Minion 2.35 vs 2.5

SBT
Posty: 123
Rejestracja: 28.12.2010 17:56:22
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Minion 2.35 vs 2.5

Post autor: SBT »

Witam
Krótkie pytanie do kolegów, którzy mieli okazję pośmigać w górach na tytułowych rozmiarach minionów. Czy zmiana z 2.5 na 2.35 jest mocno odczuwalna? Jak węższa wersja radzi sobie w terenie? Do tej pory miałem zawsze 2.5, ale chciałem spróbować czegoś nowego. Ponadto w okolicy mam kilka schodów, itp, z których dość często korzystam w tygodniu (http://www.pinkbike.com/news/Urban-Free ... -2013.html większość z tych miejsc mam 5 minut od domu, więc mając wolną godzinę objeżdżam sobię okoliczne "treningowe dary od miasta"), więc mniejsze opory toczenia z pewnością bedą na plus.
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

głupi dowcip kolegów. przepraszam jeśli ktoś się czuje urażony
SBT
Posty: 123
Rejestracja: 28.12.2010 17:56:22
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: SBT »

Nie rozumiem o co Ci chodzi kolego, ale ok. Ktoś inny wypowie się w temacie minionów 2.35? Słyszałem/czytałem, że Maxxis trochę zawyża swoje wymiary, stąd chciałem wiedzieć, czy na 2.35 nie będzie "za wąsko".
nhp890
Posty: 1327
Rejestracja: 21.03.2011 12:32:31
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Minion 2.35 vs 2.5

Post autor: nhp890 »

W temacie szerokości - oceń sam. Z przyczepnością ciężko mi powiedzieć, bo jeden komplet mam 60a, drugi 42a.

Lewa strona: 2.35 na obręczy 33mm
Prawa strona: 2.5 na obręczy 35mm
Załączniki
photo1.jpg
SBT
Posty: 123
Rejestracja: 28.12.2010 17:56:22
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: SBT »

nhp890 - dzięki za pomoc. Jeździłeś na 2.35 w górach?
nhp890
Posty: 1327
Rejestracja: 21.03.2011 12:32:31
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nhp890 »

Tak, ale to było sezon temu, więc nie bardzo pamiętam jakie były różnice w zachowaniu opony.
sebonk
Posty: 1209
Rejestracja: 06.06.2005 00:55:02
Lokalizacja: kstaw
Kontakt:

Post autor: sebonk »

O ile pamietam to wersja 2.5 ma wyzsze i masywniejsze klocki, tym samym pożyje dłużej
Miodożer.
Awaria
Posty: 631
Rejestracja: 04.10.2009 16:23:24
Lokalizacja: Wrocław / Legnica
Kontakt:

Post autor: Awaria »

Od kilku sezonów śmigam na 2.35 minionach w górach itp. Opory toczenia są minimalnie odczuwalne względem 2.5, szczególnie na dojazdach.
http://utn.pl/OKAZJE  <-- Dobry sprzęt za dobre pieniądze! : )
SBT
Posty: 123
Rejestracja: 28.12.2010 17:56:22
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: SBT »

Awaria - dzięki za pomoc. Jak 2.35 trzymają się na kamieniach, itp? Czuć różnicę w prowadzeniu roweru właśnie przez węższe opony? Szczególnie chodzi mi o przednie koło.

diskordia - pozdrów kolegów
Awaria
Posty: 631
Rejestracja: 04.10.2009 16:23:24
Lokalizacja: Wrocław / Legnica
Kontakt:

Post autor: Awaria »

Na suchym i wilgotnym jest idealnie, cięzko mi porównać do 2.5, bo nigdy nie miałem okazji na SWOIM rowerze jednocześnie jeździć na tej i na tej. Jedynie czasem gdy na przodzie/tyle miałem 2.5 i 2.35 na drugiej oponie. Może kwestia przyzwyczajenia, ale lepiej się czułem na 2.35 niż kapciowatym 2.5, czułem, że jadę szybciej i pewniej.
Myślę, że to kwestia przyzwyczajenia.
http://utn.pl/OKAZJE  <-- Dobry sprzęt za dobre pieniądze! : )
SBT
Posty: 123
Rejestracja: 28.12.2010 17:56:22
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: SBT »

Dzięki za pomoc, czekałem na taką "recenzję".
Adas^^
Posty: 230
Rejestracja: 06.02.2011 15:10:56
Lokalizacja: Rabka
Kontakt:

Re:

Post autor: Adas^^ »

sebonk pisze:O ile pamietam to wersja 2.5 ma wyzsze i masywniejsze klocki, tym samym pożyje dłużej
Jeździłem sezon na komplecie 2.35, dużej różnicy nie ma w porównaniu do 2.5 z tym że faktycznie kostka w 2.35 jest mniejsza i potrafi się dosyć szybko odrywać zanim się zetrze tak że bierz 2.5.
zero100
Posty: 355
Rejestracja: 14.03.2011 10:26:43
Kontakt:

Post autor: zero100 »

ja mam komplet 2.5 DHF 42a 2ply i komplet 2.35 DHF/DHR 42a 2ply. Maxxis bardzo zawyżył rozmiarówke, w efekcie Minion 2,5 jest węższy od Intensa Edge 2.35. A 2,35 jest już naprawdę wąski jeżeli chodzi o dh. Na takie parki i miejscówki pod Krakowem to myślę ,że brałbym 2,35 ale w góry ...raczej nie. 2.35 pasuje mi na jakieś enduro, trudne ścieżki, singieltracki, miejscówki w lasach itp. Ale w górach nie. Na sekcji kamieni, korzeni 2.5 prowadzi się zdecydowanie pewniej i lepiej, bez porównania. Poza tym szkoda mi obręczy. Przy 2.35 na Mavicu 729 to w kamieniach jest tragedia, co chwile czuje ,że dostaję po obręczy, a przy 2,5 już tego efektu praktycznie nie ma. 2.35 toczą się fajnie w terenie ale na asfalcie szału nie robią szczególnie DHR 42a. No i na 2.35 rower jest bardziej skrętny, chwiejny nerwowy na kamieniach. Na 2.5 wytyczasz linie i lecisz a na 2.35 dość szybko tracisz trakcje (przy podobnym ciśnieniu) - reasumując już takim piecem nie wpadniesz w głazy. Zależy od upodobań, terenu, roweru, umiejętności.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

zjeździłem komplet 2.35 frontów 42a, między 2.5 a 2.35 jest 4mm różnicy i 150g w wadze. Najbardziej istotna jest tu wielkość klocków które trudniej oderwać.
Awaria
Posty: 631
Rejestracja: 04.10.2009 16:23:24
Lokalizacja: Wrocław / Legnica
Kontakt:

Re:

Post autor: Awaria »

zero100 pisze:ja mam komplet 2.5 DHF 42a 2ply i komplet 2.35 DHF/DHR 42a 2ply. Maxxis bardzo zawyżył rozmiarówke, w efekcie Minion 2,5 jest węższy od Intensa Edge 2.35. A 2,35 jest już naprawdę wąski jeżeli chodzi o dh. Na takie parki i miejscówki pod Krakowem to myślę ,że brałbym 2,35 ale w góry ...raczej nie. 2.35 pasuje mi na jakieś enduro, trudne ścieżki, singieltracki, miejscówki w lasach itp. Ale w górach nie. Na sekcji kamieni, korzeni 2.5 prowadzi się zdecydowanie pewniej i lepiej, bez porównania. Poza tym szkoda mi obręczy. Przy 2.35 na Mavicu 729 to w kamieniach jest tragedia, co chwile czuje ,że dostaję po obręczy, a przy 2,5 już tego efektu praktycznie nie ma. 2.35 toczą się fajnie w terenie ale na asfalcie szału nie robią szczególnie DHR 42a. No i na 2.35 rower jest bardziej skrętny, chwiejny nerwowy na kamieniach. Na 2.5 wytyczasz linie i lecisz a na 2.35 dość szybko tracisz trakcje (przy podobnym ciśnieniu) - reasumując już takim piecem nie wpadniesz w głazy. Zależy od upodobań, terenu, roweru, umiejętności.
Oczywiście wszystko zależy od tego na jakim ciśnieniu podróżujesz...
Przesiadłem się z 729 na darmoor rider i nie jeździłem ani trochę ostrożniej, za to pól bara więcej w oponach i wgniotów zero :)
Co do przyczepności, tak jak wspomniałem na suchym i wilgotnym różnicy nie odczułem, była natomiast powalająca na już naprawdę śliskiej nawierzchni.
http://utn.pl/OKAZJE  <-- Dobry sprzęt za dobre pieniądze! : )
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość