Wymiana łożysk w ramie (HELP!)

osato
Posty: 449
Rejestracja: 24.08.2008 07:43:45
Kontakt:

Wymiana łożysk w ramie (HELP!)

Post autor: osato »

Witam!
Zwracam się do was z prośbą o pomoc...
W trakcie niedzielnej wizyty w Koutach padły mi łożyska w wahaczu, chciałbym się dowiedzieć, czy macie jakiś patent na wyciągnięcie rozsypanego łożyska (a raczej tego co z niego zostało) z gniazda.
Po odkręceniu śruby wysypało się wszystko oprócz zewnętrznego pierścienia, który nie ukrywam fajnie by było wyjąć przed założeniem nowych łożysk :lol: problem polega na tym, że gniazdo w wahaczu zakończone jest ścianką, na której ten pierścień się opiera więc nie mam opcji zahaczenia czymś o niego i wybicia go od drugiej strony. Chyba pozostaje jedyna opcja wyciągnięcia go od fontu..... jakieś koncepcje?
rafal.zwdh
Posty: 470
Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
Kontakt:

Post autor: rafal.zwdh »

można zdjęcie?
osato
Posty: 449
Rejestracja: 24.08.2008 07:43:45
Kontakt:

Post autor: osato »

Ok, pod spodem zdjęcia. Nie wiem czy coś z nich będzie wynikało ale widać w miarę ten zewnętrzny pierścień. Myślałem nad jego delikatnym rozwierceniem ale potem nie zmierzą mi go w sklepie z łożyskami, żeby coś dobrać. Przypominam, że z drugiej strony wahacza jest ścianka, o którą on się opiera więc nie mam opcji jego wypchania.
Załączniki
50.jpg
47.jpg
muras
Posty: 662
Rejestracja: 26.02.2006 18:19:38
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: muras »

Miałem podobny problem. Spróbuj użyć łebka dużego gwoździa jako kołnierza, wbij go tak żeby wcisnął się jak najgłębiej miedzy gniazdo w ramie a bieżnię i pukaj w niego od drugiej strony przez jakiś pręt. Jak to nie pomoże to pozostaje mikro szlifierka (coś a'la Dremel) i nacięcie bieżni.
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Kombinuj ze ściągaczem do łożysk.
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
groochas
moderator
Posty: 2411
Rejestracja: 18.04.2004 23:17:14
Lokalizacja: Kraków --> Nowa Huta
Kontakt:

Post autor: groochas »

od wewnetrznej strony nie podejdziesz srubokretem ? Jakby bylo o co go oprzeć to powoli młotkiem moze sie udać
osato
Posty: 449
Rejestracja: 24.08.2008 07:43:45
Kontakt:

Re:

Post autor: osato »

groochas pisze:od wewnetrznej strony nie podejdziesz srubokretem ? Jakby bylo o co go oprzeć to powoli młotkiem moze sie udać
Próbowałem dostać się tak jak mówisz ale niestety jest tam na tyle mało miejsca, że jakiekolwiek manewrowanie śrubokrętem jest niemożliwe.
Puncu pisze:Kombinuj ze ściągaczem do łożysk.
Wątpię aby cokolwiek pomógł- jak mówiłem od drugiej strony w ramie jest ścianka, na której łożysko się opiera więc nie ma szans oprzeć się na pierścieniu.


Pozostaje mi chyba nacięcie lub rozwiercenie...
Yard
Posty: 341
Rejestracja: 23.02.2014 16:22:22
Kontakt:

Post autor: Yard »

Z tego co tu widzę można te resztki normalnie wybić.
Od wewnętrznej strony daj jakąś śrubę, której trzpień oprze się o kołnierz zew łożyska, który wystaje.
Od drugiej strony podkładkę i na to jakąś nakrętkę, z wewnętrznej strony trzymaj to kluczem, a z drugiej "wkręcaj" tzn kręć w prawo, najlepiej grzechotką i jakąś rurkę na to żeby dźwignia była większa, będzie łatwiej.
Bawiłem się tak w mej m3`ce, tyle że w linku.
yetii93
Posty: 53
Rejestracja: 21.02.2012 15:45:08
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: yetii93 »

Miałem w omenie identyczny problem, łożysko się rozsypało i w gnieździe została część łożyska, odkręciłem wahacz i jakoś udało mi się wybić śrubokrętem
osato
Posty: 449
Rejestracja: 24.08.2008 07:43:45
Kontakt:

Re:

Post autor: osato »

Yard pisze:Z tego co tu widzę można te resztki normalnie wybić.
Od wewnętrznej strony daj jakąś śrubę, której trzpień oprze się o kołnierz zew łożyska, który wystaje.
Od drugiej strony podkładkę i na to jakąś nakrętkę, z wewnętrznej strony trzymaj to kluczem, a z drugiej "wkręcaj" tzn kręć w prawo, najlepiej grzechotką i jakąś rurkę na to żeby dźwignia była większa, będzie łatwiej.
Bawiłem się tak w mej m3`ce, tyle że w linku.
Myślałem nad tą opcją ale jak napisałem w pierwszym poście, gniazdo łożyska w ramie zakończone jest od wewnętrznej strony ścianką, która zakrywa zewnętrzny pierścień łożyska.
yetii93 pisze:Miałem w omenie identyczny problem, łożysko się rozsypało i w gnieździe została część łożyska, odkręciłem wahacz i jakoś udało mi się wybić śrubokrętem
W takim razie będę jakoś dzisiaj kombinował, jak nie to próba nacięcia.
ps.
YETII93 skoro już jesteś w temacie to proszę powiedz mi jak wyjąć główną oś wahacza aby oddzielić go od przedniego trójkąta, nie chcę na pałę tłuc młotkiem ;) Miałeś też może jakiś patent odnośnie dostępu do dampera bez konieczności odkręcania wszystkiego dookoła? :P (pompowanie, regulacja odbicia)
yetii93
Posty: 53
Rejestracja: 21.02.2012 15:45:08
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Re:

Post autor: yetii93 »

osato pisze: W takim razie będę jakoś dzisiaj kombinował, jak nie to próba nacięcia.
ps.
YETII93 skoro już jesteś w temacie to proszę powiedz mi jak wyjąć główną oś wahacza aby oddzielić go od przedniego trójkąta, nie chcę na pałę tłuc młotkiem ;) Miałeś też może jakiś patent odnośnie dostępu do dampera bez konieczności odkręcania wszystkiego dookoła? :P (pompowanie, regulacja odbicia)
Do wybicia tulei z ramy użyłem miedzianej rurki + młotek, jak lekko postukasz to powinno wyjść, warto sobie ją potem dobrze nasmarować :wink: Miałem Dhx'a 4 więc dostęp do kompresji nie był trudny, a pokretło tłumienia miałem obrócone w dół do ziemi, żeby użyć regulacji obracałem rower do góry nogami, chyba jedyne wyjście :D
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości