sherman-przejściówkaZ 20na10mm-istnieje?

Durf
Posty: 1949
Rejestracja: 11.10.2004 13:50:06
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

sherman-przejściówkaZ 20na10mm-istnieje?

Post autor: Durf »

MOŻE bede mial gdzies na wiosne shermana w fajnej cenie, i teraz pytanie jaką wersje jego wybrac (mam zwykłą piaste)

Gry,Qr,110/150 Trav Adj, Disc Only
Gry,Ta,110/150 Trav Adj, Disc Only

Domyślam się ze Qr to quick relase czyli szybko zamykacz, a Ta to thru axle ale czy napewno ? I która z tych wersji bedzie pasowała do zwykłej piasty ?

I jeszcze pytanie czy jest przejściówka z 20mm na zwykłą oś ? Czy kupił bym tega shermanka na sztywna, załozył na piaste przejściówke i mógłbym z tak jeździc ? Bo kiedyś planuje zakup nowego koła z piastą na 20mm i wtedy nie musiał zmieniać amora, jakbym go juz od razu kupił na sztywną, i narazie założył przejściówke. Jesli tak to ile taka kosztuje i gdzie moznaby ją kupić ?

I jak sie ma sherman flick do firefly'a , czy któryś jest zdecydowanie lepszy ? Wiem że firefly ma wiecej regulacji i tłumienie SPV Evolve no ale i wiekszą cene. Czy opłaca sie do niego dopłacać czy lepiej wziąść flicka?
dwa skarby razem http://img105.imageshack.us/my.php?image=dsc00032qu9.jpg
Avalanche3.0
Posty: 538
Rejestracja: 16.04.2005 16:05:06
Lokalizacja: 666
Kontakt:

Post autor: Avalanche3.0 »

wydaje mi sie ze wersja TA jest na normalną os jezeli sie myle to mnie poprawcie

co do przejsciówki to nieda sie tak ...
jakbys miał piaste na sztywną os a amora masz na zwykłą to wtedy sie da
ale nie na odwrót ;)

edit :
mam nadzieje ze zrozumiałes oco mi z tymi przejsciówkami chodzi :D
F*CK MTB ..
[]_ ([]) []_
Posty: 1079
Rejestracja: 19.10.2004 13:39:28
Lokalizacja: cZarnoByl...
Kontakt:

Post autor: []_ ([]) []_ »

durf kup se piaste da bomba z adapterem, ze mozesz na 20mm i na zwykła
http://www.jokejoke.prv.pl/
Durf
Posty: 1949
Rejestracja: 11.10.2004 13:50:06
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: Durf »

[]_ ([]) []_ jakby mnie było stać na piaste dabomba to od razu bym sobie kupił normalną na sztywną oś i amora tez na sztywną, ale narazie nie dam rady jeszcze na piaste wyciągnąć.
dwa skarby razem http://img105.imageshack.us/my.php?image=dsc00032qu9.jpg
Avalanche3.0
Posty: 538
Rejestracja: 16.04.2005 16:05:06
Lokalizacja: 666
Kontakt:

Post autor: Avalanche3.0 »

tak czy tak kup na sztywną os bo pózniej bedziesz załowac ze tego niezrobiłes , pozatym przy takim skoku lepiej zainwestowacc w sztywną chocby dlatego ze masz sztywniejszy przód , i lepsze hamowanie hamulca ..
F*CK MTB ..
Durf
Posty: 1949
Rejestracja: 11.10.2004 13:50:06
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: Durf »

no właśnei chciałbym na sztywną, i najlepszym rozwiązaniem by była dla mnie przejsciówka jakas, bo chciałbym jezdzic na tym amorze, a nie mam kasy na piasta na sztywną oś. Wiem, że wookie kiedyś sprzedawał psylo i był chyba na sztywną, i dodawał do niego przejściowke, jakby ktoś wiedzial gdzie można taką kupić to pisac :]
dwa skarby razem http://img105.imageshack.us/my.php?image=dsc00032qu9.jpg
Bender
Posty: 872
Rejestracja: 19.04.2004 07:27:21
Lokalizacja: s tóby
Kontakt:

Post autor: Bender »

qr - zacisk
ta - sztywna oś
SPRZEDAM - swinger6, 9.5 x 3.0 sprezyna 450, stan bdb! Monster 03, stan bdb, 1800 zl
Pedro 47
Posty: 1533
Rejestracja: 15.10.2004 16:25:34
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Pedro 47 »

Niom TA to skrót od Thru Axle, QR od Quick Relase.
http://tablica.pl/oferta/rama-specialized-big-hit-fsr-1-rozmiar-m-stan-bdb-ID2AUgz.html#60bfe7734a;r:;s:
MadCow
Posty: 1671
Rejestracja: 13.06.2004 22:13:57
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: MadCow »

QR - Quick Release (zwykla 10mm, szybkozamykacz)
TA - Thru Axle (20mm, parent Manitou z 6 kontna koncowka)

Lepiej wziac na oske 20mm - sztywniejszy, przy wiekszym skoku raczej bym sie nie zastanawial.

Kup sobie piaste DB, 300zł z przejsciowka, badz Funn Big Berta za 280 rowniez z przejsciowka na os 10mm.
Jak skladasz nowe kolo to naprawde sie oplaca, kilka mies. temu skladalem kolo nowe, wzialem zwykla piaste (10mm) i teraz zaluje, bo musze kupowac nowa piaste, szprychy pewnie tez, dac do zaplecenia zeby bylo rowno - dodatkowe koszty. Poza tym przez ta pieprzona piaste moj nowy Shermi lezy na parapecie od tygodnia :/
A przejsciowke mozesz potem sprzedac

Co do amora
Wzialbym raczej flicka 05 albo firelfy starszego, zeby nie mial spv. Ten system podobno czesto sie pieprzy, a o TPC nie slyszalem zlych opinii (ze sie psuje czy cos).
Przewaga firefly sa chyba tytanowe (lzejsze) sprezyny, co do tego nie jestem jednak pewien.
Zvisu
Posty: 1406
Rejestracja: 12.07.2005 16:27:47
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zvisu »

[]_ ([]) []_ nie opłaca sie bo kosztuje 300zł a za 300 to kupisz na 20mm nortshora i piaste na 10mm na maszynach :D
http://www.wufr.go.pl/
http://www.pinkbike.com/photo/865995/
Wooyek
Posty: 2443
Rejestracja: 26.12.2005 17:09:56
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Wooyek »

A ja mam Flicka 150 na szybkozamykacz i jestem max zadowolony - Marcok pewnie by sie pogial od pierwszego hamowania :P ale Manitou daje rade! Sherman jest jednym z tych modeli, w ktorych patent Reverse Arch faktycznie dziala i sztywnosc boczna mimo duzego skoku nie pozostawia wiele do zyczenia.

Oczywiscie na sztywna pewnie bedzie jeszcze lepiej - bo inaczej po co by Manitou produkowalo taka wersje? Ale nawet, jak bedziesz jezdzil na "miekkiej" oscie, bedziesz zadowolony.

A co do Flick Firefly. Jak jezdzisz enduro, to Firefly (mniej pompuje, mniejsza masa, bo starsze modele faktycznie mialy tytanowe sprezyny, teraz tez raczej maja), a jak raczej malo podjezdzasz, to bralbym Flicka - po co przeplacac, skoro juz Flick jest zajebisty ;)
KOXX
Posty: 1022
Rejestracja: 19.12.2004 11:37:41
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: KOXX »

sorki, że się wtrącam, ale którego byście wybrali do streetu - flicka, czy firefly'a ?
http://www.pinkbike.com/photo/1254584/
normalnie o tej porze wożę się na dworze
Wooyek
Posty: 2443
Rejestracja: 26.12.2005 17:09:56
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Wooyek »

Jakbys przeczytal mojego powyzszego posta, to bys wiedzial, ze Flicka (ta sama wytrzymalosc, prostsza konstrukcja)...

Tylko ze 150 mm do streetu to troche przyduzo. A ustawienie na 110 nie sluzy do skakania (jak bedziesz katowal na 110, to po kilku dniach Ci rozdupcy mechanizm redukcji).
MadCow
Posty: 1671
Rejestracja: 13.06.2004 22:13:57
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: MadCow »

To znaczy ze jak sobie na dirty wyskocze na 110 to moge cos rozjebac? Cholera...

Niebralbym nowego Firefly wlasnie przez to SPV, jak cos to stary Firefly jezeli ci na wadze zalezy
KOXX
Posty: 1022
Rejestracja: 19.12.2004 11:37:41
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: KOXX »

ale na przykład Elvis z Warszawy przerobił swojego Shermana na mniej skoku i oferował takie usługi za 50zł (?) prawda ?
http://www.pinkbike.com/photo/1254584/
normalnie o tej porze wożę się na dworze
Pedro 47
Posty: 1533
Rejestracja: 15.10.2004 16:25:34
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Pedro 47 »

Do streetu Flick czy Firefly? Z dwojga złego Flick mimo duzego skoku ale nie moge zczaić jak do streetu można mieć Dylemat pomiędzy Firefly?! Firefly jest odrobinke lżejszy i ma SPV zapobiegający bujaniu który jest totalnie bezużyteczny w streetcie. Oczywiście napiszcie sobie jeszcze z 10 razy że Flick jakby przypadkiem zakładający temat nie mógł wywnioskować nic z 7 odpowiedzi na korzyść Flicka.
http://tablica.pl/oferta/rama-specialized-big-hit-fsr-1-rozmiar-m-stan-bdb-ID2AUgz.html#60bfe7734a;r:;s:
Wooyek
Posty: 2443
Rejestracja: 26.12.2005 17:09:56
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Wooyek »

MadCow pisze:To znaczy ze jak sobie na dirty wyskocze na 110 to moge cos rozjebac? Cholera...
Nie "mozesz rozjebac", tylko rozjebiesz :] Ta redukcja sluzy do _podjazdow_, co Manitou wyraznie zaznacza. Poczytaj sobie recenzje na www.mtbr.com - pare osob wlasnie chyba tego nie doczytalo :P
Durf
Posty: 1949
Rejestracja: 11.10.2004 13:50:06
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: Durf »

Wooyek pisze:
MadCow pisze:To znaczy ze jak sobie na dirty wyskocze na 110 to moge cos rozjebac? Cholera...
Nie "mozesz rozjebac", tylko rozjebiesz :] Ta redukcja sluzy do _podjazdow_, co Manitou wyraznie zaznacza. Poczytaj sobie recenzje na www.mtbr.com - pare osob wlasnie chyba tego nie doczytalo :P


czyli jak najlepiej jezdzic zeby go nie rozjebac, tak po środku, z 130mm ? - tak na przyszłość pytam :P

Bo chyba bede brał tego na sztywną, ale tylko wtedy jak znajde gdzieś przejściówke z osi 20mm na zwykłą 10mm, zeby później jak zmienie koło na takie z piastą na sztywną os zeby nei musiec zmieniac amora. Jakby ktoś wiedzial gdzie mozna taka kupić niech pisze !
dwa skarby razem http://img105.imageshack.us/my.php?image=dsc00032qu9.jpg
Wooyek
Posty: 2443
Rejestracja: 26.12.2005 17:09:56
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Wooyek »

Chyba sie nie przyjrzales danym technicznym tych Shermanow. One maja skok 150/110, a nie 110-150. A to zasadnicza roznica (jak pisalem, maja *redukcje* skoku, a nie regulacje).

A co do przejsciowek - zeby sie nie okazalo, ze taniej Ci wyjdzie wymienic pozniej golenie dolne ;) (bo wszelkie sprytne patenty do roweru maja to do siebie, ze sa niszowe => drogie).
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości