Pomoc w powrocie

winczako
Posty: 7
Rejestracja: 20.09.2015 10:14:45
Kontakt:

Pomoc w powrocie

Post autor: winczako »

Siemanko. Jako, że to pierwszy post po latach (nawet mój login zniknął), to po pierwsze WSZYSTKICH serdecznie witam ;-)).
Będzie pewnie trochę przydługawo.
Generalnie szukam roweru dla siebie... Spróbuję nakreślić swoją sytuację tak, żebyście - za co będę niezmiernie wdzięczny - mogli mi doradzić możliwie najlepiej. Z góry Wielkie Dzięki!
Po 4 letniej przerwie w wożeniu tyłka na siodełku (a w zasadzie 8 letniej w interesowaniu się światkiem fr/dh) postanowiłem spróbować wrócić do zabawy. Powodów tak długiego czasu było kilka... od dość ciężkich studiów po złamany kręgosłup podczas nieudanego supermana.... Wtedy jeździłem na czołgowej zjazdówce z monsterem o wadzę ponad 27kg, więc obecnie w zasadzie każdy sprzęt będzie pod tym względem o epokę lepszy. Podpytywałem chłopaków ze swojego regionu w tym temacie i po ich radach wstępnie zacząłem mieć wizję tego czego potrzebuje (dzięki Panowie!). Oni bardziej przestawili się przez te lata na typowe enduro, więc postanowiłem zapytać również Was. Niestety na tyle dużo zmieniło się w naszym światku, że po ponad miesiącu czytania, dalej nie do końca wiem czego dokładnie potrzebuję.
Otóż- z racji zawodu, w którym ręce są na wagę złota ;-) - raczej do typowego, bezkompromisowego DH nie wrócę. Niemniej jednak nie będę się oszukiwał że nagle pokocham długie wycieczki i podjazdy... Mieszkam w centralnej Polsce, więc też dostępność górskich tras jest raczej ograniczona. Dlatego rower musi potrafić pojechać trochę po płaskim, ewentualnie podjechać pod niewielkie wzniesienie (kiedyś to nawet na tym moim byłym klocu się dawało). Nie ma to być rower zawodniczy, bo ten temat już odpuszczam. Stąd rower typowo do DH się chyba nie sprawdzi. Nastawiłbym się na coś do cięzkiego enduro/FR niż FR/DH. Idealny byłby sprzęt o skoku ok. 180mm (160mm w typowych endurówkach uważam za odrobinę za mało) o dużej czułości na niewielkie nierówności. Na pewno rower będzie częściej zjeżdzał/latał niż podjeżdżał, więc geometria wiadoma ;). Przód raczej jedna półka. Kołą 27,5. Osprzęt raczej dobry.
Jestem mocno w wadze ciężkiej (182cm i 92kg) więc filigranowa konstrukcja się nie sprawdzi. Wstępnie patrząc ciekawie na papierze wyglądją Cube Fritz 180 HPA lub Canyon TORQUE EX VERTRIDE. Cena wiadomo- im niższa tym lepiej - najlepiej do 10kzł. Ale w razie czego 12-13k dukatów też wygrzebie ze świnki skarbonki. Nie upieram się przy nowym, mógłby być lekko używany z 2015r (nawet lepiej), po serwisie.
Będę wdzięczny za wszystkie rozsądne sugestie i rady. ;-)))
Dzięki!
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Może Dartmoor Wish Bikepark lub Wish Enduro?
Agang Ninja też zbiera dobre opinie, można się nad tym rowerem zastanowić ;)

Ogólnie rzecz biorąc pokazałeś dwa rowery w którym jest np. przednia przerzutka. Musisz sobie zadać pytanie czy jest Ci ona potrzebna. Przy obecnych przednich zębatkach Narrow Wide, przerzutkach ze sprzęgłem i kasetach 11 rzędowych taki zestaw z zupełności wystarczy :)

W tej cenie możesz pokusić się również o składanie roweru taki który będzie idealnie Tobie odpowiadał. A w wybierze części możemy pomóc ;)
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
winczako
Posty: 7
Rejestracja: 20.09.2015 10:14:45
Kontakt:

Post autor: winczako »

generalnie rzecz biorąc, dekadę albo dwie składałem bajki... teraz chciałbym coś gotowego. Odpuszczam składanie, regulowanie itp. Brak czasu (żona, dziecko, wymagająca czasowo praca), taniej dla mnie wyjdzie jak za to zapłacę i będzie do tego jakaś tam gwarancja.
Jeśli chodzi o napęd racze prefeuję coś w strefie 2x 10, 2x11.
Jeśli chodzi o sprzęgło... pamiętam takie zawody w zakopcu, na Gubałówce (sto lat temu), po pierwszych 2 przekręceniach zje**ł się łańcuch, udało się (moim zdaniem) całkiem przyzwoicie zjechać górną sekcję bez dokręcania. Niestety potem całość tak się wkręciła, że zablokowała tył.... do końca zniosłem rower na plecach..:/. Jest to istotne, nawet bardzo w warunkach sportowych, ale - tak jak wspomniałem- nie zamierzam więcej startować. Rower ma wnieść w moje życie mnóstwo przyjemności, radości itp. Jak się coś wkręci - STOP, NASTAWIENIE---> dalsza jazda.

ten dartmoore to 170mm tył, 160 mm przód... Agang koła 26" (trzeba jednak odrobinę iść z duchem czasu- szczególnie w mojej sytucacj, gdzie rower będzie raczej na parę ładnych lat...).
coś innego?
Podajcie parę przykładów rowerow w klimacie który przedstawiłem.


BTW. Dzięki Puncu
Cord44
Posty: 13
Rejestracja: 20.09.2015 19:19:26
Kontakt:

Post autor: Cord44 »

witaj mimo że jestem tu nowy odważę się doradzić ci Canyon strive. Posiadaczem tego roweru jest mój bardzo dobry kumpel który robi tym rowerem wszystko ostatni weekend w górach trasa fr- cały rower budzi sie po zimowym śnie na Dh koła 27.5 wybierają naprawdę wiele reszta zostaje dla zawieszenia, które jest zrobione tak banalnie a zarazem ociera się o doskonałość. Koszt to 13 tys za nowy czyli twoja górna granica, ale my jesteśmy z Dolnego śląska więc wpadnij a nie będziesz żałował

pozdrawiam

https://www.canyon.com/pl/mtb/strive/20 ... -race.html
winczako
Posty: 7
Rejestracja: 20.09.2015 10:14:45
Kontakt:

Post autor: winczako »

Na strivy patrzyłem, ale to typowe enduro. Równie dobrze można brać Krossa Moon Z3, który ma również bardzo pochlebne opinie... W tym samym klimacie jest przeciez mondraker dune. Ale wszystkie mają ok 160mm zwiechę. Szukam czegoś o jeden stopień bardziej zjazdowego.
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Może coś pokroju Giant Reign lub Specialized Status?
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Cord44
Posty: 13
Rejestracja: 20.09.2015 19:19:26
Kontakt:

Re:

Post autor: Cord44 »

Puncu pisze: lub Specialized Status?
Szczęśliwą posiadaczką status-a II jest koleżanka prezentuje się dosyć fajnie. Co do jazdy to nie chcę ci mydlić oczu, bo ja mam 195cm wzrostu a Ona około 160cm. Starus jest w ramie rozmiaru XS, mimo kilku zjazdów po trasach FR nie powiem ci więcej jak tylko że hebelki są dosyć wydajne i przodem naprawdę fajnie wybierał. Więcej nie powiem bo rama nie miała możliwości mnie tam zmieścić ;p

musiał byś gdzieś doczytać jak dopędzanie jak ta zawiecha to znosi i.. czy to nie było na kołach 26"?
winczako
Posty: 7
Rejestracja: 20.09.2015 10:14:45
Kontakt:

Post autor: winczako »

26". Z przodu siedzi coś czego nie potrafię ocenić -- > http://www.rowmix.com.pl/status/4804-status-i-2015.html Osprzęt nie jest jakiś topowy, ale z drugiej strony cena jest niewygórowana. ;-)
pixel991
Posty: 252
Rejestracja: 29.12.2012 20:20:50
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: pixel991 »

Nikt nie wysłał: http://rowerowy.com/sklep/rowery/dh-fr/ ... da-evo-air mam taką ramę i spokojnie na niej śmigałem po zawodach dh. Również podjechać daje rade wszędzie na trasach enduro :D
MLYNoBIKER
moderator
Posty: 2872
Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
Lokalizacja: Canada
Kontakt:

Post autor: MLYNoBIKER »

Trek Slash? 160mm i 27,5"

Ludzie latają na tym większe dropy i hopy niż na freeridówkach i jeźdzą szybciej niż na zjazdówkach, dość uniwersalny rower, w dodatku ma myk myka w serii to i po podjeżdzasz.
2x10, chociaż lepiej zrobić 1x10 a kasetę przerobić na 11-42

http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mo ... h/slash_7/
winczako
Posty: 7
Rejestracja: 20.09.2015 10:14:45
Kontakt:

Post autor: winczako »

Sodę Evo faktycznie biorę pod uwagę - zapomniałem napisać.
Trek.... cena trochę zabije... może nie 7, choć już jest wysoka, ale z odrobinę lepszym osprzętem już tak.
Rowerów ze skokiem 160mm, które mają opinię takich, które poradzą sobie wszędzie jest sporo. Ale moim kryterium jest wyższy skok. Ma być taki trochę "dupowóz" ;-). Być może się mylę - życie zweryfikuje, będzie baza do ewentualnych zmian.
Jakby to tak zobrazować na skali 10 pktówej, gdzie 1 to typowe XC a 10 typowe DH, to ja wybieram nr 8.
MLYNoBIKER
moderator
Posty: 2872
Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
Lokalizacja: Canada
Kontakt:

Post autor: MLYNoBIKER »

Jeśli XC 1 - 10 DH wybierasz 8, a chcesz rower z napędem 2x10 to chyba już sam do końca nie wiesz czego chcesz. A gdzie będziesz jeździł że potrzebujesz tyle skoku? Bo w PL miejscówki gdzie 160 sobie nie radzi nie ma. Nawet w Whistler ciężko jest o trasę gdzie potrzebujesz 160+, ja takiej nie znalazłem, może w kamloops na 20m gapach by się przydało więcej skoku.
Zalas
Posty: 1594
Rejestracja: 22.01.2015 22:25:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Zalas »

No chyba że będzie ostro dropił w mieście na płaskie etc to z deczka 160 może braknąć :P
2x10?
Miałem podobny pomysł. I powiem ci co mi powiedzieli.
"Ze zjazdówki chcesz podjazdówkę zrobić?" :D
Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
winczako
Posty: 7
Rejestracja: 20.09.2015 10:14:45
Kontakt:

Post autor: winczako »

Zawsze te +20mm w skoku, da inną charakterystykę ugięcia/progresji. Czy się mylę?
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Masz racje ale albo tego nie zauważysz albo będzie to działało na Twoją niekorzyść przy poruszaniu się po płaskim lub na podjazdach.
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
pieniek
Posty: 23
Rejestracja: 15.10.2014 14:40:27
Kontakt:

Post autor: pieniek »

W sumie chłopaki trochę racji mają... swoje użytkowanie roweru także bym oceniał na 8/10,

Sam mam 160/160 GT Force X carbon pro i gdyby nie ten karbon to odważyłbym się dużo więcej z takim skokiem...

Na Twoim miejscu w ogóle bym się nie zastanawiał z tym budżetem, zobacz jaka piękność:
http://www.yt-industries.com/en/product ... -al-1?c=92

Pozdro!
winczako
Posty: 7
Rejestracja: 20.09.2015 10:14:45
Kontakt:

Post autor: winczako »

sold out unfortunatelly....

A co o takim cube myslicie? (lub tej troche tanszej wersji)
http://cube.pl/rowery/fullsuspension/fr ... hred-2015/
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość