Grimeca 12 + przewód w stalowym oplocie?
-
- Posty: 3826
- Rejestracja: 13.12.2004 21:47:52
- Kontakt:
-
- Posty: 3826
- Rejestracja: 13.12.2004 21:47:52
- Kontakt:
Modulacja BlackBox'a zalezy też od klamki, mam BB z klamką DiaCompe'a (chyba z 8lat ma ta klamka) i hampel chodzi rewelacyjnie, można zrobić (jak sie umie:D) 'nose-manuala' (albo 'front-manuala' - chyba sie nie roznia te triki)... to samo ze starymi klamkami XT... Piotrexowi faktycznie ten hampel nie działał, klamki poprostu same w sobie nie nadawały sie do tego...
a teoria 'puchniecia przewodu' jest dla mnie troche dziwna... przecież to jest tak wszystko zaprojektowane, żeby hamowało jak najlepiej, to nie wierze, że cos może puchnąć...:| moze przy zmianie temperatur (wiadomo, w lecie zwiekszy sie mikroskopijnie objętość)...
znajomy jak miał efekt 'miękkiej klamki' to wystarczyło, że odpowietrzył, dolał oleju i hulało jak trzeba...
a teoria 'puchniecia przewodu' jest dla mnie troche dziwna... przecież to jest tak wszystko zaprojektowane, żeby hamowało jak najlepiej, to nie wierze, że cos może puchnąć...:| moze przy zmianie temperatur (wiadomo, w lecie zwiekszy sie mikroskopijnie objętość)...
znajomy jak miał efekt 'miękkiej klamki' to wystarczyło, że odpowietrzył, dolał oleju i hulało jak trzeba...
www.feel-free.pl
sebonk kurde zadko tu pisze wlasnie przez debili jak ty !! kurna chlopaku nie znasz sie to sie nie odzywaj !! sztywnosc klamki.. jak to rozumiec .. hmmm POMYSL !!
problem puchnacego przewodu jest bardzo wazny !! widac nie jezdziles w gorach lub poprostu, a raczej napewno , jestes debilem !! przy dluzszej jezdzie plyn hamulcowy dot 4 czy nawet dot 5.1 rozszerza sie dosc znacznie, rozumiesz ?? i na scianki przewodu wywierane jest cisnienie !! jesli przewod jest kiepskiej jakosci to puchnie - zwieksza swoja srednice miejscowa !! i w czasie hamowanie tez rosnie cisnienie - wcisniecie klamki , zmniejszenie pojemnosci ukladu ... gdzies cisnienie musi "uciec" , nie wiesz czy nadarzasz ;/ ale daje dalej ... ma dwie drogi - napieranie na tloczki - hamowanie lub puchniecie kabla ... ten drugi jest duzo prostszy !!
co do sily hamulcy mechanicznych i hydraulicznych to moze byc ona faktycznie zblizona, nie jest to trudne - chociazby mechaniki avida maja wieksza sile niz np. hfx 9 ! ale co z tego ?? zaleta hydraulikow nie jest tylko sila, ale modulacja i praca !! hamulec hydrauliczny wysokiej klasy ( mag , s12 , gustav ) ma to do siebie ze po godzinie jazdy w gorach pracuje tak samo, po dwoch ... nadal tak samo a po 3 , zgadnijcie .. nadal tak samo !! hamulce mechaniczne w gorach to pomylka ! przegrzewaja sie szybciej . Proces hamowania jest procesem zamieniania energi ruchu orotowego i tarcia na energie cieplna , by hamulec sie nie przegrzewal gdzies ta temperatura musi uciekac, przy mechanikach temperatura nie ma tylu miejsc by uciec jak przy hydrauliku .
jest sposob na utwardzenie i zmniejszenie skoku klamki w grimece lecz jest on doscryzykowny. kupujesz plyn dot 5.1 ( mala rozszerzalnosc cieplna ) wpakowujesz go na maxa tak ze ziorniczek wyrownaczy jest pelny, badz prawie pelny, zamykasz go i dodajesz jeszcze troche plyny, tak wiec w ukladzie jest juz pewne cisnienie, klocki przesuwaja sie nieznacznie ale dziala, jest jeden problem w gorach czy przy dluzszej jezdzi nawet ten plyn sie rozszerza i wystepuje mozliwosc zniszczenia uszczelek i wyciekow...
problem puchnacego przewodu jest bardzo wazny !! widac nie jezdziles w gorach lub poprostu, a raczej napewno , jestes debilem !! przy dluzszej jezdzie plyn hamulcowy dot 4 czy nawet dot 5.1 rozszerza sie dosc znacznie, rozumiesz ?? i na scianki przewodu wywierane jest cisnienie !! jesli przewod jest kiepskiej jakosci to puchnie - zwieksza swoja srednice miejscowa !! i w czasie hamowanie tez rosnie cisnienie - wcisniecie klamki , zmniejszenie pojemnosci ukladu ... gdzies cisnienie musi "uciec" , nie wiesz czy nadarzasz ;/ ale daje dalej ... ma dwie drogi - napieranie na tloczki - hamowanie lub puchniecie kabla ... ten drugi jest duzo prostszy !!
co do sily hamulcy mechanicznych i hydraulicznych to moze byc ona faktycznie zblizona, nie jest to trudne - chociazby mechaniki avida maja wieksza sile niz np. hfx 9 ! ale co z tego ?? zaleta hydraulikow nie jest tylko sila, ale modulacja i praca !! hamulec hydrauliczny wysokiej klasy ( mag , s12 , gustav ) ma to do siebie ze po godzinie jazdy w gorach pracuje tak samo, po dwoch ... nadal tak samo a po 3 , zgadnijcie .. nadal tak samo !! hamulce mechaniczne w gorach to pomylka ! przegrzewaja sie szybciej . Proces hamowania jest procesem zamieniania energi ruchu orotowego i tarcia na energie cieplna , by hamulec sie nie przegrzewal gdzies ta temperatura musi uciekac, przy mechanikach temperatura nie ma tylu miejsc by uciec jak przy hydrauliku .
jest sposob na utwardzenie i zmniejszenie skoku klamki w grimece lecz jest on doscryzykowny. kupujesz plyn dot 5.1 ( mala rozszerzalnosc cieplna ) wpakowujesz go na maxa tak ze ziorniczek wyrownaczy jest pelny, badz prawie pelny, zamykasz go i dodajesz jeszcze troche plyny, tak wiec w ukladzie jest juz pewne cisnienie, klocki przesuwaja sie nieznacznie ale dziala, jest jeden problem w gorach czy przy dluzszej jezdzi nawet ten plyn sie rozszerza i wystepuje mozliwosc zniszczenia uszczelek i wyciekow...
www.hcfr.pl !!
-
- Posty: 422
- Rejestracja: 09.07.2005 17:33:35
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
ale przeciez masz łosiu w oplocie od poczatku przewod i lepszego niz grimeca raczej nei znajdziesz.Haski pisze:Jak naciskasz klamke to cisnienie w przewodzie rosnie, ale Einsteinie dziala tez na scianki przewodu, a jak przewod jest miekki to moze sie rozciagac... Ehh..
Poza tym masz pewnei zapowietrzony uklad,bo jak jest sprawny to klamka jest bardzo twarda z oryginalnym przewodem.
Pawel M.
Fotka: http://www.pinkbike.com/photo/827159/
www.hardcore-glogow.prv.pl
Fotka: http://www.pinkbike.com/photo/827159/
www.hardcore-glogow.prv.pl
Moj uklad nie jest zapowietrzony, bo go odpowietrzylem, a poza tym glownym symptomem zapowietrzonego ukladu jest stopniowe utwardzanie sie klamki w miare wciskania...
A majac na mysli miekka klamke w Grimece mam przede wszystkim na mysli to ze jak wcisne hamulec tak zeby sie zablokowal a potem dalej wciskam to klamka łatwo wchodzi dalej (jest miekka) - tak sie na przyklad nie dzieje w przednim moim hamulcu - hope mono m4 - tam klamka jest znacznie bardziej sztywna -czaisz metalbeast??
A majac na mysli miekka klamke w Grimece mam przede wszystkim na mysli to ze jak wcisne hamulec tak zeby sie zablokowal a potem dalej wciskam to klamka łatwo wchodzi dalej (jest miekka) - tak sie na przyklad nie dzieje w przednim moim hamulcu - hope mono m4 - tam klamka jest znacznie bardziej sztywna -czaisz metalbeast??
robiłem coś podobnego jak miałem S12 ,ale tak jak piszesz może to być szkodliwe dla hamulca chociaż ja nie zauważyłem żadnych wycieków.Bkillah pisze:jest sposob na utwardzenie i zmniejszenie skoku klamki w grimece lecz jest on doscryzykowny. kupujesz plyn dot 5.1 ( mala rozszerzalnosc cieplna ) wpakowujesz go na maxa tak ze ziorniczek wyrownaczy jest pelny, badz prawie pelny, zamykasz go i dodajesz jeszcze troche plyny, tak wiec w ukladzie jest juz pewne cisnienie, klocki przesuwaja sie nieznacznie ale dziala, jest jeden problem w gorach czy przy dluzszej jezdzi nawet ten plyn sie rozszerza i wystepuje mozliwosc zniszczenia uszczelek i wyciekow...
a robiłem to w ten sposób: płyn w zbiorniczku prawie na maxa,zakręcasz zbiorniczek, podłączasz strzykawke z płynem do odpowietrznika przy zacisku,odkręcasz zaworek,naciskasz strzykawke (robi się ciśnienie w układzie hamulcowym), tzrymając cały czas naciśniętą strzykawke zakręcasz odpowietrznik,zdejmujesz strzykawke i jaaazdaaa.
U mnie bardzo fajnie chodził po takim zabiegu.Spróbuj.
pozdro
-
- Posty: 3826
- Rejestracja: 13.12.2004 21:47:52
- Kontakt:
a wy qrna od debili:/ ludzie czy nie potraficie powiedziec swoich racji jak wy to widzicie i po sprawie bez bluzgania;/Bkillah chyba nie sadzisz ze DOTowi latwiej jest zwiekszyc przekroj poprzeczny przewodu w stalowym oplocie niz wypchnac odrobine tloki a co za tym idzie klocki:|wtedy raczej hydraulik nie mial by sensu bo by nie chamowal tylko puchnol:|wiec przeczytaj sobie jeszcze raz Twoj post i wprowadz ewentulne poprawki jak zajazysz o co nam chodzi:/:|pozdro
sprzedam czesci wykaz na maila lub na priv
-
- Posty: 3826
- Rejestracja: 13.12.2004 21:47:52
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość