare.
nhp890
Posty: 1327
Rejestracja: 21.03.2011 12:32:31
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nhp890 »

Tak jak mówisz. Szlifowałem dobrych kilka godzin, sprawdzając po drodze parę razy i ciągle jest to samo. Laga jest już płaska, więc problem jest w odchyleniu dziury w którą wchodzi tłumik. Trzeba się przyjrzeć żeby to zobaczyć, ale kręgi wytarte papierem nie schodzą się do końca z dziurą, czyli gdzieś jest przesunięcie. Z tego co wiem to roczniki 2011+ zgrywały się już lepiej z Avą.
Załączniki
Untitled.png
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Czyli os otworu jest pod katem w stosunku do osi lagi jesli dobrze rozumiem? W takim razie czemu nie powiekszyc delikatnie otworu? Od dolu w avie i tak jest oring na ABS'ie i nakretce. Poki co proponuje Ci sprawdzic czy przy obecnym odchyleniu po zlozeniu wszystkiego do kupy bottom out nie ociera o siebie przy dobiciu, bo to jest jedyne czego sie obawiasz tak na prawde. Jesli nic nie stuka, szura to mozesz olac to przekrzywienie. Jak szura/ blokuje sie to rozwiercaj dol. Takie jest moje zdanie.
nhp890
Posty: 1327
Rejestracja: 21.03.2011 12:32:31
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nhp890 »

Niestety jest tak jak mówisz i pod koniec skoku tłumik ociera o lagę, dlatego też nie złożyłem amora. Na razie wstrzymam się z wierceniem, bo kumpel się zgodził na zamianę dolnych lag (moje 2010 za jego 2011) - jeśli jest tak jak czytałem, że 2011 są bardziej Avo-przyjazne i tłumik się zgra z jego lagami, to po problemie. Jeśli nie, rozważę rozwiercenie otwory. Dzięki za pomysł.
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

Podobno w 2011 coś poprawili z lagami, wiec jeszcze na tym dobrze wyjdziesz :D
nhp890
Posty: 1327
Rejestracja: 21.03.2011 12:32:31
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nhp890 »

Lagi z 2011 miały dokładnie ten sam problem, ale udało się go rozwiązać inaczej - bez wiercenia. Wziąłem ABS na tokarkę i stoczyłem wystający trzpień, który normalnie wchodzi w otwór montażowy. Dzięki temu tłumik dostał trochę luzu i mogłem go poprawnie ustawić w ladze. Craig powiedział, że ten sposób jest ok. Jeszcze nie jeździłem, ale wygląda dobrze.
Załączniki
IMG_2773.JPG
IMG_2768.JPG
balfa2step
Posty: 313
Rejestracja: 13.03.2008 11:54:01
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: balfa2step »

Może niepotrzebnie stoczyłes cały trzpień , mogłeś go lekko podtoczyć zeby miał luz w otworze goleni.
nhp890
Posty: 1327
Rejestracja: 21.03.2011 12:32:31
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nhp890 »

Tak też zrobiłem na początku, ale nie dało się równo ustawić tłumika. Stopniowo wycinałem coraz więcej i dopiero usunięcie całości pozwoliło poprawnie ustawić kartridż.
nhp890
Posty: 1327
Rejestracja: 21.03.2011 12:32:31
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nhp890 »

Chwilowa zmiana koloru ramy. Okleiłem ją taśmą izolacyjną, ku mojemu zaskoczeniu wyszło całkiem nieźle.
summum1.jpg
summum.jpg
Kwiat126p
Posty: 423
Rejestracja: 22.12.2012 15:01:46
Kontakt:

Post autor: Kwiat126p »

bardzo mądrze - nie zauważysz jak coś będzie pękać :) (nie mowie ze musi albo ze jest jakies duze ryzyko bo to dobra rama podobno, no ale na wszelki wypadek nie robilbym tego tylko dla wyglądu).
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

możesz zrobić zdjęcie z bliska? Chciałbym zobaczy jak to wygląda :)
Awaria
Posty: 631
Rejestracja: 04.10.2009 16:23:24
Lokalizacja: Wrocław / Legnica
Kontakt:

Post autor: Awaria »

nhp890
Olej go człowieku, to jakaś:
http://youtu.be/k2R-uDlDTek?t=45s

;)
Dobry rower, widać na pb, że nie stoi tylko lata.
Gościu pewnie jakiś zniewieściały wyładowuje wszystkie frustracje w internecie.

W mojej ocenie oryginalny lakier ładniejszy :)
http://utn.pl/OKAZJE  <-- Dobry sprzęt za dobre pieniądze! : )
Moherek993
Posty: 436
Rejestracja: 06.05.2012 10:58:14
Lokalizacja: Kętrzyn/Warszawa
Kontakt:

Post autor: Moherek993 »

nhp890, rowerek w czarnym macie też spoko, ale jednak w oryginale lepiej :)
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Spam usunięty, ostrzeżenia rozdane.
Z gówna bata nie ukręcisz.
nhp890
Posty: 1327
Rejestracja: 21.03.2011 12:32:31
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nhp890 »

Zmiany!

Rama: czarny półmatowy lakier + błyszczące naklejki
Damper: CCDB 2011 :arrow: nic (będzie Vivid R2C 2014)
Siodło: Velo 1133U1 bez obicia :arrow: SDG I-Fly
Sztyca: KCNC Ti Pro Lite :arrow: SDG Carbon
Korby: Shimano SLX m660 :arrow: Shimano Saint M820
Suport: Shimano SLX :arrow: Shimano Saint
Zębatka: Mozartt 36t :arrow: Renthal SR4 37t
Łańcuch: KMC X9L :arrow: Connex 10sG
Kaseta: SRAM PG950 11-28 :arrow: Shimano Ultegra 11-21
Manetka: SRAM X7 :arrow: SRAM X0
Napinacz: Mozartt WoG :arrow: Mozartt Presto
Tylna piasta: Dartmoor Quantic :arrow: Hope Pro 2 EVO

Mała galeria zdjęć:

http://imgur.com/a/DjeF2
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Przepiękny :D

A ta sztyca taka matowa ze względu na karbon?
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
nhp890
Posty: 1327
Rejestracja: 21.03.2011 12:32:31
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nhp890 »

Najwyraźniej :P to jest karbon UD, więc nie ma takiej charakterystycznej faktury karbonu. Wygląda jak matowy plastik
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości