Spaced pisze:...niektóre dampery wymagaja innej sprezyny niz wymagana...
Nie bardzo to rozumiem. Skoro producent roweru dobiera seryjnie damper z dedykowaną spręzyną pod określone zawieszenie i zakres wagi, to chyba powinno być ok? Może to kwestia kontroli jakości i tak ja piszesz jest w realu więcej lbs niż na oznaczeniu. Jest nowy - dam mu szanse, może się jeszcze rozklepie A w przyszłości to i tak chyba wjedzie CCDB.
Nic sie nie rozklepie. Jak masz zły sag to powinienes od razu kupic nowa sprezyne. Jazda na złej sprezynie oznacza, że albo źle mierzysz sag albo powinienes miec hardtaila bo nie przeszkadza Ci jak rower się źle zachowuje. Zwłaszcza kiedy stalowe sprezyny sa tanie jak barszcz.
A co do innej sprezyny - np. rc4 wymaga sprezyny o 50lbs lzejszej od ccdb.
Spaced pisze:...niektóre dampery wymagaja innej sprezyny niz wymagana...
Nie bardzo to rozumiem. Skoro producent roweru dobiera seryjnie damper z dedykowaną spręzyną pod określone zawieszenie i zakres wagi, to chyba powinno być ok? Może to kwestia kontroli jakości i tak ja piszesz jest w realu więcej lbs niż na oznaczeniu. Jest nowy - dam mu szanse, może się jeszcze rozklepie A w przyszłości to i tak chyba wjedzie CCDB.
jak kupisz CCDB ze złą sprężyną to też będziesz mówił że kiepski odpowiednia sprężyna to podstawa - bez tego nie masz prawa wypowiadać się na temat dampera
Hugoo pisze:Jak można jeździć na 30% sagu? 15% jest dla mnie optymalne, rower jest wtedy skoczny, i jeszcze trzyma się ziemi.
to chyba musisz walić dropy z 5m żeby wykorzystywać pełny skok na sagu 15%. Ale tu się nie sprzeczajmy, bo jak ktoś lubi to tak jeździ i tyle - rozumiem
Hugoo pisze:Jak można jeździć na 30% sagu? 15% jest dla mnie optymalne, rower jest wtedy skoczny, i jeszcze trzyma się ziemi.
Zawieszenie musi ugiąć sie o odpowiednią ilość MM by oferować sensowną przyczepność. O ile nie jezdzisz XC zależy Ci na dużej ilości przyczepności. Z 15% po prostu jej nie masz. Uwierz mi próbowałem bawic się sagiem i wszyscy mówia mi, ze mam twardo ustawione, a na tyle nie utwardziłbym.
W skrócie z 15% sagiem masz mniej przyczepności niż mozesz mieć i pewnie jeździsz przez to w zakrętach wolniej o ile nie jezdzisz na poziomie przynajmniej top10 polskiej elity, a realistycznie top80 PŚ.
Napisałem do YT Industries i taką odpowiedź otrzymałem (fragment): "...The rate of the rear shock spring is perfect for your weight. Due to the new school downhill geometry of the Tues and the adjusted spring a SAG of 25% is absolutely fine."
Zawsze wydawało mi się, że taki standard w zjazdówkach to 30-35%, zależnie od rodzaju zawieszenia. Widać nie tylko rozmiar kół się zmienia:-)
endor pisze:Napisałem do YT Industries i taką odpowiedź otrzymałem (fragment): "...The rate of the rear shock spring is perfect for your weight. Due to the new school downhill geometry of the Tues and the adjusted spring a SAG of 25% is absolutely fine."
Zawsze wydawało mi się, że taki standard w zjazdówkach to 30-35%, zależnie od rodzaju zawieszenia. Widać nie tylko rozmiar kół się zmienia:-)
Pitu pitu, kup drugą sprężyne i porównaj. Stal tania jest wiec nie zaboli.