sherman-przejściówkaZ 20na10mm-istnieje?
sherman-przejściówkaZ 20na10mm-istnieje?
MOŻE bede mial gdzies na wiosne shermana w fajnej cenie, i teraz pytanie jaką wersje jego wybrac (mam zwykłą piaste)
Gry,Qr,110/150 Trav Adj, Disc Only
Gry,Ta,110/150 Trav Adj, Disc Only
Domyślam się ze Qr to quick relase czyli szybko zamykacz, a Ta to thru axle ale czy napewno ? I która z tych wersji bedzie pasowała do zwykłej piasty ?
I jeszcze pytanie czy jest przejściówka z 20mm na zwykłą oś ? Czy kupił bym tega shermanka na sztywna, załozył na piaste przejściówke i mógłbym z tak jeździc ? Bo kiedyś planuje zakup nowego koła z piastą na 20mm i wtedy nie musiał zmieniać amora, jakbym go juz od razu kupił na sztywną, i narazie założył przejściówke. Jesli tak to ile taka kosztuje i gdzie moznaby ją kupić ?
I jak sie ma sherman flick do firefly'a , czy któryś jest zdecydowanie lepszy ? Wiem że firefly ma wiecej regulacji i tłumienie SPV Evolve no ale i wiekszą cene. Czy opłaca sie do niego dopłacać czy lepiej wziąść flicka?
Gry,Qr,110/150 Trav Adj, Disc Only
Gry,Ta,110/150 Trav Adj, Disc Only
Domyślam się ze Qr to quick relase czyli szybko zamykacz, a Ta to thru axle ale czy napewno ? I która z tych wersji bedzie pasowała do zwykłej piasty ?
I jeszcze pytanie czy jest przejściówka z 20mm na zwykłą oś ? Czy kupił bym tega shermanka na sztywna, załozył na piaste przejściówke i mógłbym z tak jeździc ? Bo kiedyś planuje zakup nowego koła z piastą na 20mm i wtedy nie musiał zmieniać amora, jakbym go juz od razu kupił na sztywną, i narazie założył przejściówke. Jesli tak to ile taka kosztuje i gdzie moznaby ją kupić ?
I jak sie ma sherman flick do firefly'a , czy któryś jest zdecydowanie lepszy ? Wiem że firefly ma wiecej regulacji i tłumienie SPV Evolve no ale i wiekszą cene. Czy opłaca sie do niego dopłacać czy lepiej wziąść flicka?
dwa skarby razem http://img105.imageshack.us/my.php?image=dsc00032qu9.jpg
-
- Posty: 538
- Rejestracja: 16.04.2005 16:05:06
- Lokalizacja: 666
- Kontakt:
-
- Posty: 1079
- Rejestracja: 19.10.2004 13:39:28
- Lokalizacja: cZarnoByl...
- Kontakt:
-
- Posty: 538
- Rejestracja: 16.04.2005 16:05:06
- Lokalizacja: 666
- Kontakt:
no właśnei chciałbym na sztywną, i najlepszym rozwiązaniem by była dla mnie przejsciówka jakas, bo chciałbym jezdzic na tym amorze, a nie mam kasy na piasta na sztywną oś. Wiem, że wookie kiedyś sprzedawał psylo i był chyba na sztywną, i dodawał do niego przejściowke, jakby ktoś wiedzial gdzie można taką kupić to pisac :]
dwa skarby razem http://img105.imageshack.us/my.php?image=dsc00032qu9.jpg
QR - Quick Release (zwykla 10mm, szybkozamykacz)
TA - Thru Axle (20mm, parent Manitou z 6 kontna koncowka)
Lepiej wziac na oske 20mm - sztywniejszy, przy wiekszym skoku raczej bym sie nie zastanawial.
Kup sobie piaste DB, 300zł z przejsciowka, badz Funn Big Berta za 280 rowniez z przejsciowka na os 10mm.
Jak skladasz nowe kolo to naprawde sie oplaca, kilka mies. temu skladalem kolo nowe, wzialem zwykla piaste (10mm) i teraz zaluje, bo musze kupowac nowa piaste, szprychy pewnie tez, dac do zaplecenia zeby bylo rowno - dodatkowe koszty. Poza tym przez ta pieprzona piaste moj nowy Shermi lezy na parapecie od tygodnia :/
A przejsciowke mozesz potem sprzedac
Co do amora
Wzialbym raczej flicka 05 albo firelfy starszego, zeby nie mial spv. Ten system podobno czesto sie pieprzy, a o TPC nie slyszalem zlych opinii (ze sie psuje czy cos).
Przewaga firefly sa chyba tytanowe (lzejsze) sprezyny, co do tego nie jestem jednak pewien.
TA - Thru Axle (20mm, parent Manitou z 6 kontna koncowka)
Lepiej wziac na oske 20mm - sztywniejszy, przy wiekszym skoku raczej bym sie nie zastanawial.
Kup sobie piaste DB, 300zł z przejsciowka, badz Funn Big Berta za 280 rowniez z przejsciowka na os 10mm.
Jak skladasz nowe kolo to naprawde sie oplaca, kilka mies. temu skladalem kolo nowe, wzialem zwykla piaste (10mm) i teraz zaluje, bo musze kupowac nowa piaste, szprychy pewnie tez, dac do zaplecenia zeby bylo rowno - dodatkowe koszty. Poza tym przez ta pieprzona piaste moj nowy Shermi lezy na parapecie od tygodnia :/
A przejsciowke mozesz potem sprzedac
Co do amora
Wzialbym raczej flicka 05 albo firelfy starszego, zeby nie mial spv. Ten system podobno czesto sie pieprzy, a o TPC nie slyszalem zlych opinii (ze sie psuje czy cos).
Przewaga firefly sa chyba tytanowe (lzejsze) sprezyny, co do tego nie jestem jednak pewien.
A ja mam Flicka 150 na szybkozamykacz i jestem max zadowolony - Marcok pewnie by sie pogial od pierwszego hamowania :P ale Manitou daje rade! Sherman jest jednym z tych modeli, w ktorych patent Reverse Arch faktycznie dziala i sztywnosc boczna mimo duzego skoku nie pozostawia wiele do zyczenia.
Oczywiscie na sztywna pewnie bedzie jeszcze lepiej - bo inaczej po co by Manitou produkowalo taka wersje? Ale nawet, jak bedziesz jezdzil na "miekkiej" oscie, bedziesz zadowolony.
A co do Flick Firefly. Jak jezdzisz enduro, to Firefly (mniej pompuje, mniejsza masa, bo starsze modele faktycznie mialy tytanowe sprezyny, teraz tez raczej maja), a jak raczej malo podjezdzasz, to bralbym Flicka - po co przeplacac, skoro juz Flick jest zajebisty ;)
Oczywiscie na sztywna pewnie bedzie jeszcze lepiej - bo inaczej po co by Manitou produkowalo taka wersje? Ale nawet, jak bedziesz jezdzil na "miekkiej" oscie, bedziesz zadowolony.
A co do Flick Firefly. Jak jezdzisz enduro, to Firefly (mniej pompuje, mniejsza masa, bo starsze modele faktycznie mialy tytanowe sprezyny, teraz tez raczej maja), a jak raczej malo podjezdzasz, to bralbym Flicka - po co przeplacac, skoro juz Flick jest zajebisty ;)
Do streetu Flick czy Firefly? Z dwojga złego Flick mimo duzego skoku ale nie moge zczaić jak do streetu można mieć Dylemat pomiędzy Firefly?! Firefly jest odrobinke lżejszy i ma SPV zapobiegający bujaniu który jest totalnie bezużyteczny w streetcie. Oczywiście napiszcie sobie jeszcze z 10 razy że Flick jakby przypadkiem zakładający temat nie mógł wywnioskować nic z 7 odpowiedzi na korzyść Flicka.
http://tablica.pl/oferta/rama-specialized-big-hit-fsr-1-rozmiar-m-stan-bdb-ID2AUgz.html#60bfe7734a;r:;s:
Nie "mozesz rozjebac", tylko rozjebiesz :] Ta redukcja sluzy do _podjazdow_, co Manitou wyraznie zaznacza. Poczytaj sobie recenzje na www.mtbr.com - pare osob wlasnie chyba tego nie doczytalo :PMadCow pisze:To znaczy ze jak sobie na dirty wyskocze na 110 to moge cos rozjebac? Cholera...
Wooyek pisze:Nie "mozesz rozjebac", tylko rozjebiesz :] Ta redukcja sluzy do _podjazdow_, co Manitou wyraznie zaznacza. Poczytaj sobie recenzje na www.mtbr.com - pare osob wlasnie chyba tego nie doczytalo :PMadCow pisze:To znaczy ze jak sobie na dirty wyskocze na 110 to moge cos rozjebac? Cholera...
czyli jak najlepiej jezdzic zeby go nie rozjebac, tak po środku, z 130mm ? - tak na przyszłość pytam :P
Bo chyba bede brał tego na sztywną, ale tylko wtedy jak znajde gdzieś przejściówke z osi 20mm na zwykłą 10mm, zeby później jak zmienie koło na takie z piastą na sztywną os zeby nei musiec zmieniac amora. Jakby ktoś wiedzial gdzie mozna taka kupić niech pisze !
dwa skarby razem http://img105.imageshack.us/my.php?image=dsc00032qu9.jpg
Chyba sie nie przyjrzales danym technicznym tych Shermanow. One maja skok 150/110, a nie 110-150. A to zasadnicza roznica (jak pisalem, maja *redukcje* skoku, a nie regulacje).
A co do przejsciowek - zeby sie nie okazalo, ze taniej Ci wyjdzie wymienic pozniej golenie dolne ;) (bo wszelkie sprytne patenty do roweru maja to do siebie, ze sa niszowe => drogie).
A co do przejsciowek - zeby sie nie okazalo, ze taniej Ci wyjdzie wymienic pozniej golenie dolne ;) (bo wszelkie sprytne patenty do roweru maja to do siebie, ze sa niszowe => drogie).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości