Empire Cycles projekt wylajtowanej ramy enduracza 1,4 kg

Driver
Posty: 549
Rejestracja: 10.10.2005 19:08:46
Kontakt:

Re:

Post autor: Driver »

Spaced pisze:Easton stosował CNT jako resin (brakuje mi Polskiego słowa na to) w swoich kierach ale nie była to podstawa budowy.
nie stosowal CNT jako resin (żywica), tylko stosowal CNT z żywicą
Pure Freeride
Bogumil
Posty: 474
Rejestracja: 25.11.2013 19:08:19
Kontakt:

Post autor: Bogumil »

W sumie dopiero mam zamiar się zagłębić we włókna węglowe więc specem w tej dziedzinie nie jestem ale mam książkę w której był przykład włókien ze zwiniętego grafenu.
Więc wydaje mi się, że może być wiele różnych typów.

W każdym bądź razie wydrukowanie ramy z włókna jest ciężkie bo jego struktura nie może być jednorodna jak w przypadku stopów metali.
Taka drukarka podczas dobudowywania kolejnych poziomów musiała by idealnie trafić i dobudować włókno.
Ale jeszcze większym problemem było by wytworzenie tej struktury podczas drukowania.
Sokół
Posty: 645
Rejestracja: 08.10.2006 18:09:13
Lokalizacja: Łańcut/Krk
Kontakt:

Post autor: Sokół »

A czemu od razu drukować włókno atom po atomie?
Jedna głowica by kładła włókno a druga nakładała i utwardzała żywicę
Bogumil
Posty: 474
Rejestracja: 25.11.2013 19:08:19
Kontakt:

Post autor: Bogumil »

No z żywicą mniejszy problem i to by działało ale żeby rama miała wytrzymałość to włókna musiały by być położone wzdłużnie więc od razu by musiała wyciskać gotowy profil prosto w górę.
Na dodatek inne włókna musiały by być zaplecione poprzecznie.
Więc to by było bardziej tkanie 3D i chyba maszynka do tego była by nieco zbyt skomplikowana.
Sokół
Posty: 645
Rejestracja: 08.10.2006 18:09:13
Lokalizacja: Łańcut/Krk
Kontakt:

Post autor: Sokół »

Ale wykonalne
I dlatego mówię, niech się wezmą za coś takiego, bo metale odchodzą do lamusa
Driver
Posty: 549
Rejestracja: 10.10.2005 19:08:46
Kontakt:

Post autor: Driver »

Nie w każdej dziedzinie oczywiscie
Pure Freeride
Sokół
Posty: 645
Rejestracja: 08.10.2006 18:09:13
Lokalizacja: Łańcut/Krk
Kontakt:

Post autor: Sokół »

Oczywiście
Niemniej jednak kompozyty to przyszłość
Bogumil
Posty: 474
Rejestracja: 25.11.2013 19:08:19
Kontakt:

Post autor: Bogumil »

Już jest wszędzie coraz więcej kompozytów i na pewno będzie ich więcej.
Ale stopy metali mają wiele zalet i nie sądzę żeby szybko zostały wyeliminowane.
W wielu przypadkach stopy metali mają korzystniejsze własności od kompozytów.
Po za tym coraz częściej stosuje się takie wynalazki jak kompozyty metalowe dzięki czemu nie traci się pewnych właściwości które posiadają metale.
Na przykład jest takie coś jak aluminium wzmacniane nanorurkami węglowymi.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Re:

Post autor: Spaced »

Driver pisze:
Spaced pisze:Easton stosował CNT jako resin (brakuje mi Polskiego słowa na to) w swoich kierach ale nie była to podstawa budowy.
nie stosowal CNT jako resin (żywica), tylko stosowal CNT z żywicą
Mój błąd. Racja.
quake
moderator
Posty: 2111
Rejestracja: 19.04.2004 14:55:53
Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa
Kontakt:

Post autor: quake »

Auditore
Posty: 192
Rejestracja: 16.08.2012 22:23:59
Kontakt:

Post autor: Auditore »

Teraz wszyscy z niecierpliwością oczekują riposty Bogumiła...
Bogumil
Posty: 474
Rejestracja: 25.11.2013 19:08:19
Kontakt:

Post autor: Bogumil »

A nie polega to przypadkiem na drukowaniu plastiku jako osnowy z dodawaniem drobnych włókien węglowych jako zbrojenie?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości