Prostowanie STALOWEGO haka. JAK??
ja mialem dwie ramki z niewymiennym hakiem i w obu nie raz skrzywilem hak. Ja to jade do kupmla do sklepu rowerowego, i on ma takie urzadzenie, wkrecasz w hak i prostujesz go do obreczy kola, wyglada jak dluga pokrzywiona rura z gwinten zagitym na koncu.
Widzialem jak setki razy prostowal tym haki i tylko raz jak pekl. Pytacie czy na zimno czy cieplo, oni to zawsze robia na zimno.Aha i prostowac mozna i alu i cro-mo, kiedys w alu tak wygialem hak ze oprawie zgial sie o 90 stopni :) i luz, kumpel wyprostowal.
ps:z prostowanie haka jest jak z wbijaniem gwozdzia, jeden wbije dwoma uderzeniami prosto, drugi gwozdz skrzwywi i wbije krzywo ,czyli trzeba miec do tego reke!!!
a co do pomyslow z imadlem, czy mlotkiem :))))))))))))) tak to go tym bardziej upierdolisz, jezeli nie chcesz korzystac z uslug serwisu roweroowego, to ja bym znalazl srube o srednicy wkreta w haku , a potem lekkimi ruchami go prostowal, bez zadnego mlotka czy imadla!!!
Widzialem jak setki razy prostowal tym haki i tylko raz jak pekl. Pytacie czy na zimno czy cieplo, oni to zawsze robia na zimno.Aha i prostowac mozna i alu i cro-mo, kiedys w alu tak wygialem hak ze oprawie zgial sie o 90 stopni :) i luz, kumpel wyprostowal.
ps:z prostowanie haka jest jak z wbijaniem gwozdzia, jeden wbije dwoma uderzeniami prosto, drugi gwozdz skrzwywi i wbije krzywo ,czyli trzeba miec do tego reke!!!
a co do pomyslow z imadlem, czy mlotkiem :))))))))))))) tak to go tym bardziej upierdolisz, jezeli nie chcesz korzystac z uslug serwisu roweroowego, to ja bym znalazl srube o srednicy wkreta w haku , a potem lekkimi ruchami go prostowal, bez zadnego mlotka czy imadla!!!
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=443970
-
- moderator
- Posty: 2872
- Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
- Lokalizacja: Canada
- Kontakt:
blagam was. ok. to jest na tyle wazne ze zaczne od povczatku
- hak jest stalowy
- rama jest stalowa
- hak NIE JEST WYMIENNY
- hak jest sygiety NA OTWORZE od przerzutki, wiec NIE DA SIE tam nic wkrecic
to chyba wszystko. zanim cos napiszesz, to sprawdz czy mowisz o MOIM HAKU, a nie o hakach ogolnie...
- hak jest stalowy
- rama jest stalowa
- hak NIE JEST WYMIENNY
- hak jest sygiety NA OTWORZE od przerzutki, wiec NIE DA SIE tam nic wkrecic
to chyba wszystko. zanim cos napiszesz, to sprawdz czy mowisz o MOIM HAKU, a nie o hakach ogolnie...
gg: 3212274
[S]: JuniorT'03 QR20+koło S-Type/Quando+mostek MARZOCCHI+kieraSPECIALIZED
[S]: JuniorT'03 QR20+koło S-Type/Quando+mostek MARZOCCHI+kieraSPECIALIZED
-
- moderator
- Posty: 2411
- Rejestracja: 18.04.2004 23:17:14
- Lokalizacja: Kraków --> Nowa Huta
- Kontakt:
Generalnie stal podgrzana jest bardziej plastyczna. Przy podgrzaniu palnikiem napewno nie wyjedziesz poza 727 stopni. Co do spadku wytrzymalosci... bylo by ja wyraznie widac na stali hartowanej. Wtedy rozeszly by sie naprezenia, stal byla by mniej twarda ale za to bardziej plastyczna po ochlodzeniu (tzw odpuszczanie stali hartowanej). Raczej watpie zeby wahacz byl z hartowanej stali, gdyz hartowana jest poprostu KRUCHA (martenzyt jest bardzo twardy ale przejebanie kruchy) przez co poprostu latwo by pękał. Wracając do tematu ja poprostu wykręciłbym hak i wyprostowal w imadle... hehehe zartuje :P Prostując na gorąco zmniejszasz ryzyko pękniecia haka, mozliwe ze po takim prostowaniu bedzie bardziej plastyczny, no ale mozna go zahartowac haha... ale ja pierdole, lepiej juz sobie pojde...
-
- Posty: 3577
- Rejestracja: 19.04.2004 13:31:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
[b]świerku[/b] co ci nie pasuje?? nikt ci nie kaze pisac jak ci sie nie poba to co ja tu uskuteczniam. pisze po 10 raz to samo ze sytuiacja jets taka a taka, a ludzie mi odpowiadaja jak zrobic jak jest zupelnie inaczej. to jest mi zbedne. tego nie hcce
gg: 3212274
[S]: JuniorT'03 QR20+koło S-Type/Quando+mostek MARZOCCHI+kieraSPECIALIZED
[S]: JuniorT'03 QR20+koło S-Type/Quando+mostek MARZOCCHI+kieraSPECIALIZED
noramlnie... ja zrozumiałem pytanie ale chyba ty odpowiedzi nie-e.... skup się: skoro masz wygięty hak przeżutki (ten otworek w który wkręca się przeżutkę tylnią oczywiście) <--- to tak w woli dogadania ;) w niego idealnie można wkręcić pręt śr. 10 mm (idealnie nadaje się do tego właśnie oś piasty) i po wkręceniu jej za pomocą ruchów posówistych w wybranym przez ciebie kierunku w/w hak przeżutki z CR-MO (;P) powinien się poddać... chyba że hak jest tak zgięty że nawet nie da rady tam nic wkręcić... wtedy to niestety ale musisz kombinować inaczej. Pozdrawiam!
www.frss.paprykarze.com <- Paprykarzowy street crew
ja w poprzedniej ramie sporo razy prostowałem hak właśnie francuzem, aż w końcu tak go wyjechałem ze przyspawałem nowy:) sęk w tym że mi zawsze wyginał się ponad tym otworem a nie na nim:| spróbuj zrobić go francuzem, potem popraw gwint bo pewnie będzie troche uszkodzony. Jak coś ujebiesz to najwyżej dospawasz nowy hak. mi taki dospawany trzymał lepiej niż oryginalny;)
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=434847
Tak sie pryzjzalem, to to kiepsko wyglada. Otwor sie rozcziagnal :P chyba bedzie wołał o spawarke
ale obaczym jeszcze. Snieg przestanie padac, Ruskie i inne z krakowa pojada i miasto odblokuja i bedzie dlao sie poruszac, to bede cos tworzyl :)
ale obaczym jeszcze. Snieg przestanie padac, Ruskie i inne z krakowa pojada i miasto odblokuja i bedzie dlao sie poruszac, to bede cos tworzyl :)
gg: 3212274
[S]: JuniorT'03 QR20+koło S-Type/Quando+mostek MARZOCCHI+kieraSPECIALIZED
[S]: JuniorT'03 QR20+koło S-Type/Quando+mostek MARZOCCHI+kieraSPECIALIZED
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość