Thule ProRide 591

don corneo
Posty: 92
Rejestracja: 31.03.2010 20:08:39
Kontakt:

Thule ProRide 591

Post autor: don corneo »

Witam,
planuje zakup tego uchwytu. Zastanawiam się jak jest z tymi paskami mocującymi koło. Producent podaje, że do 2.5 opona wchodzi, ale wiadomo jak z tym jest, 2,5 Maxxisa nie jest do końca równe 2.5 od Schwalbe itd. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tym bagażnikiem?
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

do tej szyny wchodzi duro 3.0, inna sprawa że przy takiej konstrukcji trzeba pamiętać żeby dobrze przepiąć ramę, a najlepiej dać pasek dodatkowo.
Kolegom zdarzało się że rower przewrócił się na dach, nie jest ciekawie jak zrobi się w trakcie jazdy takie coś z 30kg demo 9 :)
don corneo
Posty: 92
Rejestracja: 31.03.2010 20:08:39
Kontakt:

Post autor: don corneo »

Ok dzięki za odpowiedź :) To chyba wszystko jasne, myślę, że mogę go brać.
SPECbike
Posty: 12
Rejestracja: 25.12.2014 14:49:58
Kontakt:

Re: Thule ProRide 591

Post autor: SPECbike »

Witam, mam pytanko do posiadaczy tego uchwytu. Przeczytałem gdzieś, że przy instalacji roweru z dużym skokiem z przodu (200mm), gdzie przednie koło jest odsunięte od dolnej rury w znacznym stopniu w porównaniu ze standardowymi rowerami, zachodzi tzw, zjawisko przesunięcia roweru do przodu w taki sposób że przednie koło znajduje się dosłownie na samym końcu rynny. Dla zobrazowania zamieszczam zdjęcie z neta:
Bez tytułu.png
wiem że jest możliwość przesunięcia mocowania z ramieniem które trzyma ramę do tyłu jak na zdjęciu, z tym że producent zaleca przesuniecie max 20 cm:
Thule ProRide 591 c.png
jak to wygląda w praktyce, czy po przesunięciu ramienia bardziej do środka przednia część rynny nie będzie za bardzo wisieć w powietrzu i tym samym nie będzie za wiotka albo nie będzie za bardzo sprężynować?
Rowerek jaki chcę zamocować to Specialized Status.
Będę wdzięczny za wszelkie informacje
slawkow68
Posty: 332
Rejestracja: 07.01.2007 18:57:43
Kontakt:

Post autor: slawkow68 »

Ja wożę demo 2011 w rozmiarze L, z 888 2012 i to jest max co bym wsadzał na ten bagażnik. Przednie kółko nie jest już w miejscu styku złapane, ale daje jeszcze radę - można z dodatkowym paskiem w miejscu styku kombinować - bo rynienka się jeszcze nie kończy, ale plastiku się nie przesunie już.
marcin.g
Posty: 220
Rejestracja: 11.08.2010 16:59:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: marcin.g »

Jeżeli masz w miarę duże auto to polecam bagażnik w którym rower jest montowany za oś
przedniego koła. Bardzo stabilne i solidne rozwiązanie.
Przetestowane na wielu tys. km.
Wiem, że Thule też ma taki bagażnik.
Ja osobiście używam bagażnika ze sklepu M-C-M koszt ok. 160zł o ile dobrze pamiętam.
http://www.pinkbike.com/u/gajosae/
SPECbike
Posty: 12
Rejestracja: 25.12.2014 14:49:58
Kontakt:

Re:

Post autor: SPECbike »

marcin.g pisze:Jeżeli masz w miarę duże auto to polecam bagażnik w którym rower jest montowany za oś
przedniego koła. Bardzo stabilne i solidne rozwiązanie.
może i jest to solidne rozwiązanie ale przy osi 20mm to jest 5 śrub do odkręcenia, a później trzeba to skręcić, raczej nie chcę się z tym bawić i dodatkowo koło będzie zabierać miejsce w bagażniku a tego chcę uniknąć
slawkow68 pisze:Ja wożę demo 2011 w rozmiarze L, z 888 2012 i to jest max co bym wsadzał ...
a czy takie przesuniecie ramienia z 20cm na załóżmy 35cm nie załatwiłoby sprawy? wtedy ramię nie ciągnęłoby roweru tak bardzo do przodu.
Thule ProRide 591 c.png
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Thule srule, kup sobie szyne z takim rozwiazaniem i bez problemu mozna pruc ile fabryka dala.

http://www.marka.com.pl/produkty/uchwyt ... werowy.htm
kris_w
Posty: 174
Rejestracja: 12.02.2014 10:39:59
Kontakt:

Post autor: kris_w »

@troyo W tym co zapodałeś - "Maksymalne obciążenie do 15 kg", poza tym SPECbike nie chce mocowania za przednie koło.
Mam Proride'a - wiozłem raz Glory kumpla, musiałem na poczekaniu przesunąć. Wystarczyło 10 cm od oryginalengo miejsca mocowania.
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Kris_w, napisalem jedynie, ze w takim stylu bagaznik. Poza tym kompletne przednie kolo wazy spokojnie 2,7-3kg wiec spokojnie mozna sie zmiescic nawet w tych 15kg. Skoro ktos woli ryzykowac uszkodzenie dachu i czyjes zdrowie, bo odkrecenie 5 srubek to zbyt duzy wysilek, to nic nie poradze.

Malo ktory bagaznik udzwignie wiecej niz 17kg, wiec jak masz jakas kobyle to bedzie problem.

Zobacz sobie Yakime Highroller'a w takim razie.
kris_w
Posty: 174
Rejestracja: 12.02.2014 10:39:59
Kontakt:

Post autor: kris_w »

Fajny ten Highroller. Wygląda na to, że łatwo się wrzuca na niego rower. Tylko trudny już do dostania.
A tytułowy ProRide ma udźwig 20kg.
SPECbike
Posty: 12
Rejestracja: 25.12.2014 14:49:58
Kontakt:

Post autor: SPECbike »

troyo pisze:Thule srule, kup sobie szyne z takim rozwiazaniem i bez problemu mozna pruc ile fabryka dala.
dywagacje na temat ryzyka uszkodzenia dachu i czyjegoś zdrowia są tutaj niczym niepoparte bo nie pisałem przecież że rower będę mocował na taśmę klejącą :)
Thule od lat jest liderem na świecie jeśli chodzi o bagażniki samochodowe, co widać po rzeszy zadowolonych klientów, a na forach 591 zbiera bardzo dobre opinie wiec nie wiem skąd u ciebie to kąśliwe "Thule srule...", a pruć to oczywiście można ale nie po naszych drogach, chyba ze sam chcesz narazić kogoś na utratę zdrowia :shock:
591 ma udźwig do 20kg, więc to jest jeden z nielicznych bagażników który nawet z kobyłą sobie poradzi, wiec na przyszłość radzę przeczytać dokładnie posta w którym zaznaczyłem że nie chcę zajmować miejsca w bagażniku, bo przy trzech rowerach to już trzy koła a trzydrzwiowy hatchback to nie kombi.
Co do śrub to w przednim kole mam je skręcone kluczem dynamometrycznym, więc nie zamierzam wozić ze sobą "warsztatu" kluczy, a co najważniejsze chodzi o wygodę, na miejsce mam dojechać z kompletnie złożonym rowerem a nie bawić się w skręcanie i rozkręcanie.
kris_w pisze:Mam Proride'a - wiozłem raz Glory kumpla, musiałem na poczekaniu przesunąć. Wystarczyło 10 cm od oryginalengo miejsca mocowania.
dzięki za rzeczową odpowiedz, o to mi właśnie chodziło
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Dywagacje na temat uszkodzenia dachu i zrobienia komus krzywdy sa podparte tym, ze taka obejma srednio pasuje do ram zjazdowych. Taka klamra to mozesz sobie zlapac szosowa koze albo jakiegos mtb. Znajomi mieli takiego typu bagaznik i sam bylem swiadkiem jak rower zlatuje z dachu rysujac na szczescie polowe tylko naszego auta. Pozniej wiecznie jezdzili z tona zipow wokol tej klamry, bo zawsze byly z tym problemy. To rozwiazanie do zjazdowek jest po prostu slabe. Deal with it.

Tak, klucz dynamometryczny do m4 jest tak ogromny, ze na przyczepe go bedziesz musial ladowac. Litosci.

Skoro podjales decyzje przed zalozeniem tematu, to po co zawracasz glowe?
SPECbike
Posty: 12
Rejestracja: 25.12.2014 14:49:58
Kontakt:

Post autor: SPECbike »

troyo pisze:
Pytanie i temat dotyczy uchwytu Thule 591 a nie uchwytu "takiego typu" twoich znajomych, nie masz, nie posiadasz to sie nie udzielaj bo nic rzeczowego nie wnoscisz do tematu. Czytaj ze zrozumieniem i nie kozacz, bo nie jestes alfą i omegą, moje pytanie było skierowane do posiadaczy tego uchwytu. Ostatniego twojego zdania totalnie nie rozumiem bo ma sie nijak do mojego pierwszego posta.
Jeśli masz zamiar dalej coś wyjaśniac w temacie który cię nie dotyczy to zapraszam na PW, z mojej strony to tyle jesli chodzi o Twoja osobę w tym temacie.

Jesli ktoś ma jeszcze jakieś doświadczenia z tym uchwytem, proszę pisać.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 2 gości