Śruby w rowerkach- z jaką siłą dokręcać?

forest guma
Posty: 849
Rejestracja: 01.05.2004 18:51:06
Lokalizacja: Planeta Ziemia
Kontakt:

Śruby w rowerkach- z jaką siłą dokręcać?

Post autor: forest guma »

Widziałem ostatnio w sklepie u znajomego na serwisie piaste pod tarcze w której był przekręcony gwint i zacząłem sie zastanawiac z jaka siłą powinny byc przykręcane śruby w naszych kochanych rowerkach.

Mam pytanie w związku z tym pytanie, czy warto zainwestowac w dobry klucz dynamometryczny, a jeżeli tak to z jaką siłą wtedy przykręcać np śruby w tarczach czy czy adapterach do hamulców???

Z góry dzięki za sensowne posty.
są ciekawsze rzeczy niż czytanie podpisów...
Andrey777
Posty: 176
Rejestracja: 19.04.2004 07:07:41
Lokalizacja: skądinąd lub z kątowni (Gdańsk)
Kontakt:

Post autor: Andrey777 »

Moim zdaniem warto zainwestować w klucz dynamometryczny o odpowiednim zakresie (w rowerze siła dokręcania mieści sie chyba w granicach 0-20Nm). Sam z miłą chęcią bym taki kupił.

A co do sił, to zależy od cześci. Bardzo często takie rzeczy piszą w instrukcjach. Np marcok ma w instrukcji amorów tabele z siłami dokręcania poszczególnych śrub.
Going down fast...
xxxxxx
Posty: 2058
Rejestracja: 23.05.2005 02:21:45
Kontakt:

Post autor: xxxxxx »

A ile to kosztuje? I jak to wygląda? Słyszałem o tym ale nigdy nie widziałem...
bloszek
Posty: 617
Rejestracja: 24.09.2004 20:50:17
Lokalizacja: Marienwerder
Kontakt:

Post autor: bloszek »

od 0 do 20 NM kosztuje bardzo dużo z tego co czytałem gdzieś na necie. Taki bardzo dokładny elektroniczny.
Jeśli potrzebujesz np. dużysz sił to kup wychylny dynamometryczny za około 30 PLN - ja taki posiadam.

Tarcze hamulcowe przeważnie każą przykręcać na 5 Nm tak jak i magura swoje śróbki w HS. Wiem bo nieraz zerwałem cenną śróbkę np. odpowietrznik w HS 22 zawór w Suntorze Axon`ie, śróba od tarczy (imbusowa) i wiele wiele innych. Jak ktoś ma za dużo pary w łapie to niech używa kluczy krótkich.
Można też zrobić sobie samemu klucz dynamometryczny. W myśl zasady siła x(+ nie iwem jaki był tu znak) ramię= moment jakieś tam prawo kiedyś było w fizyce:)
Dokręcałem tak tarcze hamulcowa ale i tak miała bicie lekkie. Ale śróby były przykręcone jednakowo.

Reasumując trzeba śróby dokręcać z wyczuciem. Oraz używać kluczy krótkich nei długich:)
a jak one wyglądają to sobie tu prześledź:
<b>http://www.allegro.pl/search.php?string ... tryczny</b>
ja mam ten wychylny używam go do dokręcenia pierścienia kasety oraz wkręcania suportu.

Powodzenia :)
GG 3891303 www.bike-team.kwidzyn.pl
emtecc
Posty: 276
Rejestracja: 04.05.2004 18:32:11
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: emtecc »

ja przykrecam do momentu az imbus zaczyna sie giac wtedy jest ok ;d
ride 4 fun i juz ***!
[url=http://judugallery.prv.pl/]jujugalery[/url]
bart
Posty: 1740
Rejestracja: 19.04.2004 06:26:02
Lokalizacja: Tychy/Krakow
Kontakt:

Post autor: bart »

Prawda jest taka, ze dobre narzedzia kosztuja. Mozesz kupic klucz tanio, ale nawet producent pewnie nie wie czy sila z jaka dokrecasz zgadza sie z sila pokazana na skali :P
Dobry klucz dynamometryczny to min.200 zeta :/
[url=http://tiny.pl/m1xh]pimpmobile ^^[/url]

[url=http://tiny.pl/m4f2]twotires[/url]
LoneWolf
Posty: 1331
Rejestracja: 17.09.2004 18:53:05
Lokalizacja: Warsaw PL, gg: 7168070
Kontakt:

Post autor: LoneWolf »

Ja przykrecam wiekszosc rzeczy wiertarka akumulatorowa Black&Decker z takim patentem ze przy osiagnieciu okreslonej sily wylacza sie. Tarcze zawsze idealnie dokrecone w pare sekund :P
http://tiny.pl/qw5f
gg: 2037660
szukać tego roweru! NAGRODA!
KFP
Posty: 1725
Rejestracja: 19.04.2004 13:11:46
Lokalizacja: Warszawa / Mokotów
Kontakt:

Post autor: KFP »

w rowerze siła dokręcania mieści sie chyba w granicach 0-20Nm - nio nie wiem na srobie M15 Truvativ'a do supportu mam napisane 43-48Nm ;P na kasecie mam napisane 40Nm wiec 20 chyba nie starczy :D

ja zawsze dokrecam na chama na wyczucie :D nie wiem jak mozna ujebac gwint pod tarcze ;] przeciez ten torx ma mala wajche wiec reka sie tego ukrecic nie da chyba ze ktos dokreca noga :D a korby to ja dokrecam ampul + kawalek rurki (dla wiekszej wajchy) i na chama :-) nigdy nic nie ukrecilem trzeba miec umiaru troszke
Ekarol
Posty: 142
Rejestracja: 02.08.2004 17:01:33
Lokalizacja: Wawa/Sulejówek
Kontakt:

Post autor: Ekarol »

Ja ostatnio pogiąłem klucz przy dokrecaniu korby, bo zastosowałem sposób ampul + kawałek rurki :P
forest guma
Posty: 849
Rejestracja: 01.05.2004 18:51:06
Lokalizacja: Planeta Ziemia
Kontakt:

Post autor: forest guma »

Z krotkimi kluczami to akurat wiem ale i tak dzieki, po prostu sie zastanawialem nad tym bo jezeli czesci sa przykrecone z taka sila jaka zaleca producent to na pewno ich trwalosc jest dluzsza i jest mniejsze prawdopodobienstwo ujebania czegos. W sumie to przy przykrecaniu gripow to raczej nie robi ale jak za mocno przykrecisz kiere to juz moze byc mniej bezpiecznie chyba.
Dzieki panowie szczegolnie bloszek i kfp za wyczerpujace posty :)
Swoja droga kfp to ile cos takiego kosztuje czym ty przykrecasz sruby?
Mozna to dostac w kazdym lepszym sklepie z narzedziami?
są ciekawsze rzeczy niż czytanie podpisów...
Andrey777
Posty: 176
Rejestracja: 19.04.2004 07:07:41
Lokalizacja: skądinąd lub z kątowni (Gdańsk)
Kontakt:

Post autor: Andrey777 »

http://www.parktool.com/repair_help/torque.shtml

Tutaj są opisane z jakim momentem dokręcać różne rzeczy.
Going down fast...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość