[KorliV3] Commencal Supreme DH V3 + Marzocchi 380 C2R2 TI

KorliV3
Posty: 3
Rejestracja: 11.01.2017 20:57:27
Kontakt:

[KorliV3] Commencal Supreme DH V3 + Marzocchi 380 C2R2 TI

Post autor: KorliV3 »

Niestety nie mogłem zalogować się na mój stary profil, niemniej jednak podzielę się z wami moim "dzieckiem" :)

Rama: Commencal Supreme DH V3 2015 r.
Widelec: Marzocchi 380 C2R2 TI, 2015 r.
Damper: Manitou Revox Pro 2015 r.
Sprężyna: Manitou 400 lbs

Kierownica: Renthal Fatbar szerokość: 780mm, wznios: 30mm
Mostek: Octane One Chemical Pro Integrated
Gripy: Renthal Lock On Ultra Tacky 130mm
Barendy: Renthal
Stery: Cane Creek 40 Series ZS44|ZS56 Conversion

Siodło: Reverse Fort Will Black Style
Sztyca: Easton EA50
Zacisk: Reverse Long Life
Korby: Shimano Zee FC-M640/M645, 170mm
Support: Shimano Presfit Zee/Saint
Zębatka: Shimano Zee 36t :arrow: Renthal S4 36t
Łańcuch: Shimano XT CN-HG95 Super Narrow
Pedały: NS Bikes Aerial 2015 r.

Napinacz: Octane One Evo Single Bashguard
Przerzutka: Shimano Zee DH
Manetka: Shimano Zee SL-M640
Kaseta: Shimano 105 CS-5700 (10 rzędowa)

Koło przód:
Obręcz: Spank Spike Race 28 EVO, 32 otwory, 26 cali
Szprychy: DT Champion
Piasta: Dartmoor Revolt Disc 20
Opona: Schwalbe Magic Mary, 26", zwijana , szerokość: 2.35/Super Gravity/SnakeSkin/TL Easy/VertStar
Dętka: Continental MTB
Hamulce: Shimano Zee
Tarcza: A2Z ATD Ø203mm :arrow: Hope Floating Ø203mm

Koło tył:
Obręcz: Spank Spike Race 28 EVO, 32 otwory, 26 cali
Szprychy: DT Champion
Piasta: NS Bikes Rotary Cassette 150/157x12 2015 r.
Opona: Schwalbe Magic Mary, 26", zwijana , szerokość: 2.35/TL-R/TrailStar/Super Gravity
Dętka: Continental MTB
Hamulce: Shimano Zee
Tarcza: A2Z ATD Ø203mm :arrow: Hope Floating Ø203mm

Modyfikacje:
- Race Fender
- Taśma ochronna Effetto Mariposa Shelter Roll (polecam)

Plany:
- wymiana sprężyny manitou na ti
- po kilku sezonach (w ramach odświeżenia) przemalowanie ramy na czarno abo pozostawienie raw


Waga: około 20 kg, niemniej jednak wymagane jest dokładniejsze zważanie :oops:

Zdjęcie:
- w załączniku
Załączniki
p5pb14249871.jpg
p5pb13750449.jpg
baranina88
Posty: 74
Rejestracja: 11.09.2014 20:41:48
Kontakt:

Post autor: baranina88 »

Możesz coś napisać coś o amortyzatorze przodu. I czy ty też masz takie problemy ze zdjęciem opon z tych obręczy?
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Napisz pare słów jak sprawują się tarcze Hope z hamulcami Zee. Madz model Saw czy ten 2016? Rozważam kupno Zee ale nie chce zmieniać tarcz a ludzie piszą że nity ocierają.
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
baranina88
Posty: 74
Rejestracja: 11.09.2014 20:41:48
Kontakt:

Post autor: baranina88 »

Ja ci napisze. Jest naprawdę bardzo mało miejsca i ustawienie tak żeby nie tarło to ciężka sprawa (jedna jest to mozliwe). A jak już Ci się uda to wystarczy lekko złapać klamkę i hamulce już reagują. Co wiąże się z tym że albo hamują albo palce z klamki. Trzeba wziąć pod uwagę też zużycie klocków i tarczy ale to znikoma różnica. Skąd wiem bo właśnie skończyłem składać Statusa dla kolegi i przed oddaniem testowałem go. Byłem wręcz w szoku jak to działa i na dłuższą metę chyba trzeba było by się uczyć hamować od nowa. A o żeby nie tarło o nity trzeba użyć takich cienkich podkladek żeby nie tracić powierzchni użytkowej tarczy.
KorliV3
Posty: 3
Rejestracja: 11.01.2017 20:57:27
Kontakt:

Post autor: KorliV3 »

@baranina88 hmm odnośnie 380 to jestem bardzo zadowolony. Płynnie chodzi, multum regulacji i w miarę lekki. Niestety szczerze mówiąc, moja opinia może nie być nader obiektywna, z tego względu, że jestem fanboyem marzocchi, a poza tym na niczym innym nie jeździłem niż marz. Miałem 888 z 2005 r. wiec praca jest zupełnie inna. Jednak zamknięty cardridz oraz jedynie 80ml oleju daje zupełnie inne doznania. Czytałem na PB, że osoby często zwiększają ilość oleju do 100 albo i większej ilości oraz przycinają elastomer. Sam jeszcze tego nie zrobiłem, ale możliwe, że z olejem się pobawię.
Odnośnie opon to mam, niemniej jednak Miniony ciężej schodziły niż Marry. Również zakładanie było cięższe niż ściąganie. Niestety trzeba się trochę napocić, ale opona pięknie siedzi na tej obręczy.

@Puncu
Niestety tarcz jeszcze nie testowałem. Zakupiłem je dopiero w styczniu. Co do nich samych to jest to model floating z 2016 roku. Według producenta oraz crc (adminów/obsługi sklepu) tarcza posiada nowy "design", który ma pasować do większej ilości zacisków.
Tak jak baranina88 pisze, da się ustawić idealnie, kwestia cierpliwości i czasu, mi to zajęło 1.5min do 2 min. Podkładek nie musiałem używać, a oto efekty - https://www.youtube.com/watch?v=YCfMmOHHsQE.

Miejsca jest mało i jestem ciekaw jak będzie się to zachowywało w czasie jazdy. Jak uda mi się przetestować to dam znać.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości