Odchudzenie tuesa

agressor
Posty: 1182
Rejestracja: 19.04.2004 07:44:33
Lokalizacja: Rzeszów city
Kontakt:

Odchudzenie tuesa

Post autor: agressor »

Witam, czekam właśnie na tuesa ma do 25 marca do mnie dotrzeć. http://www.yt-industries.com/en/detail/ ... ategory/93

Z racji iż zamierzam go troszkę odchudzić na starcie (bo lepiej sprzedać nowe części niż używane). wymyśliłem zmianę 4 elementów.

1.korba RACE FACE Chester 83 - ok.950g --> ?

2.Kiera RACE FACE 780mm, 35mm 8° back, 5°up 400g --> ?

3.Sprężyna na Ti --> http://allegro.pl/nukeproof-ti-spring-3 ... 12085.html

4.pedały HT AE01

Korbę preferowałbym 170mm ramię myślałem o atlasie kiera o podobnych wymiarach chodź nie wiem jaka.

Co o tym myślicie, macie jakieś propozycje na korbę i kiere?
MLYNoBIKER
moderator
Posty: 2872
Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
Lokalizacja: Canada
Kontakt:

Post autor: MLYNoBIKER »

Korba X0 DH Carbon?
Kiera Easton Havoc DH Carbon 35mm?

Takie pierwsze skojarzenia :P
agressor
Posty: 1182
Rejestracja: 19.04.2004 07:44:33
Lokalizacja: Rzeszów city
Kontakt:

Post autor: agressor »

korba i pedały już postanowione.
Zostaje sprężyna i kiera.
Raczej odpada dla mnie opcja karbonitowa preferowałbym kiere alu.
co o tym myślicie ? http://allegro.pl/nowa-easton-havoc-35- ... 29381.html

A druga rzecz to ta sprężyna Ti. korzystał ktoś z tego źródła tytanu ? --> ti-springs.com
I jaka twardość pod 85 kg ? bo jak dla mnie te kalkulatory troche przekłamują.
pdmobil
Posty: 195
Rejestracja: 26.01.2015 10:39:27
Lokalizacja: NRW
Kontakt:

Post autor: pdmobil »

Kierownicę Renthal ? Zwykła 350g/ Carbon 250g . Sam jestem na etapie odchudzania mojego Canyona i sam zmieniam korbę i polecam E13 TRSr mam w innym rowerze, jest lekka i bardzo wytrzymała. Co do sprężyny sam sie zastnawiam nad Ti Springs, ale nie mam niestety Paypal.
Co do Odchudzania pomyśl jeszcze o Solo air od Boxxera ;) Ja tak zrobiłem ;)
agressor
Posty: 1182
Rejestracja: 19.04.2004 07:44:33
Lokalizacja: Rzeszów city
Kontakt:

Post autor: agressor »

A w czym al renthal lepszy od havoca ? Boxxera ruszać nie chcę.
pdmobil
Posty: 195
Rejestracja: 26.01.2015 10:39:27
Lokalizacja: NRW
Kontakt:

Post autor: pdmobil »

Lżejszy w przypadku wersji Carbon ;) jak dasz solo air to masz już 300g mniej jak w wersji spręzynowej ;)
baranina88
Posty: 74
Rejestracja: 11.09.2014 20:41:48
Kontakt:

Post autor: baranina88 »

A tak z ciekawości ile waży teraz, przed odchudzaniem?
agressor
Posty: 1182
Rejestracja: 19.04.2004 07:44:33
Lokalizacja: Rzeszów city
Kontakt:

Post autor: agressor »

17,8 bez pedałów. chciałbym docelowo zrobić 17,5 z pedałami, to już by mnie zadowoliło.
Wszystko już ogarnąłem z wyjątkiem sprężyny. Wydaje mi się, że ona jest jak ciemna materia, wszyscy wiedzą o jej istnieniu ale nikt jej nigdy nie widział :/ Może wie ktoś gdzie taką dorwać. 275-300x3.5 do RS'a
baranina88
Posty: 74
Rejestracja: 11.09.2014 20:41:48
Kontakt:

Post autor: baranina88 »

Na rowerowym.com są takie, co prawda kosztują około 700 pln. No aleczego się nie robi dla ukochanego roweru. W ekipie której teraz latam doszliśmy do wniosku, zamiast kupować tak droga sprerzyne, po to żeby zejść z wagi lepiej zainwestować w dam per powietrzny. A co do samej sprężyny to jakoś nie zauważyłem różnicy w pracy jak się na takiej przejechałem. Kumpel pozwolił mi nawet przestawić zawieszenie w swojej demowce, zresztą teraz wymienił damper na powietrzny, i ma swoje upragnione 15,6 kg które uwazam za granicę odchudzania. Popatrz na nowe demo sworks. Jak przeczytałem ze kosztuje 36tysiecy to pomyślałem no dobra nowy Wypust spoko, ale patrząc na wagę zdziwiłem się dość mocno 16.kg z pedałem. Myślałem że coś jest nie halo, z rowerem na karbonowa ramie. Po długiej dyskusji doszliśmy do wniosku ze właśnie te15 kg taka granica wagi roweru dh. Z własnego doświadczenia wiem ze na całkiem lekkich rowerach wcale nie jeździ się tak super większości urzytkownikow.
baranina88
Posty: 74
Rejestracja: 11.09.2014 20:41:48
Kontakt:

Re:

Post autor: baranina88 »

[quote="baranina88"]Na rowerowym.com są takie, co prawda kosztują około 700 pln. No aleczego się nie robi dla ukochanego roweru. W ekipie której teraz latam doszliśmy do wniosku, zamiast kupować tak droga sprerzyne, po to żeby zejść z wagi lepiej zainwestować w dam per powietrzny. A co do samej sprężyny to jakoś nie zauważyłem różnicy w pracy jak się na takiej przejechałem. Kumpel pozwolił mi nawet przestawić zawieszenie w swojej demowce, zresztą teraz wymienił damper na powietrzny, i ma swoje upragnione 15,6 kg które uwazam za granicę odchudzania. Popatrz na nowe demo sworks. Jak przeczytałem ze kosztuje 36tysiecy to pomyślałem no dobra nowy Wypust spoko, ale patrząc na wagę zdziwiłem się dość mocno 16.kg z pedałem. Myślałem że coś jest nie halo, z rowerem na karbonowa ramie. Po długiej dyskusji doszliśmy do wniosku ze właśnie te15 kg taka granica wagi roweru dh. Z własnego doświadczenia wiem ze na całkiem lekkich rowerach wcale nie jeździ się tak super większości urzytkownikow. Wiec z tym odchudzaniem nie ma co przesadzac.
agressor
Posty: 1182
Rejestracja: 19.04.2004 07:44:33
Lokalizacja: Rzeszów city
Kontakt:

Post autor: agressor »

na rowerowym ściema walą i tylko piszą że mają. a powietrza pod dupą nie chce, wole sprężynę.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

Nie chcesz pod dupą i rękoma powietrza a to jedne z tych rzeczy, które dają najwięcej. Kupowanie sprężyny za 500-700 zł mija się z celem, lepiej sprzedać nowy damper, dołożyć i kupić CCDB Air, który pracuje jak sprężynowiec.

Koła masz ciężkie, prawie 2300 g. Można by zejść 350-400 g. Przednią opone wymienić na EXO zamiast 2Ply. Na głupich gripach, zmieniając na mega wygodne ESI z silikonowej pianki można zejść z 70 g. Kaseta Sram PC-1050 11-28 waży więcej jak Shimano XT 11-36 (około 300 g). Zmieniając na Shimano Ultegre zbijesz dobre 50 g. Jak masz ciężkie dętki (ponad 150g) to zamleczenie również zbija wagę, waga mleka + opaska + wentyl to około 100 g na koło. Korba RFa strasznie ciężka. Zmieniając na na XTRa / X0 rwiesz 150 g.

Z mostkiem i kierą nie pomogę. Jeszcze się nie zmusiłem do wydania 600 zł na kiere dla 50-70 g mniej :P
agressor
Posty: 1182
Rejestracja: 19.04.2004 07:44:33
Lokalizacja: Rzeszów city
Kontakt:

Post autor: agressor »

niektóre rzeczy muszą swoje ważyć bo inaczej są gówniane ;) powietrza nie chce i tyle ;) tylko sprężyny już szukam.
Pisiont Tszy Grosze
Posty: 61
Rejestracja: 27.11.2014 01:25:55
Kontakt:

Post autor: Pisiont Tszy Grosze »

Muszel fajnie, że piszesz o takich rzeczach, ja właśnie czekam na gripy ESI, ciekaw jestem wygody (mam problemy z palcami), tylko na tym mi zależy.

Wystarczy że kupi slx'a kasetę 11-28 i jest nice.

Z przodu zrobiłem mleku i jest fajnie, trzyma na starym minionie, ale stoję przed wyborem nowej na przód, myślisz, że exo wyda, nie rozerwie ścianki?

Agressor, dopiero raz miałem okazję jeździć (pogoda), ale dorobiłem się Float'a X2 :) W Summumie, zdecydowanie bardziej przyczepny damper i z większą kontrolą niż RC4. Czułość identyczna, można idealnie ustawić pod siebie, regulacje dużo bardziej wyczuwalne (nawet jedno kliknięcie).

Ale jak się uparłeś to co my będziemy Ci mówić.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

agressor pisze:niektóre rzeczy muszą swoje ważyć bo inaczej są gówniane ;) powietrza nie chce i tyle ;) tylko sprężyny już szukam.
Wymieniłem wiele innych rzeczy na których możesz bić wagę, warto się przyjrzeć ;)

P. S. Lekkie części muszą być gowniane, tylko dobrze skonstruowane, ale to kwestia podejścia "słyszałem ze brat cioci wujka od babki strony po dziadku... Coś popsul" itp ;) i nie mówię w tej chwili o zawieszeniu a ogólnie.

Pisiont - spoko :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości