66 rc2x - wycieka olej

ppawell
Posty: 11
Rejestracja: 25.10.2011 19:26:43
Kontakt:

66 rc2x - wycieka olej

Post autor: ppawell »

Witam, mam następujący problem, wycieka mi z 66rc2x olej spod pokrętła regulacji kompresji, czyli z tego czerwonego w prawej ladze na dole. Wyciekało mocniej ale sruba była zluzowana, dokreciłem ale dalej po jeździe jest mokro od oleju. Pytanie co zrobić? Są tam dwa oringi, mały i większy, wymienic to na nowe, uszczelki kupic w hydraulicznym, czy kontaktowac sie z gregorio w sprawie tych uszczelek, jakiegos zestawu naprawczego? Czy może być jakaś inna przyczyną wycieku? Amor był malowany, natomiast pod usxczelką tą dużą jest stara farba wytarta do aluminium.
Ewentual nie może ktoś zna dokłądne wymiary tych oringów, nr katalogowe.
Będę wdzięczny.

Zalas
Posty: 1594
Rejestracja: 22.01.2015 22:25:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Zalas »

Te oringi możesz kupić w hydraulicznym.
Kolejna sprawa jak był amor malowany?
Kolejna sprawa to prawa laga, dół, czerwone to chyba regulacja tłumienia powrotu a nie kompresji :)
Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
ppawell
Posty: 11
Rejestracja: 25.10.2011 19:26:43
Kontakt:

Post autor: ppawell »

Wyciągnąłem te o-ringi i idę do hydraulicznego żeby dobrali właściwe.
Amor był malowany dawno temu sprayem, ale bez żadnego rozbierania, uszczelki kurzowe, gwinty, śruby dokładnie zamaskowałem (farba ze spreya nigdzie nie podeszła nic nie skleiła), więc pod uszczelką na lagach jest oryginalny biały lakier, który miejscami jest zdarty do żywego metalu.
I teraz się zastanawiam czy oprócz oringów może coś jeszcze przeciekać np. na tłumiku przy pierścieniu segera?
Czy nie wyszlifować podłoża na ladze pod oring ze starej farby i nie dać nowej farby?

Włóczykij89
Posty: 208
Rejestracja: 17.02.2010 21:21:32
Lokalizacja: k. Olsztyn/Warszawa
Kontakt:

Re:

Post autor: Włóczykij89 »

Jeśli nie znasz wymiarów uszczelek to napisz do gregorio, bez problemów podeślą wymiary.
Zalas pisze:Kolejna sprawa to prawa laga, dół, czerwone to chyba regulacja tłumienia powrotu a nie kompresji :)
Prawa laga dół czerwone to kompresja, powrót jest na górze :)
ppawell
Posty: 11
Rejestracja: 25.10.2011 19:26:43
Kontakt:

Post autor: ppawell »

Tak jest, prawa laga dół to kompresja, prawa laga góra to tłumienie.
Oringi wymienione - spod oringów już nie cieknie. Sączy się, poci przy ostrzejszym tłuczeniu po korzeniach, naturalnych stopniach, ale niestety nie na uszczelce tylko na mosiężnej tuleji od tłumika - wg gregorio tłumik do wymiany bo to miejsce jest nie rozbieralne.

I teraz tak: serwis w gregorio 66rc2x 2006 tego amora to ok.650 zł (w tym jest nowy tłumik, jego montaz i niezbedne materiały, olej). Amor do tej pory chodził bez zarzutu, jego stan dobry, ma swoje lata to coś tam pada w nim.

Pytanie do Was, czy warto go reanimować, czy jednak zbierać na coś nowego, ale nie kosmicznie drogiego (na razie nie za dużo kasy na rower mam). Osobiście myślałem na razie o nowym Duroluxie 180mm, na koło 26''.
Do wymiany też były by u mnie stery teraz to 1 i 1/8 cala po całości, a potrzebne są tapered do nowych amorków.

Poradźcie coś.

Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Zrób zdjęcie tego tłumika. Bo coś co jest nie rozbieralnie nie oznacza że nie da się tego rozebrać ;)
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Gość

rc2x

Post autor: Gość »

tłumika nie wyciągałem jeszcze, generalnie wg. Gregorio ta część tłumika jest zaprasowana, więc rozebrać się da, ale złożyć już raczej nie, tak żeby było szczelne. Czerwona strzałka na fotkach, to miejsce z którego się się sączy przy np. kręceniu pokrętłem. Gdy pokrętłem dajemy na "+" mosiężny sworzeń wykręca się z chyba aluminiowej tuleji z gwintem.

http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/nsh_ ... ka37~NTYbb
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/~aOe ... TC_XxqosJs


No chyba, że jednak ta mosiężna końcówka jednak jest rozbieralna i jest tam jakiś oring jak np. tu (rc2x):
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/qQOq ... VslbVjYh8I
ale tutaj chyba skończyło się zniszczeniem tłumika przy rozbiórce.
ppawell
Posty: 11
Rejestracja: 25.10.2011 19:26:43
Kontakt:

Post autor: ppawell »

Poprzedni post jest mój, napisałem go jako nie zalogowany... z góry przepraszam za bałagan.

ppawell
Posty: 11
Rejestracja: 25.10.2011 19:26:43
Kontakt:

Post autor: ppawell »

Ostatni link poprawiony z rozbiórką rc2x:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/5303d52a5416d6b0

Rak$
Posty: 64
Rejestracja: 31.08.2015 21:20:54
Kontakt:

Post autor: Rak$ »

Gdybyś się postarał to ktoś by taki korpus dorobił ;)
"Moment w którym lecisz ponad wszystkimi problemami"
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Tą puchę to my na CNC dorabialiśmy do znajomego 888. Jak Ci bardzo zależy to możesz się pokusić o wymiarowanie i dorobić tak aby był rozbieralny ;)
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
ppawell
Posty: 11
Rejestracja: 25.10.2011 19:26:43
Kontakt:

Post autor: ppawell »

Ile taka robota na cnc może kosztować z materiałem? Jaki daliście patent, żeby to było rozbieralne?

Rak$
Posty: 64
Rejestracja: 31.08.2015 21:20:54
Kontakt:

Post autor: Rak$ »

Koszty to grosze :)
Najprostszy sposób to zrobić gwinty aby dało się wykręcać korki :)
"Moment w którym lecisz ponad wszystkimi problemami"
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Na tacy wszystkiego nie dostaniesz. Podpowiem że pomysł z gwintem idzie w dobrym kierunku.
Za dorobienie 3 puszek do tłumików płaciliśmy 100zł.
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość