[troyo]DARK OWL DH01 + 888 Custom Cartridge

troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

[troyo]DARK OWL DH01 + 888 Custom Cartridge

Post autor: troyo »

Ok fala hejtu się już posypała na Joy'u, teraz pora na DHZ. Jak wam się podoba mój wynalazek? :mrgreen:
Rama: Dark Owl, Proto DH01 200mm 4130 Steel + link z alu 7075 T651
Widelec: 888 2009 Custom Cartridge; alu sterówka.
Damper: Marzocchi Roco WC Custom 267x89 mm
Kierownica: Kore Torsion OCD 20x800 mm
Mostek: Funn Integrated 45 mm
Gripy: Esi Extra Chunky
Barendy: Esi
Stery: Cane Creek Double XC Flush 1,5"

Siodło: SDG I Fly I-Beam
Sztyca: SDG I-Beam
Zacisk: Accent

Korby: Race Face Atlas FR 170 mm
Support: Race Face 100 mm
Zębatka: FSA 32t
Łańcuch: Connex 9SL
Pedały: Shimano Saint

Napinacz: Gamut/E13 combo
Przerzutki: Shimano XT Shadow Custom SS
Manetki: Shimano LX
Kaseta: Tiagra 6 speed

Koło przód:
Obręcz: Alexrims Supra BH 36 otw.
Szprychy: DT Competition 1.8/1.6
Piasta: Hope Pro 2 20mm
Opona: Maxxis DHF 2,5 ST
Dętka: Rubena

Koło tył:
Obręcz: Mavic EX721 32otw
Szprychy: DT Competition 2.0/1.8
Piasta: Hope Pro 2 150x12 mm
Opona: Maxxis DHF 2,5 ST
Dętka: Rubena

Hamulec przód, klamka: Magura Louise + klamki Shimano Servo + stalowy oplot UNEX + tarcza Magura Venti 200 mm
Hamulec tył, klamka: Magura Louise + klamki Shimano Servo + stalowy oplot UNEX + tarcza Magura Venti 200 mm

Modyfikacje: Customowy cartridge do 8mek, XT na krótkim wózku, 6 biegowa kaseta, customowe heble i napinacz

Numerki
435 mm CS
1200 mm WB
62,5 - 64 HA
343 mm BBH
25 mm ruchu wstecznego koła - "virtual" z wysoko umieszczonym "punktem obrotu"
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

ej, ciekawa konstrukcja :) czy mi się wydaje czy wykorzystałeś miski suport jako łożyska wahacza? :D
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Tak, aluminiowe linki z alu 7075 T651 i glowna os sa oparte na miskach suportu i oskach 24mm :] Sztywne, proste w obsludze i wymianie, w razie jakiejs awarii do dostania nawet na najwiekszych wypizdowach europy. Jedyny minus to ciut wieksza waga :]
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

wydaje mi się, że ciekawy patent ;)
ile rama ma skoku? Liniowa, progresywna? Ile mniej więcej waży i jak długo ją projektowałeś?
UfuS78
Posty: 454
Rejestracja: 12.06.2011 10:55:52
Lokalizacja: Porąbka
Kontakt:

Post autor: UfuS78 »

Patent z miskami suportu dla mnie bomba, rzucają się trochę w oczy, trochę więcej ważą ale tak jak już pisałeś z tym nie będzie problemu w razie czego. ;) A sam projekt fajny, inny. W czym projektowałeś?
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Widzę zanieczyszczenia w spawach! Zaraz pynknie!
Z gówna bata nie ukręcisz.
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

Napisz no coś więcej o ramie, nie bądź żyła :P
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

A ja bym jeszcze prosił o ciut większe fotki, chciałbym się przyjrzeć lecz ledwo ją widać :P
http://brooce.pinkbike.com
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Re:

Post autor: troyo »

MUSZEL pisze:wydaje mi się, że ciekawy patent ;)
ile rama ma skoku? Liniowa, progresywna? Ile mniej więcej waży i jak długo ją projektowałeś?
Do sagu spora progresja, pozniej liniowo. Wazy sporo, ze wzgledu na duzy wspolczynnik bezpieczenstwa - 6,6 kg z damperem. Pierwsze szkice, koncepty pojawily sie w 2008 roku. Na poczatku mial byc wegiel ze skrzynia biegow w przednim trojkacie, niestety gosc, ktory ogarnial dla mnie cnc zrobil mnie w kakao i cala idea odeszla na dalszy plan. Kolo 2010 roku opracowalem wstepna wersje z 4130. Sciagniecie materialow, MES'y i dopracowywanie wszystkiego gdzies tam w wolnym czasie zajelo troche czasu jak widac. Gdybym robil w ciagu wszystko, to pewnie pare miesiecy.

UfuS78 - Solidworks + Cosmosworks/Simulation
KubaLa pisze:Widzę zanieczyszczenia w spawach! Zaraz pynknie!
Obrazek
SegatiV pisze:Napisz no coś więcej o ramie, nie bądź żyła :P
200mm skoku, 150x12 oska typu Maxle DH, mocowanie hamulca w standardzie PM74 200mm (bez adapterow zadnych), glowka 1,5". Spawana TIGiem, haki, linki itd ciete na wodzie + obrobka. Suport 100 mm ze wzgledu na 5 biegowa kasete z tylu i lepsza linie lancucha niz 83mm bb. Nie wiem co by tu jeszcze dodac... jakies pytania? :)
brooce pisze:A ja bym jeszcze prosił o ciut większe fotki, chciałbym się przyjrzeć lecz ledwo ją widać :P
DHZ cos pozmniejszal, tutaj linki:
http://i37.photobucket.com/albums/e66/t ... 00f024.jpg
http://i37.photobucket.com/albums/e66/t ... 5018a9.jpg
http://i37.photobucket.com/albums/e66/t ... 910708.jpg
http://i37.photobucket.com/albums/e66/t ... 90daad.jpg
http://i37.photobucket.com/albums/e66/t ... 4def51.jpg
rycu
Posty: 134
Rejestracja: 21.05.2012 19:59:18
Kontakt:

Post autor: rycu »

Mi tam się podoba. Bardzo ciekawa konstrukcja, jak wagowo wyszła całość?
Sokół
Posty: 645
Rejestracja: 08.10.2006 18:09:13
Lokalizacja: Łańcut/Krk
Kontakt:

Post autor: Sokół »

Masz wykresy z linkage?
Widzę sporą inspirację Balfą ;p
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [troyo] Proto DH01 + 888 Custom Cartridge

Post autor: Puncu »

Z tyłu troche Ghost ;)
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
komarek
Posty: 427
Rejestracja: 29.07.2012 09:45:24
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: komarek »

Już Bike of the day na vitalu. :P Jak się sprawuje na trasie? ;)
Paweu
Posty: 148
Rejestracja: 29.01.2014 21:03:49
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Paweu »

Bardzo oryginalnie wygląda, ogólnie prezentuje się świetnie. ;) Ile waży całość?
koperr
Posty: 50
Rejestracja: 08.06.2014 16:47:20
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: koperr »

Ramka ciekawa, rozwiązania niektórych spraw też fajne - tudzież łożyska suportu jako oś obrotu. Ile ten sprzęt waży, bo nie tylko ja jestem ciekaw?

Zastanawia mnie też co tam pokombinowałeś z tym "custom cartridge" do ósemek, możesz to opisać i rozwinąć? :)
Bogumil
Posty: 474
Rejestracja: 25.11.2013 19:08:19
Kontakt:

Post autor: Bogumil »

Nie chce hejtować bo jak na chałupniczo wytworzoną ramę to nie zły wyczyn.
Ale tak na prawdę wytwarzając rowery w szopie nie mamy szans dorównać chińczykowi.
Rama może pracuje bardzo dobrze ale pewnie jest ciężka i wytrzyma znacznie mniej niż tajwańskie produkcje.
Chyba że grubość ścianki to 2mm ale wtedy ważyć będzie z 8kg bez dampera.
marcin.g
Posty: 220
Rejestracja: 11.08.2010 16:59:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: marcin.g »

Hehehe, wchodząc tutaj miałem jakieś takie dziwne przeczucie, że zobaczę wypowiedź jednego
z forumowiczów :P
Jak dla mnie wygląda super, co do reszty nie ma się co wypowiadać na chwilę obecną chyba :)
Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy!
http://www.pinkbike.com/u/gajosae/
pit240
Posty: 167
Rejestracja: 25.08.2007 07:56:33
Kontakt:

Post autor: pit240 »

to ja się pochwalę, że miałem okazję się troszkę przejechać po trasie na Stożku. Głównie po małych nierównościach, tarkach i bandach na dolnej polanie. Sprężyna w damperze była dla mnie zbyt twarda a i tak pierwsze wrażenie było bardzo pozytywne. Rama wybierała znacznie lepiej niż moja, od razu zniknęły wszystkie dziury na trasie. W bandach odczuwałem lekko wagę. Niestety ponieważ w rowerze były hamulce dla mnie nie z tej ziemi bałem się wpuścić na mokre korzenie i odpuściłem sekcję z trasy DH. Czekam jednak na suche warunki i na pewno będę chciał jeszcze trochę objeździć rower.
http://www.pinkbike.com/video/214241/
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Zajebisty. Na prawde piekny ale 2 pytania.

1. Czemu tylko 25mm wstecz. Trudno było ogarnąć rwanie łańcucha i zamiany geo przy wiekszej różnicy?
2. Czemu tak wysoko pakiet
3. Czemu tak długi tył? Przeciez w sagu to juz będzie dłuższe od sporej części ram na rynku.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] i 2 gości