Bullit opinnie posiadaczy
Bullit opinnie posiadaczy
Siema grzebałem w archiwum postów i tak naprawde nic konkretnego niema tylko wow super i szpanerka jest.... No mniejsza.Chciałbym usłyszeć opinnie na temat Bullita czym w ogole sie ta rama je itp.Dzieki pozdro
Wow, super, szpanerka jest.
:P
Nie mam Bullita, ale znajomy smiga i nie narzeka ;) Ta rama to przede wszystkim UNIWERSALNOSC - zastosowanie od 4X (!), przez enduro (ta rama podjezdza!), FR (to oczywiscie jej zywiol), az po DH (spory, plynny skok, niska masa i prostota). Do tego znakomicie wykonana, prosta konstrukcja - wlasciwie nie do zajechania...
Minusy:
- 1 zawias (mimo opatentowanego punktu obrotu nie udalo sie uniknac pewnych typowych cech jednozawiasowek - wplywu zawieszenia na prace napedu i usztywniania sie zawieszenia w czasie hamowania)
- brak wymiennego haka przerzutki (ale zlamanego nie widzialem... Jednak mimo to troche to stresujace, zlwaszcza, ze w innych SC jest wymienny hak...)
A tak w ogole, to obecnie wycofali go z oferty i podobno maja go przerabiac... Ciekawe, co wymysla (mam nadzieje, ze cos lepszego niz ogloszenie, ze "Bullita zastapil VF-Free").
:P
Nie mam Bullita, ale znajomy smiga i nie narzeka ;) Ta rama to przede wszystkim UNIWERSALNOSC - zastosowanie od 4X (!), przez enduro (ta rama podjezdza!), FR (to oczywiscie jej zywiol), az po DH (spory, plynny skok, niska masa i prostota). Do tego znakomicie wykonana, prosta konstrukcja - wlasciwie nie do zajechania...
Minusy:
- 1 zawias (mimo opatentowanego punktu obrotu nie udalo sie uniknac pewnych typowych cech jednozawiasowek - wplywu zawieszenia na prace napedu i usztywniania sie zawieszenia w czasie hamowania)
- brak wymiennego haka przerzutki (ale zlamanego nie widzialem... Jednak mimo to troche to stresujace, zlwaszcza, ze w innych SC jest wymienny hak...)
A tak w ogole, to obecnie wycofali go z oferty i podobno maja go przerabiac... Ciekawe, co wymysla (mam nadzieje, ze cos lepszego niz ogloszenie, ze "Bullita zastapil VF-Free").
Wbrew pozorom to jedan z popularniejszych ram w Polsce jeśli chodzi markowe fulle.
posiadam w/w ramę od marca 2005 i dosyc intensywnie eksploatuję od enduro, FR do DH.
Co do ramy to juz opowiadam. Zacznę od minusów, które sa SUBIEKTYWNE i wielu sie nie zgodzi ze mną:
-wysoko suport zwlaszcza przy wyzszym amorze
-dosc harleyowy kat ramy co ogranicza wybor amorow zwlaszcza stare 888 i 66
-czasme potrafi dobić przy najezdzie na hopę i skompresowaniu bika ale nigdy przy ladowanie(nie wiem dlaczego tak sie dzieje, jesli ktos mi to wytlumaczy byłbym dźwieczny)
-brak wymiennego haka przezutki
Jeżeli chodz i plusy to jest ich o niebo wiecej (mozliwosc zastosownia dlugiej sztycy, geometria przy amortyzatorze 150-170 mm skuku jest idealna, prsotota konstrukcji...) Zywiołem ramy jest ogólnie pojety FR, esencja wszechstronnosci, wytrzymałosci. Rowerek mam zlozony z Boxxerem Ride '05 + hayesy 9, shiftguide 2 tarcze i naprawde stroi idealnie.
posiadam w/w ramę od marca 2005 i dosyc intensywnie eksploatuję od enduro, FR do DH.
Co do ramy to juz opowiadam. Zacznę od minusów, które sa SUBIEKTYWNE i wielu sie nie zgodzi ze mną:
-wysoko suport zwlaszcza przy wyzszym amorze
-dosc harleyowy kat ramy co ogranicza wybor amorow zwlaszcza stare 888 i 66
-czasme potrafi dobić przy najezdzie na hopę i skompresowaniu bika ale nigdy przy ladowanie(nie wiem dlaczego tak sie dzieje, jesli ktos mi to wytlumaczy byłbym dźwieczny)
-brak wymiennego haka przezutki
Jeżeli chodz i plusy to jest ich o niebo wiecej (mozliwosc zastosownia dlugiej sztycy, geometria przy amortyzatorze 150-170 mm skuku jest idealna, prsotota konstrukcji...) Zywiołem ramy jest ogólnie pojety FR, esencja wszechstronnosci, wytrzymałosci. Rowerek mam zlozony z Boxxerem Ride '05 + hayesy 9, shiftguide 2 tarcze i naprawde stroi idealnie.
To wada tylko jesli wyciagasz w gore siodlo na podjazdach - wtedy faktycznie siedzi sie jak na wozie drabiniastym. Na zjazdach i przy zabawach FR wysoki suport to ogromna zaleta. Poza tym jest on na wysokosci zblizonej do innych kontrukcji z podobnym skokiem zawieszenia.kubabike pisze: -wysoko suport zwlaszcza przy wyzszym amorze
To faktycznie subiektywna opinia. Wiele osob uzywa w Bullitach Monstery i nie maja problemow z katem glowki .kubabike pisze: -dosc harleyowy kat ramy co ogranicza wybor amorow zwlaszcza stare 888 i 66
Masz nieprawidlowo ustawione tlumienie kompresji (jesli jest ustawialne). High speed compression jest jak trzeba, a low speed daje za niskie tlumienie. Moze byc to kwestia zlego ustawienia dampera, a moze byc to po prostu jego awaria. Jaki to tlumik ?kubabike pisze: -czasme potrafi dobić przy najezdzie na hopę i skompresowaniu bika ale nigdy przy ladowanie(nie wiem dlaczego tak sie dzieje, jesli ktos mi to wytlumaczy byłbym dźwieczny)
To akurat swiadome dzialanie. Nie chciano naruszac sztywnosci konstrukcji tylnego kola a nie chciano wprowadzac koniecznosci uzycia piast 150mm (sporo ludzi korzysta z bylita jako duzego enduro i nie chca tak ciezkich rzeczy w swoich rowerach). Hak w Bullicie jest tak pancerny, ze zazwyczaj trzaskaja przerzutki a nie hak. Jedyne co moze sie z nim stac to zerwanie gwintu, a to akurat jest latwo naprawialne (sa kity serwisowe).kubabike pisze: -brak wymiennego haka przezutki
serhij
-
- moderator
- Posty: 2111
- Rejestracja: 19.04.2004 14:55:53
- Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa
- Kontakt:
Faktem jest ze wiele osob ma w Bullitach Monstery i nie narzeka...z tym ze zapomniales o tym ze Monster jest amorem nizszym od 888 ;)serhij pisze:To faktycznie subiektywna opinia. Wiele osob uzywa w Bullitach Monstery i nie maja problemow z katem glowki .kubabike pisze: -dosc harleyowy kat ramy co ogranicza wybor amorow zwlaszcza stare 888 i 66
Ale opinia ta i tak jest subiektywna poniewaz niektorzy lubia takie katy.
Hmm, w sumie tak, choc duzo zalezy od rocznika Monsterka. Przyklady:quake pisze:Faktem jest ze wiele osob ma w Bullitach Monstery i nie narzeka...z tym ze zapomniales o tym ze Monster jest amorem nizszym od 888 ;)
Monster 200mm 2004 - 592mm
Monster 200mm 2005 - 583mm
888 170mm - 575mm
888 200mm - 605mm
Ale generalnie masz racje - 66 i 888 '04 i '05 sa patologicznie wysokie. :-)
serhij
-
- Posty: 6082
- Rejestracja: 19.04.2004 08:21:44
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
To sa akurat wartosci producenta. Inna sprawa, ze moze samemu faktycznie trudno dojsc do tego jaka jest ta wysokosc w przypadku przesuwanych polek, nie mniej amor ma okreslony skok i nie mozna polek ani podnosic (wiadomo :-) ani opuszczac w nieskonczonosc (tez wiadomo). Czyli jakis zakres, pewnie z dokladnoscia 1-2cm mozna smialo ustalic.MaxDamageDA pisze:Jak wy mierzycie wysokosc amora, w ktorym polki sie przesuwa?
Pozdrowienia,
serhij
mam bullita rozmiar S , mimo ze jestem dosc duzy...
suport fakt - dosc wysoko, ma to czasem plusy czasem minusy (wysoko srodek ciezkosci)
mysle ze idealny skok to 150-170 jak juz ktos wczesniej napisal, chlopaki z SC pisza ze max do ramy to 200 ale to chyba nie specjalne polaczenie z niecalymi 180 z tylu. co do 6ek i 8ek 05 to faktycznie za wysokie... mam slidera 170 i jest optymalnie - geometria przy tym amortyzatorze jest wg mnie rewelacyjna (moze dlatego do kompletnego roweru SC pakowalo slidery) stosunkowo plaski kat glowki, skreca sie w duzym stopniu pochylaniem roweru. w wersji S rama jest krótka (nawet bardzo) jak na fulla o sporym skoku. przy wspomnianym sliderze 170 i wsporniku 50mm wyrywa sie bezczelnie latwo. rower jest bardzo zwinny i uniwersalny. moj rower wazy 17,5 kg co takze jest niezlym wynikiem i podnosci uniwersalnosc. minusem faktycznie jest niewymienny hak, aczkolwiek jest calkiem solidny, co nie znaczy nizniszczalny. przy mojej ramie musialem delikatnie stiuningowac boxguide'a bo wahacz jest szeroki i nie ma zbyt wiele miejsce na zajmujacy sporo miejsca (od góry) napinacz. przy dwupolkowym sliderze promien skretu jest bardzo maly (ok 45st) co wynika z faktu ze slider jest stosunkowo wąski, mialem poczatkowo obawy co do tego ale jak wspomnialem w duzym stopniu skreca sie w pochyle i nie mam z tym problemu. w zestawie jaki mam slider spv/ fox dhx rower nawet przy jednej koronce z przodu (u mnie 40z) jest naprawde bardzo wszechstronny. spv jak najbardziej dziala i w polaczeniu ze zjadliwą masą mozna czasem podjechac dalej niz koledzy :)
to chyba na tyle. moze jeszcze o monsterach - stare modele sa niskie (nawet bardzo) i mysle ze jak komus nie przeszkadza ciezki przod to monster z bullitem to niezle polaczenie. moj slider to niecale 3kg wiec rower jest wywazony wprost idealnie:) najciezszy jest na srodku :)
amen
kot
suport fakt - dosc wysoko, ma to czasem plusy czasem minusy (wysoko srodek ciezkosci)
mysle ze idealny skok to 150-170 jak juz ktos wczesniej napisal, chlopaki z SC pisza ze max do ramy to 200 ale to chyba nie specjalne polaczenie z niecalymi 180 z tylu. co do 6ek i 8ek 05 to faktycznie za wysokie... mam slidera 170 i jest optymalnie - geometria przy tym amortyzatorze jest wg mnie rewelacyjna (moze dlatego do kompletnego roweru SC pakowalo slidery) stosunkowo plaski kat glowki, skreca sie w duzym stopniu pochylaniem roweru. w wersji S rama jest krótka (nawet bardzo) jak na fulla o sporym skoku. przy wspomnianym sliderze 170 i wsporniku 50mm wyrywa sie bezczelnie latwo. rower jest bardzo zwinny i uniwersalny. moj rower wazy 17,5 kg co takze jest niezlym wynikiem i podnosci uniwersalnosc. minusem faktycznie jest niewymienny hak, aczkolwiek jest calkiem solidny, co nie znaczy nizniszczalny. przy mojej ramie musialem delikatnie stiuningowac boxguide'a bo wahacz jest szeroki i nie ma zbyt wiele miejsce na zajmujacy sporo miejsca (od góry) napinacz. przy dwupolkowym sliderze promien skretu jest bardzo maly (ok 45st) co wynika z faktu ze slider jest stosunkowo wąski, mialem poczatkowo obawy co do tego ale jak wspomnialem w duzym stopniu skreca sie w pochyle i nie mam z tym problemu. w zestawie jaki mam slider spv/ fox dhx rower nawet przy jednej koronce z przodu (u mnie 40z) jest naprawde bardzo wszechstronny. spv jak najbardziej dziala i w polaczeniu ze zjadliwą masą mozna czasem podjechac dalej niz koledzy :)
to chyba na tyle. moze jeszcze o monsterach - stare modele sa niskie (nawet bardzo) i mysle ze jak komus nie przeszkadza ciezki przod to monster z bullitem to niezle polaczenie. moj slider to niecale 3kg wiec rower jest wywazony wprost idealnie:) najciezszy jest na srodku :)
amen
kot
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości