Nowa rama- problem ze sztyca.

t_jaworze
Posty: 557
Rejestracja: 19.04.2004 13:38:32
Lokalizacja: Jaworze
Kontakt:

Nowa rama- problem ze sztyca.

Post autor: t_jaworze »

Mam problem ze sztyca w nowej ramie. NIestety nie da sie jej zabardzo wlozyc, blokuje sie na jkims elemncie jakby i potem strasznie ciezka jest ja wyciagnac. Dodam jescze ze na oryginalnej sztycy z tej ramy sa te same problemy wiec nie chodzi tu o grubosc raczej. Czy mozna jakos wyszlifowc rure podsiodlowa? Co mozna z tym zrobic?
Cesiu
Posty: 1393
Rejestracja: 19.04.2004 17:51:19
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Cesiu »

dokładnie sprawdź tąrure czy nie ma tam nic. jak włożyłem sztyce do nowej ramy DM ds 1.0 to dwa dni jąpotem z kumplem wyciągałem bo okazało sie że były jakieś pozostałości spawania (sam Mikołaj mi o tym powiedział, tylko czemu wiedząc o tym dalej wypuszczał te ramy??) w nowej ramie RB Bandit DS też na początku wydawało sie że bedzie jakiś problem ale włożyłem i wyjołem sztyce dwa razy i było ok.

jak znajdziesz w rurze jakieś nierówności to postaraj sie je wyszlifować tak żeby nie naruszyć pozostałej części rury.

pozdro
goRz
Posty: 505
Rejestracja: 19.04.2004 07:42:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: goRz »

potrzbny Ci pewnie bedzie rozwiertak bo masz jakis zadzior w środku rury, który trza wyrównać...
"Hey ho lets go!"
t_jaworze
Posty: 557
Rejestracja: 19.04.2004 13:38:32
Lokalizacja: Jaworze
Kontakt:

Post autor: t_jaworze »

NO wlasnie tak mi sie wydaje ze cos tam jest nie rowne. Tylko jak to mozna bezpiecznie wyszlifowac? Postaram sie tez rure zeszlifowac.
Krzywy
Posty: 6655
Rejestracja: 19.04.2004 15:58:45
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Krzywy »

hmm ja tam nie szlifowalem... mialem tak w poincie

rozwiazaniem jest jak sie bioisz troszku o rame - tulejke kupic i ciensza sztyce... zawsze latwiej wydac na sztyce i tulejke kolo 50-70 zl niz bac sie ze rama pierdolnie. (ja to mialem stara sztyce swiec tylko 15 zl tulejka :P ale tulejke dluuuga wez.
www.bikeaction.pl
'moja glowa granice mi wytycza' /hurt
Cesiu
Posty: 1393
Rejestracja: 19.04.2004 17:51:19
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Cesiu »

:) jak weźmie długą tulejke to ma znowu ten sam problem
punkers
Posty: 824
Rejestracja: 19.04.2004 12:53:58
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: punkers »

ja mam ten sam problem i wziołem sztyce na ciołem i jakoś weszła ale jej teraz wyjąć nie moge ja widziałem jak raz ziomuś w sklepie do zeszlifowania dawał ramke bodajże dragstar bez problemów
jozekrj
Posty: 854
Rejestracja: 19.04.2004 09:37:02
Lokalizacja: warszawa Targowek
Kontakt:

Post autor: jozekrj »

zrub mało faze na wewnetrznej krawedzi rury podsiodłowej
mi to pomogło w ramce accenta
http://www.s-cam.pl/
pasqd
Posty: 753
Rejestracja: 18.04.2004 23:19:18
Lokalizacja: nie miasto tylko WOLNA GMINA ursynów
Kontakt:

Post autor: pasqd »

Ostatnio znajomy spieprzyl sprawe i kupil sobie za duza sztyce do ramki. Za duza byla o jakies dziesiate czesci milimetra, wiec weszla do srodka, ale juz wyjsc nie chciala. Zapiekla sie dziwka i nic jej nie dalo ruszyc. Wiec wycielismy brzeszczotem sztyce wystajaca ponad rure podsiodlowa, pilnikiem wyrownalismy krawedzie, znow brzeszczotem przecielismy zaklinowana rure w miejscu, gdzie normalnie jest przerwa i dopasowalismy do tego nowa sztyce. Fart, bo akurat pasowala idealnie sztyca 26mm. Zacisnelismy zaciskiem i bez problemu dziala juz 2 tydzien :)
www.mushroomhead.prv.pl
.::GG[4839750]::.
goRz
Posty: 505
Rejestracja: 19.04.2004 07:42:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: goRz »

Nie baw się w jakieś domowe sposoby. Pójdź do dobrego serwisu i tam powinni mieć rozwiertak, którego to używa się praktycznie przy składaniu każdego roweru, a juz na pewno przy planowaniu nowej ramy. Szlifuje on rurę jednoczesnie z każdej strony, więc masz gwarancję, że po szlifowaniu rura w środku nadal bedzie okrągła a nie "jajowata"

Takie szlifowanie nie oslabi Ci rury podsiodłowej jak ktoś "zorientowany" tu napisał tylko wyrówna zadziory i takie tam pozostałości z produkcji... Jak działasz tym rozwiertakiem juz na złozonej ramce to najlepiej żeby rower leżał coby wiórki do suportu nie poleciały. Po skończenui obrócic rower żeby wiórki wyleciały.. woila!
"Hey ho lets go!"
Krzywy
Posty: 6655
Rejestracja: 19.04.2004 15:58:45
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Krzywy »

hmm. dluga ale nie za dluga :)
a jak sie zapiekla to potraktuj wd40! dziala :)
moja pierwsza sztyca w poincie to byl taki problem ;/
www.bikeaction.pl
'moja glowa granice mi wytycza' /hurt
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości