[Rama] Ns decade - smarowanie

halik92
Posty: 66
Rejestracja: 19.02.2014 09:28:35
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

[Rama] Ns decade - smarowanie

Post autor: halik92 »

Hej!
Jestem w trakcie składania (po raz pierwszy) roweru od zera. Mam już co nie co części, i chcę przystąpić do montażu.

Moje pytanie jest następujące. Które elementy muszę wcześniej nasmarować smarem stałym? Wiem że pomaga on w pracy części, jak i w ewentualnym demontażu (np. gwinty w pedałach- żeby się nie zapiekły).

Czy jest taka konieczność podczas montażu np. supportu, korby, piast, sterów? Czy montować normalnie, na żywca?
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

Przede wszystkim smaru użyj nabijając stery, zakładając suport, korby do suportu, gwinty pedałów czy oś amortyzatora (czasem łożyska piasty lubią się na osi zapiec i jest lipa).

Ja osobiście smaruje każdą śrubę. W ramie, w półkach amortyzatora, w mostku, gwinty w amortyzatorze od mocowania hamulca... no może w przerzutce na śrubę trzymającą linkę nic nie daje. Smar na gwincie zmniejsza prawdopodobieństwo zapieczenia się śruby (najczęściej stalowej) w elemencie (najczęściej aluminiowym). Dodatkowo zmniejsza tarcie, co zmniejsza ryzyko ukręcenia śruby przy wkręcaniu/wykręcaniu.

Zaraz będą pewnie teksty, że loctite ("klej" do gwintów, w postaci kolorowego "czegoś" na gwincie). Ale jeżeli masz nowe części, to jest on tam, gdzie być powinien (suport, gwinty śrub trzymających hamulce, śruby tarcz, czasem w mostku, klamkach hamulców itp.). Jeżeli wyżej wymienione części posiadasz używane, to zapewne nie ma tam już loctite, albo został szczątkowo. Możesz go zakupić i posmarować gwint, lub użyć (osobiście tak robie :P ) lakieru do paznokci.
halik92
Posty: 66
Rejestracja: 19.02.2014 09:28:35
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: halik92 »

No wiem że smar już jest na nowych częściach (np. wczoraj przyszło koło, to piasta nasmarowana jak znalazł :D). Ale chodzi mi o sam montaż (np jak do ramy zamontuje zewnętrzny support, to mam ładować smaru)?
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

MUSZEL pisze:Przede wszystkim smaru użyj nabijając stery, zakładając suport [...]
;)
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

"Kto nie smaruje, ten nie jedzie"- tak brzmi wybitne powiedzenie.
Smaruj każdy gwint, nie zaszkodzisz ;)
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

"Kto smaruje ten jedzie" ;)

Ja uważam że wszystkie gwinty należy smarować by zabezpieczać przed zapiekaniem się, chociaż są miejsca gdzie wole użyć kleju do gwintów (loctite), np. śruby mocujące tarcze, zaciski, adaptery czy klamki i manetkę ;) (loctite niebieski po wyschnięciu staję się czymś w na wzór plasteliny, zabezpiecza gwint przed samoczynnym odkręceniu się np. od wstrząsów, a nie może być dokręcony mocno).
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
halik92
Posty: 66
Rejestracja: 19.02.2014 09:28:35
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: halik92 »

To lecę dzisiaj po smary do sklepu!

Dzięki za pomoc :)
ToboSwarley
Posty: 33
Rejestracja: 13.08.2014 09:00:09
Kontakt:

Post autor: ToboSwarley »

Smaruj, tak jak Ci mówią koledzy. Dla mnie nie posmarowanie to trochę druciarstwo, szczególnie, że to Twój sprzęt, z którym zapewne wiążesz przyszłość - czyli coś się popsuje, coś trzeba odkręcić.

Często naprawiam sobie samochód, bo boję się oddawać do mechaników magików. Każdą posmarowaną śrubę nawet przy hamulcach (nawet po 3 latach) da się odkręcić bez problemu.
halik92
Posty: 66
Rejestracja: 19.02.2014 09:28:35
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: halik92 »

Wczoraj montowałem zewnętrzny support ze zintegrowaną korbą. Lux nasmarowany, chodzi jak marzenie :D
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości