Śruby w rowerkach- z jaką siłą dokręcać?
-
- Posty: 849
- Rejestracja: 01.05.2004 18:51:06
- Lokalizacja: Planeta Ziemia
- Kontakt:
Śruby w rowerkach- z jaką siłą dokręcać?
Widziałem ostatnio w sklepie u znajomego na serwisie piaste pod tarcze w której był przekręcony gwint i zacząłem sie zastanawiac z jaka siłą powinny byc przykręcane śruby w naszych kochanych rowerkach.
Mam pytanie w związku z tym pytanie, czy warto zainwestowac w dobry klucz dynamometryczny, a jeżeli tak to z jaką siłą wtedy przykręcać np śruby w tarczach czy czy adapterach do hamulców???
Z góry dzięki za sensowne posty.
Mam pytanie w związku z tym pytanie, czy warto zainwestowac w dobry klucz dynamometryczny, a jeżeli tak to z jaką siłą wtedy przykręcać np śruby w tarczach czy czy adapterach do hamulców???
Z góry dzięki za sensowne posty.
są ciekawsze rzeczy niż czytanie podpisów...
-
- Posty: 176
- Rejestracja: 19.04.2004 07:07:41
- Lokalizacja: skądinąd lub z kątowni (Gdańsk)
- Kontakt:
Moim zdaniem warto zainwestować w klucz dynamometryczny o odpowiednim zakresie (w rowerze siła dokręcania mieści sie chyba w granicach 0-20Nm). Sam z miłą chęcią bym taki kupił.
A co do sił, to zależy od cześci. Bardzo często takie rzeczy piszą w instrukcjach. Np marcok ma w instrukcji amorów tabele z siłami dokręcania poszczególnych śrub.
A co do sił, to zależy od cześci. Bardzo często takie rzeczy piszą w instrukcjach. Np marcok ma w instrukcji amorów tabele z siłami dokręcania poszczególnych śrub.
Going down fast...
od 0 do 20 NM kosztuje bardzo dużo z tego co czytałem gdzieś na necie. Taki bardzo dokładny elektroniczny.
Jeśli potrzebujesz np. dużysz sił to kup wychylny dynamometryczny za około 30 PLN - ja taki posiadam.
Tarcze hamulcowe przeważnie każą przykręcać na 5 Nm tak jak i magura swoje śróbki w HS. Wiem bo nieraz zerwałem cenną śróbkę np. odpowietrznik w HS 22 zawór w Suntorze Axon`ie, śróba od tarczy (imbusowa) i wiele wiele innych. Jak ktoś ma za dużo pary w łapie to niech używa kluczy krótkich.
Można też zrobić sobie samemu klucz dynamometryczny. W myśl zasady siła x(+ nie iwem jaki był tu znak) ramię= moment jakieś tam prawo kiedyś było w fizyce:)
Dokręcałem tak tarcze hamulcowa ale i tak miała bicie lekkie. Ale śróby były przykręcone jednakowo.
Reasumując trzeba śróby dokręcać z wyczuciem. Oraz używać kluczy krótkich nei długich:)
a jak one wyglądają to sobie tu prześledź:
<b>http://www.allegro.pl/search.php?string ... tryczny</b>
ja mam ten wychylny używam go do dokręcenia pierścienia kasety oraz wkręcania suportu.
Powodzenia :)
Jeśli potrzebujesz np. dużysz sił to kup wychylny dynamometryczny za około 30 PLN - ja taki posiadam.
Tarcze hamulcowe przeważnie każą przykręcać na 5 Nm tak jak i magura swoje śróbki w HS. Wiem bo nieraz zerwałem cenną śróbkę np. odpowietrznik w HS 22 zawór w Suntorze Axon`ie, śróba od tarczy (imbusowa) i wiele wiele innych. Jak ktoś ma za dużo pary w łapie to niech używa kluczy krótkich.
Można też zrobić sobie samemu klucz dynamometryczny. W myśl zasady siła x(+ nie iwem jaki był tu znak) ramię= moment jakieś tam prawo kiedyś było w fizyce:)
Dokręcałem tak tarcze hamulcowa ale i tak miała bicie lekkie. Ale śróby były przykręcone jednakowo.
Reasumując trzeba śróby dokręcać z wyczuciem. Oraz używać kluczy krótkich nei długich:)
a jak one wyglądają to sobie tu prześledź:
<b>http://www.allegro.pl/search.php?string ... tryczny</b>
ja mam ten wychylny używam go do dokręcenia pierścienia kasety oraz wkręcania suportu.
Powodzenia :)
GG 3891303 www.bike-team.kwidzyn.pl
Prawda jest taka, ze dobre narzedzia kosztuja. Mozesz kupic klucz tanio, ale nawet producent pewnie nie wie czy sila z jaka dokrecasz zgadza sie z sila pokazana na skali :P
Dobry klucz dynamometryczny to min.200 zeta :/
Dobry klucz dynamometryczny to min.200 zeta :/
[url=http://tiny.pl/m1xh]pimpmobile ^^[/url]
[url=http://tiny.pl/m4f2]twotires[/url]
[url=http://tiny.pl/m4f2]twotires[/url]
w rowerze siła dokręcania mieści sie chyba w granicach 0-20Nm - nio nie wiem na srobie M15 Truvativ'a do supportu mam napisane 43-48Nm ;P na kasecie mam napisane 40Nm wiec 20 chyba nie starczy :D
ja zawsze dokrecam na chama na wyczucie :D nie wiem jak mozna ujebac gwint pod tarcze ;] przeciez ten torx ma mala wajche wiec reka sie tego ukrecic nie da chyba ze ktos dokreca noga :D a korby to ja dokrecam ampul + kawalek rurki (dla wiekszej wajchy) i na chama :-) nigdy nic nie ukrecilem trzeba miec umiaru troszke
ja zawsze dokrecam na chama na wyczucie :D nie wiem jak mozna ujebac gwint pod tarcze ;] przeciez ten torx ma mala wajche wiec reka sie tego ukrecic nie da chyba ze ktos dokreca noga :D a korby to ja dokrecam ampul + kawalek rurki (dla wiekszej wajchy) i na chama :-) nigdy nic nie ukrecilem trzeba miec umiaru troszke
-
- Posty: 849
- Rejestracja: 01.05.2004 18:51:06
- Lokalizacja: Planeta Ziemia
- Kontakt:
Z krotkimi kluczami to akurat wiem ale i tak dzieki, po prostu sie zastanawialem nad tym bo jezeli czesci sa przykrecone z taka sila jaka zaleca producent to na pewno ich trwalosc jest dluzsza i jest mniejsze prawdopodobienstwo ujebania czegos. W sumie to przy przykrecaniu gripow to raczej nie robi ale jak za mocno przykrecisz kiere to juz moze byc mniej bezpiecznie chyba.
Dzieki panowie szczegolnie bloszek i kfp za wyczerpujace posty :)
Swoja droga kfp to ile cos takiego kosztuje czym ty przykrecasz sruby?
Mozna to dostac w kazdym lepszym sklepie z narzedziami?
Dzieki panowie szczegolnie bloszek i kfp za wyczerpujace posty :)
Swoja droga kfp to ile cos takiego kosztuje czym ty przykrecasz sruby?
Mozna to dostac w kazdym lepszym sklepie z narzedziami?
są ciekawsze rzeczy niż czytanie podpisów...
-
- Posty: 176
- Rejestracja: 19.04.2004 07:07:41
- Lokalizacja: skądinąd lub z kątowni (Gdańsk)
- Kontakt:
http://www.parktool.com/repair_help/torque.shtml
Tutaj są opisane z jakim momentem dokręcać różne rzeczy.
Tutaj są opisane z jakim momentem dokręcać różne rzeczy.
Going down fast...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości