Jaki rowerek (rama) wybierze WSZYSTKO!

don_victorio
Posty: 3
Rejestracja: 30.07.2015 21:23:39
Kontakt:

Jaki rowerek (rama) wybierze WSZYSTKO!

Post autor: don_victorio »

Szukam ramy która wybierze każdą nierówność Ale przy większym skoku nie spotka się z ziemią i jaki damper w niej musi być?
Z góry dzięki :)

Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka
Kwiat126p
Posty: 423
Rejestracja: 22.12.2012 15:01:46
Kontakt:

Post autor: Kwiat126p »

Santa V10 :D 254 mm skoku, wrażliwa na nierówności. Tylko rocznik od 2006+. Myśle że to dobra opcja na takie wymagania.
rafal.zwdh
Posty: 470
Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
Kontakt:

Post autor: rafal.zwdh »

Od siebie mogę polecić GT DHI (228mm skoku) + damper Swinger 6way + boxxer
Nie wiem czy to zasługa samego dampera czy też i ramy, ale jeździ się jak na kanapie.
Cenowo cały bajk ok 2500zł
Torox1
Posty: 108
Rejestracja: 14.06.2014 15:26:13
Kontakt:

Post autor: Torox1 »

Mój KTM Caliber 38 2010 (skok 210mm) z damperem Fox Van R 241mm wybiera kurz z ziemi ;) Dosłownie, każdy najmniejszy kamyczek, każda nierówność terenu a nawet kostkę brukową wszystko ładnie połyka, na schodach tak samo pływa więc polecam :)
dmrx
Posty: 20
Rejestracja: 09.07.2015 18:26:44
Lokalizacja: rawka
Kontakt:

Re:

Post autor: dmrx »

Torox1 pisze:Mój KTM Caliber 38 2010 (skok 210mm) z damperem Fox Van R 241mm wybiera kurz z ziemi ;) Dosłownie, każdy najmniejszy kamyczek, każda nierówność terenu a nawet kostkę brukową wszystko ładnie połyka, na schodach tak samo pływa więc polecam :)
Tak miales od poczatku, czy cos ulepszales??
BiałyMadball
Posty: 350
Rejestracja: 17.01.2010 21:57:55
Lokalizacja: Rzeszów / Bieszczady
Kontakt:

Post autor: BiałyMadball »

Słuchajcie się gnojków dalej...

Nie ma takiej ramy, która by dosłownie "asfaltowała" wszystko na trasie. Większość ram która ma zawieszenie typu VPP, Maestro, DwLink czy inne będzie dobrze chodzić. To jedynie kwestia dobrej regulacji zawieszenie (tłumienie, kompresja szybka i wolna, dobranie spreżyn, powietrza).

Gówno z tego wyjdzie jak będziecie mieli dobrą ramę, a źle wyregulowane zawieszenie... Od tego zacznijcie na początku

PEACE!
2015 set - Intense Socom FRO + Manitou Revox PRO + Boxxer RC 2012
sebonk
Posty: 1209
Rejestracja: 06.06.2005 00:55:02
Lokalizacja: kstaw
Kontakt:

Post autor: sebonk »

LOL. spuść trochę powietrza z koła -,-
Miodożer.
Nieznajomy1596
Posty: 758
Rejestracja: 08.05.2014 13:31:08
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Nieznajomy1596 »

No a duncan d2 jakie ma zawieszenie? Chodzi mi o typ: Mayestro, dw link itp.
UMF Duncan d2 Merida+ rs boxxer rc 2011.+ Fox Dhx 5.0
poldeck
Posty: 941
Rejestracja: 22.06.2005 04:20:12
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: poldeck »

Wszystko wybierze Karpiel Armageddon.
Dziękuję, dobranoc ;-) .
Serwisuję repliki ASG. DOBRZE serwisuję ;-) .
GG:8899894
BiałyMadball
Posty: 350
Rejestracja: 17.01.2010 21:57:55
Lokalizacja: Rzeszów / Bieszczady
Kontakt:

Re:

Post autor: BiałyMadball »

poldeck pisze:Wszystko wybierze Karpiel Armageddon.
Dziękuję, dobranoc ;-) .

Josh Bender approves!
2015 set - Intense Socom FRO + Manitou Revox PRO + Boxxer RC 2012
nhp890
Posty: 1327
Rejestracja: 21.03.2011 12:32:31
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nhp890 »

Jak chcecie żeby rama wszystko wybrała, to wyjmijcie damper. Zawieszenie ma dawać przyczepność, a nie "wybierać wszystko". Oczywiście, musi być czułe, ale musi też dawać podparcie. Bez feedbacku od dołu nie da się ocenić tego, co robią koła.
Torox1
Posty: 108
Rejestracja: 14.06.2014 15:26:13
Kontakt:

Re: Re:

Post autor: Torox1 »

dmrx pisze:
Torox1 pisze:Mój KTM Caliber 38 2010 (skok 210mm) z damperem Fox Van R 241mm wybiera kurz z ziemi ;) Dosłownie, każdy najmniejszy kamyczek, każda nierówność terenu a nawet kostkę brukową wszystko ładnie połyka, na schodach tak samo pływa więc polecam :)
Tak miales od poczatku, czy cos ulepszales??
Miałem tak od początku, kupiłem rowerek z tym damperem (seryjniak) i to zawieszenie po prostu tak działa :) Uwierz mi że jeździłem na wielu ramkach i jeszcze żadna nie zrobiła na mnie takiego wrażenia jak ten KTM. Jeździłem na Giancie Glory starszym FR 2007 i nowszym DH 2009 które mają niby te swoje Maestro które jest tak powszechnie chwalone ale nie pracuje tak jak KTM Caliber. Jeździłem na YT Tuesie 2011 i 2013 który nawet nie wiem jakie ma zawieszenie ale wiem że jest mało sztywne i mało czułe :P Jeździłem również na Mondrakerze Summumie i także nie pracuje tak miodnie jak mój KTM. Testowałem sobie także Speca Enduro i on już pracuje bardzo fajnie lecz był z damperem powietrznym a jak wiadomo one nie są tak czułe jak sprężynowe. Kone Stinky też ujeżdżałem i ona niby wybiera ładnie ale też buja bardzo podczas pedałowania. Miałem także pod tyłkiem Iron Horsa Sundaya który ma DW Link i on pracuje bardzo dobrze i co prawda nie jeździłem nim po takich małych kamyczkach i wybojach ale na trasie wygładza powierzchnię świetnie, cała trasę można zjechać na siedząco nic nie czując tak jak na KTMie :D
Torox1
Posty: 108
Rejestracja: 14.06.2014 15:26:13
Kontakt:

Re:

Post autor: Torox1 »

BiałyMadball pisze:Słuchajcie się gnojków dalej...

Nie ma takiej ramy, która by dosłownie "asfaltowała" wszystko na trasie. Większość ram która ma zawieszenie typu VPP, Maestro, DwLink czy inne będzie dobrze chodzić. To jedynie kwestia dobrej regulacji zawieszenie (tłumienie, kompresja szybka i wolna, dobranie spreżyn, powietrza).

Gówno z tego wyjdzie jak będziecie mieli dobrą ramę, a źle wyregulowane zawieszenie... Od tego zacznijcie na początku

PEACE!
Jak mnie takie wypowiedzi denerwują... Jeździłeś kiedykolwiek na KTMie lub innych ramach żeby porównywać i pisać swoje wrażenia? Zapewne nie... Zapraszam do siebie na traskę, przejedziesz się na moim rowerku i sam sobie ocenisz ;) Rower dosłownie pływa po trasie a zjeżdżając ze schodów przy większej prędkości czujesz jakbyś zjeżdżał po płaskiej górce (bo jak wiadomo im większa prędkość tym zawieszenie jak i amor bardziej są aktywne i lepiej wybiera) :P
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Jaki rowerek (rama) wybierze WSZYSTKO!

Post autor: Puncu »

Jak rower wybiera wszystko to najczęściej ciężko odrywa się od ziemi. Taki efekt dają np. zbyt miękkie sprężyny.
Wszystko zależy od ustawienia i preferencji.

Wysłane z Commodore 64
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Zalas
Posty: 1594
Rejestracja: 22.01.2015 22:25:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Zalas »

A takie pytanie ode mnie.
Po cholerę ma wybierać wszystko?
Przecież po to się taśtaśam do lasu bo lubię dziury korzenie i inne trzęsi dupska :D
Jak bym chciał pruć jak po asfalcie to kupił bym szosę i pruł bym po asfalcie a nie składał rower do fr.
Amortyzacja ma zapewnić przede wszystkim bezpieczeństwo czyli stały kontakt kół z podłożem oraz ograniczyć nerwowe zachowanie rowerka podczas najeżdżania na niespodziewane przeszkody np jakiś kamerdolec a nie zapewnić efekt kanapy, pływania w kisielu. Jak ktoś myśli, że jak wpakuje amor za X tyś zł i nie bd czuł jak się w krawężnik wpierdzieli i że wręcz po nim "przepłynie" to jak dla mnie to trochę idiotyczne rozumowanie. Bo jak by nie patrzeć to zawsze to poczujesz tylko bardziej stłumione poza tym podczas najazdu/przejazdu przez przeszkodę z reguły jest różnica wysokości. Więc chcąc nie chcąc wpadasz na taki krawężnik i fakt amorek sie ugiął ale musi się kiedyś rozgiąć...
Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
Kwiat126p
Posty: 423
Rejestracja: 22.12.2012 15:01:46
Kontakt:

Post autor: Kwiat126p »

ale kretyńska logika. "Jak bym chciał pruć jak po asfalcie to kupił bym szosę" własnie chodzi o tą satysfakcje że walisz po korzeniach, kamieniach a lecisz jak na poduszkowcu, robisz coś co jest trudne do wyobrażenia(no bo powinieneś dawno wziąć i umrzeć a jedziesz) bo na czymkolwiek innym byś się wypieprzył a sobie jedziesz jakby nigdy nic i to jest duża przyjemność z zawiechy, przynajmniej dla mnie. To że na Sancie czuje mniejszy "feedback" jak mowią nowocześni rajderzy niż na Konie to na + dla mnie.
Zalas
Posty: 1594
Rejestracja: 22.01.2015 22:25:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Zalas »

To w takim razie albo ja jestem jakiś dziwny albo tylko ja mam radość z pokonywania "trudnych" rzeczy i doskonalenia techniki jazdy.
Bo z twojego rozumowania byle de*il może kupić sobie taką v10 i bd jeździł "po czymś trudnym" i będzie leciał tak jak ludzie którzy latają od lat?
A co z ludźmi którzy wolą szytwniaki zamiast fulla? Często są dwa razy lepsi od połowy riderów na fullach a wcale po trasie nie "płyną".
Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
Kwiat126p
Posty: 423
Rejestracja: 22.12.2012 15:01:46
Kontakt:

Post autor: Kwiat126p »

"Bo z twojego rozumowania byle de*il może kupić sobie taką v10 i bd jeździł "po czymś trudnym" i będzie leciał tak jak ludzie którzy latają od lat?" - dziwne wnioski wysnuwasz z mojej wypowiedzi. A co z pokonywaniem zakrętów, wchodzeniem w bandy, kondycją, odwagą, skokami itd? Potrzebna jest też prócz pokonywania przeszkod plynnie (w czym pomaga zawieszenie) technika + kondycja + odwaga. Zawieszenie pomaga w taki sposób że odciąża ci nogi i ręce od nadmiernej telepawki, która prowadzi do szybkiego zmęczenia kończyn, skurczy itd. oraz pozwala na szybsze pokonywanie przeszkód, bez dużego spowalniania roweru walącego w kamienie kołami. Więc im lepsza zawiecha, płynniejsza itd tym lepiej...przynajmniej dla mnie :) Choć znam takich co wolą twardą zawiechę ale tutaj koleszka chce "pływającą" i nic w tym złego.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość