amortyzator manitou sherman i co myślicie o tej ramie dbr x6
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 19.04.2014 19:09:03
- Kontakt:
Ok to jest prawa golen a nie lewa. To jest SPV.
Najtaniej bedzie kupic sam tlumik powrotu a w przypadku kompresji polegac na dopompowaniu zaworu u gory w celu zwiekszenia cisnienia oleju (co jest rozwiazaniem akceptowalnym - podobnie bylo np w RockShox Domain 302). Musisz sie liczyc tylko z tym ze widel bedzie bardzo miekki przy ugieciu.
CO do tego, ktory tlumik powrotu kupic, to zalezy od tego jak bardzo chce Ci sie kombinowac. Te 2 powinny podejsc bez klopotow:
1. http://www.chainreactioncycles.com/pl/e ... -prod20961
2. http://www.chainreactioncycles.com/pl/e ... -prod44510
2gi jest tanszy ale zakretka jest gorzej wykonana i szybko sie obrabia, ale mozesz ja podmienic na ta ze starego tlumika. 160mm skoku powinienes wyciagnac z niego bez problemu. O ile dobrze pamietam to ma on 180-190mm dlugosci tloczyska co by dawalo te 160mm skoku + 2cm skoku negatywnego. Jakby byl odrobine przykrotki to pod sprezyne negatywna w 2 goleni (ta malutka pod normalna sprezyna) wlozysz podkladke o okreslonej dlugosci i bedzie git.
Jeszcze co do wykrecania tamtego starego tlumika. Jak bedziesz mial dielec do gory nogami to imbusem krecisz zgodnie e wskazowkami zegara i ta sruba wkreci sie do srodka.
Najtaniej bedzie kupic sam tlumik powrotu a w przypadku kompresji polegac na dopompowaniu zaworu u gory w celu zwiekszenia cisnienia oleju (co jest rozwiazaniem akceptowalnym - podobnie bylo np w RockShox Domain 302). Musisz sie liczyc tylko z tym ze widel bedzie bardzo miekki przy ugieciu.
CO do tego, ktory tlumik powrotu kupic, to zalezy od tego jak bardzo chce Ci sie kombinowac. Te 2 powinny podejsc bez klopotow:
1. http://www.chainreactioncycles.com/pl/e ... -prod20961
2. http://www.chainreactioncycles.com/pl/e ... -prod44510
2gi jest tanszy ale zakretka jest gorzej wykonana i szybko sie obrabia, ale mozesz ja podmienic na ta ze starego tlumika. 160mm skoku powinienes wyciagnac z niego bez problemu. O ile dobrze pamietam to ma on 180-190mm dlugosci tloczyska co by dawalo te 160mm skoku + 2cm skoku negatywnego. Jakby byl odrobine przykrotki to pod sprezyne negatywna w 2 goleni (ta malutka pod normalna sprezyna) wlozysz podkladke o okreslonej dlugosci i bedzie git.
Jeszcze co do wykrecania tamtego starego tlumika. Jak bedziesz mial dielec do gory nogami to imbusem krecisz zgodnie e wskazowkami zegara i ta sruba wkreci sie do srodka.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 19.04.2014 19:09:03
- Kontakt:
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 19.04.2014 19:09:03
- Kontakt:

pojawił się kolejny problem z komorą powietrzną otóż pękł wentyl i wyjąłem go jak to zatkać pomocy !!
Dobra znalazłem tylko nwm czy średnica będzie pasować
http://www.chainreactioncycles.com/pl/e ... -prod21936
kupuję to i to http://www.chainreactioncycles.com/pl/e ... -prod44510
wychodzi coś koło 230 zł więc za tę kasę nic lepszego (chodzi o amor) bym nie kupił a ten jest fajny miękki i zajefajnie mi się na nim jeździ

-
- Posty: 34
- Rejestracja: 19.04.2014 19:09:03
- Kontakt:
przepraszam za post pod postem ale jak go edytuje to nie będzie czytelnie 
Dzięki @ MLYNoBIKER znalazłem tłumik w Polsce za 145 zł
http://roweryokey.pl/tlumik-odbicia-drake-2140.html i teraz pytanie którą stroną go montować (widzę jest nakrętka z uszczelką pod niebieskim korkiem, ale jak mam w nim pompować powietrze jeżeli chodzi o amortyzatory to dużo nie wiem) proszę o krok po kroku opisanie co i jak .. Tak jak pisałem w tej nakrętce złamał się wentyl i teraz pytanie czy da się odkręcić to co tam pozostało i wkręcić ten http://roweryokey.pl/wentyl-komory-powi ... ynowe.html też proszę krok po kroku co i jak (jak go rozebrać i zamontować) wiem, że jest manual ale po angielsku, a u mnie z nim cięzko

Dzięki @ MLYNoBIKER znalazłem tłumik w Polsce za 145 zł
http://roweryokey.pl/tlumik-odbicia-drake-2140.html i teraz pytanie którą stroną go montować (widzę jest nakrętka z uszczelką pod niebieskim korkiem, ale jak mam w nim pompować powietrze jeżeli chodzi o amortyzatory to dużo nie wiem) proszę o krok po kroku opisanie co i jak .. Tak jak pisałem w tej nakrętce złamał się wentyl i teraz pytanie czy da się odkręcić to co tam pozostało i wkręcić ten http://roweryokey.pl/wentyl-komory-powi ... ynowe.html też proszę krok po kroku co i jak (jak go rozebrać i zamontować) wiem, że jest manual ale po angielsku, a u mnie z nim cięzko
Tamten wentyl nie bedzie pasowac.
Pasowac bedzie taka zaslepka:
http://www.chainreactioncycles.com/pl/e ... -prod44511
albo jak chcesz koneicznie asyste powietrzna to:
http://www.chainreactioncycles.com/pl/e ... -prod44512
Od biedy mozesz ten otwor nagwintowac i wkrecic srube z oringiem albo nagwintowany wentyl samochodowy...
Jak zamontowac ten tlumik? To czarne obok gwintu przesuwasz na dol i wkrecasz w dolne golenie od spodu. Wejdz na strone manitou, poszukaj sobie manuala i tam jest krok po kroku jak rozebrac i przeserwisowac kazdy ich widelec.
Pasowac bedzie taka zaslepka:
http://www.chainreactioncycles.com/pl/e ... -prod44511
albo jak chcesz koneicznie asyste powietrzna to:
http://www.chainreactioncycles.com/pl/e ... -prod44512
Od biedy mozesz ten otwor nagwintowac i wkrecic srube z oringiem albo nagwintowany wentyl samochodowy...
Jak zamontowac ten tlumik? To czarne obok gwintu przesuwasz na dol i wkrecasz w dolne golenie od spodu. Wejdz na strone manitou, poszukaj sobie manuala i tam jest krok po kroku jak rozebrac i przeserwisowac kazdy ich widelec.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 19.04.2014 19:09:03
- Kontakt:
Oczywiscie, ze sie da, tylko po co? Ten zawor powietrzny, ktory urwales byl po to, zeby zwiekszyc cisnienie oleju w tlumiku SPV, a nie po to zeby regulowac twardosc widelca (pewnego rodzaju skutkiem ubocznym zwiekszenia cisnienia moglo byc oczywiscie utwardzenie sie widelca).
Poza tym nie ugniesz tego widelca z 2ma sprezynami no i nie bedziesz mial zadnego tlumienia (nie mozesz miec i sprezyny i tlumika w tej samej goleni) = zrobisz z tego widla cos typu RST Gila czy inne gowno.
Chcesz po taniosci to sprzedaj ten rower i przestan kombinowac jak kon pod gore.
Wiecej w tym temacie nie napisze. Wszystko juz zostalo tutaj powiedziane. Napisalem Ci co mozesz kupic, zrobic. Jesli dalej nie ogarniasz i masz inne cudaczne pomysly to nic na to nie poradze. Zamiast zadawac kolejne co raz to nudniejsze pytania poszukaj sam na nie odpowiedzi. Nie rozumiesz jak dziala amortyzator? Google nie boli.
Poza tym nie ugniesz tego widelca z 2ma sprezynami no i nie bedziesz mial zadnego tlumienia (nie mozesz miec i sprezyny i tlumika w tej samej goleni) = zrobisz z tego widla cos typu RST Gila czy inne gowno.
Chcesz po taniosci to sprzedaj ten rower i przestan kombinowac jak kon pod gore.
Wiecej w tym temacie nie napisze. Wszystko juz zostalo tutaj powiedziane. Napisalem Ci co mozesz kupic, zrobic. Jesli dalej nie ogarniasz i masz inne cudaczne pomysly to nic na to nie poradze. Zamiast zadawac kolejne co raz to nudniejsze pytania poszukaj sam na nie odpowiedzi. Nie rozumiesz jak dziala amortyzator? Google nie boli.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 19.04.2014 19:09:03
- Kontakt:
dobra masz rację nie będę kombinował kupię nowy korek i nowy tłumik i będzie ok ale ten za 150 jest za długi jakie podkładki mam kupić do komory ze sprężyną
http://roweryokey.pl/tlumik-odbicia-drake-2140.html .. i jak bys mógł podać link do manuala mojego amora bo nie mam pojęcia jaki to model dokładnie wiem że sherman 2004 rok
http://allegro.pl/monitou-sherman-170-1 ... 94933.html da się przerobić rurę sterową na 1 1/8 cala
http://roweryokey.pl/tlumik-odbicia-drake-2140.html .. i jak bys mógł podać link do manuala mojego amora bo nie mam pojęcia jaki to model dokładnie wiem że sherman 2004 rok
http://allegro.pl/monitou-sherman-170-1 ... 94933.html da się przerobić rurę sterową na 1 1/8 cala
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości