Wasze rowery - nowa seria na Dh-zone

Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Porównanie wielkości kół można sobie ładnie zobrazować patrząc na bicykla. Którym kółkom łatwiej pokonać przeszkody :lol:

Zwiększenie skoku zawieszenia z 200mm na więcej nie ma sensu bo albo będzie suport w kosmosie, albo oranie korbami przy zamknięciu zawieszenia ;)

Ale czy nie sądzicie że zrobił się offtop? Co do rozmiaru kół podyskutujmy w innym temacie ciągnąc dalej tę myśl ;)

Np. tutaj, jest o ramach oraz kołach 650b.
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic. ... hilit=650b
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
balfa2step
Posty: 313
Rejestracja: 13.03.2008 11:54:01
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re:

Post autor: balfa2step »

MUSZEL pisze:moim zdaniem kółko powinno dobierać się również pod własne gabaryty - jest taka teoria i jestem z nią zgodny. Ja mam osobiście 177-178cm wzrostu i jeżdżąc na Giant Trance 27,5 jeździło mi się bardzo dziwnie. Zapewne w górach ma to zalety, ale ja na środkowoposkich nizinach i moim wzroście ich nie widzę i ubolewam, że większość producentów ram idzie tylko w ten wymiar zamiast dawać prawo wyboru.

Ale chyba robi się offtop

Dokładnie i to powinien być główny wyznacznik rozmiaru kół m.in. niemiecki Liteville zaleca dobierać rozmiar kół pod dany wzrost.
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

Offtop nie problemem przy obecnym ruchu ;) Zwróciliście uwagę, że w demo 650B tylne koło jest niejako "upchane" wręcz ? Bardzo mała ilość miejsca na oponę.
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Adas^^
Posty: 230
Rejestracja: 06.02.2011 15:10:56
Lokalizacja: Rabka
Kontakt:

Post autor: Adas^^ »

No chodzi o to, żeby w maksymalnie krótkim wahaczu upchnąć koło 650b. Przecież wiele firm przez wiele lat dążyło do skracania wahacza, a większe koła to trochę krok wstecz w tym wypadku, więc wszystko jest na styk. Mierzyłem i nie jest to ten sam wahacz co w starym demo, pomimo, że do starego też się mieści 650b.
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Re:

Post autor: ArthurGreen »

Adas^^ pisze:No chodzi o to, żeby w maksymalnie krótkim wahaczu upchnąć koło 650b. Przecież wiele firm przez wiele lat dążyło do skracania wahacza, a większe koła to trochę krok wstecz w tym wypadku, więc wszystko jest na styk. Mierzyłem i nie jest to ten sam wahacz co w starym demo, pomimo, że do starego też się mieści 650b.
Podobno między starym a nowym wahaczem jest 5mm różnicy. Możliwe ?
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Adas^^
Posty: 230
Rejestracja: 06.02.2011 15:10:56
Lokalizacja: Rabka
Kontakt:

Re: Re:

Post autor: Adas^^ »

Podobno między starym a nowym wahaczem jest 5mm różnicy. Możliwe ?
Nie, jest coś ok 10mm, nie powiem Ci dokładnie, bo nie zapisywaliśmy wymiarów. Chcieliśmy tylko sprawdzić, czy jest to możliwe, że Spec zostawił wahacze z poprzednich roczników, bo ilość miejsca faktycznie jest znikoma. Jednak wahacz jest troszeczkę dłuższy, ale nie o tyle ile wynikałoby ze wzrostu promienia koła (0.75").
Znajdor Nieziemski
Posty: 172
Rejestracja: 18.12.2013 02:07:40
Kontakt:

Post autor: Znajdor Nieziemski »

Koło 650 b jest większe czyli opona waży trochę więcej czyli mamy przyrost masy w najmniej odpowiednim miejscu czyli trzeba większą siłę aby wprawić takowe koło w ruch obrotowy wydaje mi się że ten fakt niweluje plus lepszego przetaczania się przez pomniejsze przeszkody.
Kolejna sprawa owód zewnętrzny koła 26 z oponą schwalbe mudy merry 2,5 jest dokładnie taki sam jak koła 27,5 z oponą maxxisa 2,35.
To wszystko to tylko marketingowe pierdoły.
Ok w czystym ściganiu się na poziomie wc można urwać parę setnych ale dla przeciętniaka to tylko utrudnienie.
Pomyślał o tym trek i jest 88 park na kołach 26.
Wcześniej nukianuki.
Adas^^
Posty: 230
Rejestracja: 06.02.2011 15:10:56
Lokalizacja: Rabka
Kontakt:

Post autor: Adas^^ »

No właśnie zastanawiałem się, czy nie lepszy efekt dałaby koło 26" i opona nie tyle szersza co troszkę wyższa? Więcej mięsa do amortyzacji, większa powierzchnia styku z podłożem (przyrost pomijalny tak jak w 650b) i w końcu większy promień natarcia tak jak niby w 650b. Wzrost wagi też oczywiście by był. Problem to może jedynie mniejsza sztywność boczna wyższej opony niż większego koła.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

akurat wzrost masy na kole to coś ok 5% więcej masy obręczy i opony, na szprychach ok 25-30g w przypadku cieniowanych na oba koła (liczyłem, nie z palca), więc ok 200g na komplecie kół z oponami (detki pasują te same). Zważając, że większość i tak jeździ na ciężkich 2play-ach zamiast np. spróbować lżejszych pośrednich EXO - większość różnicy tej w wadze nie odczują.
Mnie bardziej interesuje zwrotność, łatwość podbijania koła, wrzucania na manuala, długość wahacza
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości