Systemy zawieszen-marketingowe chwty (sciemy)

czaja
Posty: 70
Rejestracja: 25.04.2004 11:20:03
Lokalizacja: kraków / n.sącz
Kontakt:

Systemy zawieszen-marketingowe chwty (sciemy)

Post autor: czaja »

Elo.mam pytanie do wszystkich, ktorzy jezdza troche dłużej i mieli wiecej niż 1 fulla.chodzi mi o to,ze sporo firm wymysla najróżniejsze systemy zawieszenia glownie po to,żeby zwabic klientow.kiedys moim marzeniem był 4 zawiasowiec z horstem linkiem (czy jakos tak|) i w koncu na takim jeździłem,potem troche na I-drive i co nieco na vpp.zawsze byłem zwolennikiem wymyślniejszych konstrukcji i sie smialem z 1 zawiasowcow,dopóki nie przejechałem się na 1 zawiasowcu i sobie pomyślałem „ja pierdole,po co to wszystko??? wszystko co pisali o ułomnościach tego systemu to nieprawda,albo prawda w 1 promilu ” przy dobrze zaprojektowanym 1 zawiasie wcale nie ma takiej wrażliwości na pedałowanie,jest lekki i przy tym prosty zawieszenie wszystko idealnie wylapuje.duzo istotniejsza sprawa jest geometria,odpowiednia wielkość a to ze np. w vpp jest zajebiscie oddzielony naped od zawieszenia to jest kwestia minimalnej, wrecz nieistotnej roznicy.90 % bikerow,gdyby dac im 1 zawias i vpp (i by tego bika nie widzieli) z taka sama geometria to by tego nawet nie odczula,oczywiście jest sporo osob,które będą mieć inne zdanie,a ja mogę być nieobiektywny,ale to fakt z autopsji.zreszta i tak każdy broni swojego.

Fakt jest taki,ze jednozawiasowce sa od początku i będę do konca-to inne projekty się zmieniaja na rzekomo „rewolucyjne” i ciagle ewoluluja,oraz na nowo wracaja do tego samego.

PS.chodzi mi oczywiście o dh,bo przy jakims enduro,to już troche inna kwestia.
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=558293
KFP
Posty: 1725
Rejestracja: 19.04.2004 13:11:46
Lokalizacja: Warszawa / Mokotów
Kontakt:

Post autor: KFP »

4 zawiasy byly sztywniejsze bo na poczatku te 1 zawiasy luzy niezle lapaly, a tak to sam nie wiem niektore systemy sa tak wymyslne ze hoho

np. takie Giant DH czy inne NOX'y itp...
chrosciel
Posty: 1411
Rejestracja: 19.04.2004 13:18:24
Lokalizacja: gdzie kosciół i kleryka znajdziesz na kazdym rogu...(Kielce)
Kontakt:

Post autor: chrosciel »

Racja ze niekture systemy to brzmią nawet nieco naciaganie :/
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=446257 Moj SC v10 !!!
Karol85
Posty: 1159
Rejestracja: 19.04.2004 12:53:37
Lokalizacja: Giżycko
Kontakt:

Post autor: Karol85 »

ekm... sorry stinky ale aż sie prosi zeby ją wymienić :P.. DEMO 9 ;] i tak samo te najnowsze sysetmy Yeti. Zastanawim sie czy to ma sens??
Dedal dał mi marzenia, powiedział jutro będzie wiatr...
da1
Posty: 16
Rejestracja: 24.03.2005 04:43:15
Kontakt:

Post autor: da1 »

Mam 4 zawias z vpp - i.. buja jak jadę po asfalcie.. moja masa powoduje kontr reakcję zawieszenia na obciążenie pedałów. IMHO jedynie damper z spv lub lock-out'em da wyłączenie tego zjawiska.. ale takiego można zastosować i do 1 zawiasa! :)
MaxDamageDA
Posty: 6082
Rejestracja: 19.04.2004 08:21:44
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: MaxDamageDA »

Mam 4 zawiasa z vpp rowniez. Damper avy dziala przezajebiscie. Na siedzaco nie drgnie. Na stojaco troche buja nio ale skoku ma duzo.

A i faktycznie akurat pedalowania toto specjalnie nie zmienia imo. Dla mnie jednak praca 4 zawiasow czesto jest duzo lepsza niz jednozawiasa. Zwlaszcza jak niektore ramy na rynku sa degresywne albo bo samej focie mozna juz pokazac co zjebali i gdzie jebnie ;/
www.street-roulette.pl | www.ovb.pl | www.rowerowy.com
Korean_Boy
Posty: 1685
Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: Korean_Boy »

a tak apropos zobaczcie sobie kone stinky supreme i stab supreme.

rowerki roznia sie chyba tylko jakimis szczegolami typu opony a cena stinky jest nizsza o 3 patyki.

a jesli dokladniej sie przygladniemy mozna zobaczyc ze rama ma identyczna geo. w zasadzie rama jest identyczna. nawet w katalogu kona podaje te same wymiary rur katy etc. nie widzialem obu rowerow w tym samym czasie tzn widzialem kazdy z osobna i jakos nie zauwazylem wiekszych roznic.

moze sie myle ale jesli mam racje to ja dziekuje za taka marke. tal ludzi w h*** robic ...
xuserx
Posty: 119
Rejestracja: 19.04.2004 14:43:35
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Post autor: xuserx »

mam 4ro zawiasowke z foxem (i mega miekka sprezyna ;>) jeszcze bez tego systemu niebujajacego i jak pedaluje na stojaco to troche buja, na siedzaco nic. dwie ramy wczesniej mialem jednozawiasa o malutkim skoku, ktory az slabo sie uginal dzieki za twardej sprezynie a bujal i na siedzaco i na stojaco.
ale ogolnie to wcale nie jestem jakims zwolennikiem duzej ilosci zawiasow i wymyslnych konstrukcji.
--
http://www.GRBF.com ziom ;]
Furmek
Posty: 899
Rejestracja: 19.04.2004 10:45:02
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Post autor: Furmek »

Najgorsze jest to ze duuuzo luda myli 4-bar z 4- zawiasem - fakt polskie tlumaczenia sa dosc niefortunne, taki stinkacz to wcale nie jest 4'ro zawiasowiec tylko 4bar, 4zawiasowce posiadaja jeszcze jedno lozysko pomiedzy punktem obrotu w okolicach suportu a osia koła, a 4bar pozwala na bardziej progresywna harakterystyke ugiecia - co w obecnych czasam moze byc uzyskane w prostym jedno zawiasie z pozadnym damperem, sam smigalem na prostym jednozawiasie, na el-mariachi i tośce, czyli 4bar z fmp a teraz jedno zawias z 4barem (azonic eliminator) a ze pro's nie jestem to i wiekszej roznicy nie czuje w dzialaniu zawieszenia (nie liczac oczywiscie roznic w skoku)jak sie stanie na pedaly i buja cialem to tylko ten dlugasny damper z zaworkiem kolo piasty kola moglby wyeliminowac bujanie, tyle ze od do zabaw grawitacyjnych sie niezbyt nadaje :(
Choc z drugiej strony jak ktos z roweru wyciska wszystko na co go stac i dla niego utrzymanie wiekszej przyczepnosci daje na mecie 1s do przodu, to pewnie i w damper zainwestuje i w lzejsze koła i w jakis sensowniejszy system zawieszenia, opony dobrane do trasy etc. ... wply to wszystko jakis ma, ale sadze ze niewiele ludzi jest w stanie skozystac z kozysci jakie to niesie
TwojaStara!
Posty: 595
Rejestracja: 02.04.2005 03:32:50
Lokalizacja: Ze świata, kraju, miasta, dzielni gdzie nawet niebo jest *******...
Kontakt:

Post autor: TwojaStara! »

ludzie streścić trza ten text bo nie chce mi się tyle czytać!!!
www.dirt71.prv.pl
Rufus
Posty: 1452
Rejestracja: 23.04.2004 20:29:43
Lokalizacja: się biorą hasające hasacze?
Kontakt:

Post autor: Rufus »

a ja widzialem makrokesza ze srodkiem suportu w wachaczu... to jest to. buja chyba ylko na siedzaco :D
dla mnie najlepsze systemy to jednozawias i dobre vpp. Oczywiscie inne tez nie sa zle, ale wymagaja naprawde dobrego projektu i wykonania. Dlatego tez nie kupujemy 4 zawiasowych dunconow i zjazdowek z mielca :D
Łasiczka w kształcie pieczątki. Pieczątka w kształcie łasiczki.
foghorn
Posty: 955
Rejestracja: 18.04.2004 23:39:42
Lokalizacja: Honolulu ,gg:493155
Kontakt:

Post autor: foghorn »

ciekawie piszecie, przepraszam ze sie wtrace, nie znam sie na fulach, od jakiegos czasu wlasnie wiem ze stinkacz nie jest 4-zawiasowcem, teraz juz wiem dlaczego :)
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=443970
Jaca
Posty: 2526
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:22
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Jaca »

ja mam z kolei 4 zawiasa i coby nie mówić, to rzeczywiście ma jakiś wpływ na to jak mi działa zawieszenie.
moja nie buja jak kręcę na siedząco, a na stojąco lekko sie ugina, ale nie czuć na korbie zmian odległości suportu od osi koła (korba się nie cofa)

jeździłem na jednozawiasach (rb bandit dh - stara konstrukcja) podoba mi się praca, ale na stojąco nie umiałem dłużej pojeździć.
faktem jest też, że w dzisiejszych czasach wiele firm pierdoli głupoty, a robią syf, który sam bym poskładał mając odpowiednie narzędzia...
ale cóż, światowa globalizacja itp robią swoje, a ktoś musi zdominować rynek
dhcyc
Posty: 6524
Rejestracja: 03.11.2004 23:14:55
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: dhcyc »

najlepszy hardtail jest.......żadnych zawiasów, nie łapie luzów :p no, a wachacz można zrobić sobie nogami :P
http://dhcyc.pinkbike.com
Breeder
Posty: 1130
Rejestracja: 03.07.2004 18:04:44
Kontakt:

Post autor: Breeder »

max jakim cudem w karpielu masz vpp:> no ciekawe bardzo...

tak już zupełnie na maginesie to vpp montują tylko w sc i intense, a Twój karpiel różni się tylko, albo raczej aż tym, że w vpp ten górny element mocujący wachacz do ramy jest w stosunku do Twojego do góry nogyma :-)

peace
|| www.villagerevolution.com || aka. kujon || dupa!
MaxDamageDA
Posty: 6082
Rejestracja: 19.04.2004 08:21:44
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: MaxDamageDA »

Ale najbardziej zblizone jest to do vpp ;P

Dla linkage to tez nadal jest vpp.
www.street-roulette.pl | www.ovb.pl | www.rowerowy.com
Breeder
Posty: 1130
Rejestracja: 03.07.2004 18:04:44
Kontakt:

Post autor: Breeder »

nom racja (bardziej zbliżone niż tosia:P), ale ruch wachacza jest inny...w vpp jakos przez czesc ugiecia podchodzi to przodu...


spojrzcie sobie na modele marinów do enduro o nazwie quad link tara...jak się dobrze przyjrzycie to zauważycie, że tam jest vpp tyle, że wachacz jest zamocowany bliżej przodu roweru...nie mam pojęcia jak marinowi udało się obejść patent sc :|
|| www.villagerevolution.com || aka. kujon || dupa!
Inur
Posty: 1985
Rejestracja: 25.04.2004 11:49:41
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Post autor: Inur »

poniewaz wspomniane przez ciebie 90% nie zauwazy roznicy, to te wlasnie ramy sa skierowane do tych 10%. proste nie? ciezko oceniac profesjonalny sprzet jak sie jezdzi 5 lat albo krocej. moim zdaniem to nie sa bajery wystarczy ruszyc szarymi komorkami zeby zauwazyc jak to dziala. przeciez to nie jest magia tylko zwykla banalna fizyka na poziomie przedszkola.
www.trialshop.pl
Avalanche3.0
Posty: 538
Rejestracja: 16.04.2005 16:05:06
Lokalizacja: 666
Kontakt:

Post autor: Avalanche3.0 »

mi tez nic niebuja ani na stojąco ani na siedząco ani jak dropa zalicze :P
F*CK MTB ..
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość