Slx VS Xt

uri3
Posty: 43
Rejestracja: 04.05.2014 13:29:30
Kontakt:

Slx VS Xt

Post autor: uri3 »

Witam mam problem z kupieniem hamulców do dh mam 2 do wyboru i nie wiem które brać a dokładniej
Deore XT BR-M785 F03C
CZY
Shimano SLX BR-M675 G01S


Lub proponujecie lepsze hamulce do 600zł?
sznib
Posty: 343
Rejestracja: 25.07.2009 12:49:45
Kontakt:

Post autor: sznib »

SLXy, ale nie G01S, bo to wersja z żywicznymi klockami, tylko kupuj wersję z klockami metal:
http://virtualbike.pl/pl/p/Hamulec-tarc ... przod/1532
http://virtualbike.pl/pl/p/Hamulec-tarc ... w-tyl/1533

Działanie, siła hamowania, takie samo jak w XT, nie ma sensu przepłacać.
UriUs781
Posty: 301
Rejestracja: 28.02.2013 18:26:56
Kontakt:

Post autor: UriUs781 »

To było chyba jakoś tak że XT od SLX'ów różniła tylko nazwa i regulacja skoku klamki. Ale był też taki patent żeby przerobić czy tam wymienić jedną śrubkę w klamce i z SLX robi się XT. No może poza napisem :)
Breaking The Law
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re:

Post autor: Spaced »

sznib pisze:SLXy, ale nie G01S, bo to wersja z żywicznymi klockami, tylko kupuj wersję z klockami metal:
http://virtualbike.pl/pl/p/Hamulec-tarc ... przod/1532
http://virtualbike.pl/pl/p/Hamulec-tarc ... w-tyl/1533

Działanie, siła hamowania, takie samo jak w XT, nie ma sensu przepłacać.
Bez róznicy bo i tak potem klocki inne można dać.
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

Można, ale po co kombinować jak można mieć od razu metaliki bez dodatkowych kosztów? A żywiczne szybki znikną.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re:

Post autor: Spaced »

SegatiV pisze:Można, ale po co kombinować jak można mieć od razu metaliki bez dodatkowych kosztów? A żywiczne szybki znikną.
Ale w dobrych warunkach troche mocniejsze są ;) Chociaz jak ta sama cena to tak. Tylko bym sie nie zabijał o nie.
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

Pewnie, ale wiesz jak jest, lepiej mieć coś co działa dobrze i bezobsługowo przez dłuższy czas i nie martwić się kilka razy w sez. o wymianę klocków.

Choć przyznam, że chętnie bym teraz spróbował komplet (P+T) dobrej żywicy do siebie. Ale mimo wszystko nowe heble kupował bym z metalikami.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Dlatego mówie. Jak cena taka sama i dostepnosc to metal.
KamilQ
Posty: 260
Rejestracja: 28.08.2011 19:58:45
Lokalizacja: Brzeszcze/ Oświęcim
Kontakt:

Post autor: KamilQ »

Wszyscy mówią, że slx a xt to to samo....
Ale nikt nie bierze pod uwagi pracy klamki która w xt jest dużo bardziej płynniejsza.
nhp890
Posty: 1327
Rejestracja: 21.03.2011 12:32:31
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nhp890 »

Praca klamki jest taka sama. Nie warto dopłacać do XT.

Żeby nie było że teoretyzuję - mam bezpośrednie porównanie:
Załączniki
IMG_4419.JPG
groochas
moderator
Posty: 2411
Rejestracja: 18.04.2004 23:17:14
Lokalizacja: Kraków --> Nowa Huta
Kontakt:

Post autor: groochas »

mam obie klamki (xt sie popsulo i wymienilem na slx) i w rzekomej plynnosci dzialania nie widze zadnej roznicy. A smiem twierdzic nawet ze na klamce SLX hebel hamuje mocniej.

Roznica miedzy SLX a XT to brak regulacji free stroke w klamce (ktora mozna sobie zrobic wymieniajac srubke w klamce), klamka SLX jest gięta z blaszki alu a w xt to odlew, tloczki w zacisku XT są ceramiczne a w SLX aluminiowe. W działaniu różnice nie do zauważenia - lepiej wziąć SLX.
UriUs781
Posty: 301
Rejestracja: 28.02.2013 18:26:56
Kontakt:

Post autor: UriUs781 »

Bierz SLX chyba że chcesz się poczuć bardziej profesjonalnie z napisem "XT" :)
Breaking The Law
Znajdor Nieziemski
Posty: 172
Rejestracja: 18.12.2013 02:07:40
Kontakt:

Post autor: Znajdor Nieziemski »

Jak mało hamujesz to slx jak trochę więcej to xt troszkę lepiej radzą sobie z wysokimi temperaturami a tak to to samo
Wcześniej nukianuki.
Tom@s
Posty: 568
Rejestracja: 09.09.2005 02:19:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re:

Post autor: Tom@s »

groochas pisze:Roznica miedzy SLX a XT to brak regulacji free stroke w klamce (ktora mozna sobie zrobic wymieniajac srubke w klamce), klamka SLX jest gięta z blaszki alu a w xt to odlew, tloczki w zacisku XT są ceramiczne a w SLX aluminiowe. W działaniu różnice nie do zauważenia - lepiej wziąć SLX.
podczepię się - ile milionów $$ taka śrubka kosztuje? orientujesz się jak to ogarnąć? po prostu wykręcam, podmieniam i wkręcam? ;)
43RIDE magazyn rowerowy
groochas
moderator
Posty: 2411
Rejestracja: 18.04.2004 23:17:14
Lokalizacja: Kraków --> Nowa Huta
Kontakt:

Re: Re:

Post autor: groochas »

Tom@s pisze:
groochas pisze:Roznica miedzy SLX a XT to brak regulacji free stroke w klamce (ktora mozna sobie zrobic wymieniajac srubke w klamce), klamka SLX jest gięta z blaszki alu a w xt to odlew, tloczki w zacisku XT są ceramiczne a w SLX aluminiowe. W działaniu różnice nie do zauważenia - lepiej wziąć SLX.
podczepię się - ile milionów $$ taka śrubka kosztuje? orientujesz się jak to ogarnąć? po prostu wykręcam, podmieniam i wkręcam? ;)
U mnie temat był prosty, bo przekręciłem ją ze starej klamki XT. Ale to najzwyklejsza śruba z łbem na krzyżak. Masz takich w domu pewnie ze 3 miliony :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości