Grimeca 12 + przewód w stalowym oplocie?

lizzard king
Posty: 3826
Rejestracja: 13.12.2004 21:47:52
Kontakt:

Post autor: lizzard king »

wojtek_dh no tak, silnikowy 80w ;p

piotrex mowi dobrze, bo np. wiele ludzi uwaza, ze mechaniki maja wieksza sile hamowania... a one po prostu nie maja modulacji
wojtek_dh
Posty: 129
Rejestracja: 22.01.2006 21:39:51
Lokalizacja: Zory
Kontakt:

Post autor: wojtek_dh »

no wiesz:> niekazdy mechanik nie ma modulacji nie powala ona na kolana tak jak w hydraulikach ale jak trafi ci sie fajnie skomponowany zestaw(klamka+zacisk)to moze byc nawet ok
sprzedam czesci wykaz na maila lub na priv
lizzard king
Posty: 3826
Rejestracja: 13.12.2004 21:47:52
Kontakt:

Post autor: lizzard king »

tyz prowda ;p
cosin
Posty: 444
Rejestracja: 18.04.2004 23:20:13
Lokalizacja: Kluczbork/Warszawa
Kontakt:

Post autor: cosin »

grimeca sys 12 ma w standardzie przewod w stalowym oplocie. to, ze klamka jest miekka to jest kwestia odpowietrzenia...wiem co mowie..mam 2 takie hample...oba jak tylko kupilem musialem od razu odpowietrzyc i jest git.
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=454947
yasiuuu
Posty: 1953
Rejestracja: 27.05.2004 10:21:31
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Post autor: yasiuuu »

Modulacja BlackBox'a zalezy też od klamki, mam BB z klamką DiaCompe'a (chyba z 8lat ma ta klamka) i hampel chodzi rewelacyjnie, można zrobić (jak sie umie:D) 'nose-manuala' (albo 'front-manuala' - chyba sie nie roznia te triki)... to samo ze starymi klamkami XT... Piotrexowi faktycznie ten hampel nie działał, klamki poprostu same w sobie nie nadawały sie do tego...
a teoria 'puchniecia przewodu' jest dla mnie troche dziwna... przecież to jest tak wszystko zaprojektowane, żeby hamowało jak najlepiej, to nie wierze, że cos może puchnąć...:| moze przy zmianie temperatur (wiadomo, w lecie zwiekszy sie mikroskopijnie objętość)...
znajomy jak miał efekt 'miękkiej klamki' to wystarczyło, że odpowietrzył, dolał oleju i hulało jak trzeba...
www.feel-free.pl
Bkillah
Posty: 981
Rejestracja: 06.05.2004 17:39:52
Lokalizacja: Stolica/ Mokotow
Kontakt:

Post autor: Bkillah »

sebonk kurde zadko tu pisze wlasnie przez debili jak ty !! kurna chlopaku nie znasz sie to sie nie odzywaj !! sztywnosc klamki.. jak to rozumiec .. hmmm POMYSL !!

problem puchnacego przewodu jest bardzo wazny !! widac nie jezdziles w gorach lub poprostu, a raczej napewno , jestes debilem !! przy dluzszej jezdzie plyn hamulcowy dot 4 czy nawet dot 5.1 rozszerza sie dosc znacznie, rozumiesz ?? i na scianki przewodu wywierane jest cisnienie !! jesli przewod jest kiepskiej jakosci to puchnie - zwieksza swoja srednice miejscowa !! i w czasie hamowanie tez rosnie cisnienie - wcisniecie klamki , zmniejszenie pojemnosci ukladu ... gdzies cisnienie musi "uciec" , nie wiesz czy nadarzasz ;/ ale daje dalej ... ma dwie drogi - napieranie na tloczki - hamowanie lub puchniecie kabla ... ten drugi jest duzo prostszy !!

co do sily hamulcy mechanicznych i hydraulicznych to moze byc ona faktycznie zblizona, nie jest to trudne - chociazby mechaniki avida maja wieksza sile niz np. hfx 9 ! ale co z tego ?? zaleta hydraulikow nie jest tylko sila, ale modulacja i praca !! hamulec hydrauliczny wysokiej klasy ( mag , s12 , gustav ) ma to do siebie ze po godzinie jazdy w gorach pracuje tak samo, po dwoch ... nadal tak samo a po 3 , zgadnijcie .. nadal tak samo !! hamulce mechaniczne w gorach to pomylka ! przegrzewaja sie szybciej . Proces hamowania jest procesem zamieniania energi ruchu orotowego i tarcia na energie cieplna , by hamulec sie nie przegrzewal gdzies ta temperatura musi uciekac, przy mechanikach temperatura nie ma tylu miejsc by uciec jak przy hydrauliku .

jest sposob na utwardzenie i zmniejszenie skoku klamki w grimece lecz jest on doscryzykowny. kupujesz plyn dot 5.1 ( mala rozszerzalnosc cieplna ) wpakowujesz go na maxa tak ze ziorniczek wyrownaczy jest pelny, badz prawie pelny, zamykasz go i dodajesz jeszcze troche plyny, tak wiec w ukladzie jest juz pewne cisnienie, klocki przesuwaja sie nieznacznie ale dziala, jest jeden problem w gorach czy przy dluzszej jezdzi nawet ten plyn sie rozszerza i wystepuje mozliwosc zniszczenia uszczelek i wyciekow...
www.hcfr.pl !!
metalbeast
Posty: 422
Rejestracja: 09.07.2005 17:33:35
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: metalbeast »

Haski pisze:Jak naciskasz klamke to cisnienie w przewodzie rosnie, ale Einsteinie dziala tez na scianki przewodu, a jak przewod jest miekki to moze sie rozciagac... Ehh..
ale przeciez masz łosiu w oplocie od poczatku przewod i lepszego niz grimeca raczej nei znajdziesz.
Poza tym masz pewnei zapowietrzony uklad,bo jak jest sprawny to klamka jest bardzo twarda z oryginalnym przewodem.
Pawel M.
Fotka: http://www.pinkbike.com/photo/827159/

www.hardcore-glogow.prv.pl
Haski
Posty: 145
Rejestracja: 23.04.2004 19:25:42
Lokalizacja: Wuwua/Mokotów
Kontakt:

Post autor: Haski »

Moj uklad nie jest zapowietrzony, bo go odpowietrzylem, a poza tym glownym symptomem zapowietrzonego ukladu jest stopniowe utwardzanie sie klamki w miare wciskania...
A majac na mysli miekka klamke w Grimece mam przede wszystkim na mysli to ze jak wcisne hamulec tak zeby sie zablokowal a potem dalej wciskam to klamka łatwo wchodzi dalej (jest miekka) - tak sie na przyklad nie dzieje w przednim moim hamulcu - hope mono m4 - tam klamka jest znacznie bardziej sztywna -czaisz metalbeast??
Cesiu
Posty: 1393
Rejestracja: 19.04.2004 17:51:19
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Cesiu »

Bkillah pisze:jest sposob na utwardzenie i zmniejszenie skoku klamki w grimece lecz jest on doscryzykowny. kupujesz plyn dot 5.1 ( mala rozszerzalnosc cieplna ) wpakowujesz go na maxa tak ze ziorniczek wyrownaczy jest pelny, badz prawie pelny, zamykasz go i dodajesz jeszcze troche plyny, tak wiec w ukladzie jest juz pewne cisnienie, klocki przesuwaja sie nieznacznie ale dziala, jest jeden problem w gorach czy przy dluzszej jezdzi nawet ten plyn sie rozszerza i wystepuje mozliwosc zniszczenia uszczelek i wyciekow...
robiłem coś podobnego jak miałem S12 ,ale tak jak piszesz może to być szkodliwe dla hamulca chociaż ja nie zauważyłem żadnych wycieków.
a robiłem to w ten sposób: płyn w zbiorniczku prawie na maxa,zakręcasz zbiorniczek, podłączasz strzykawke z płynem do odpowietrznika przy zacisku,odkręcasz zaworek,naciskasz strzykawke (robi się ciśnienie w układzie hamulcowym), tzrymając cały czas naciśniętą strzykawke zakręcasz odpowietrznik,zdejmujesz strzykawke i jaaazdaaa.

U mnie bardzo fajnie chodził po takim zabiegu.Spróbuj.

pozdro
Haski
Posty: 145
Rejestracja: 23.04.2004 19:25:42
Lokalizacja: Wuwua/Mokotów
Kontakt:

Post autor: Haski »

Jest jazzdaaaa :p
sebonk
Posty: 1209
Rejestracja: 06.06.2005 00:55:02
Lokalizacja: kstaw
Kontakt:

Post autor: sebonk »

Bkillah
sam jestes debilem bo kultury u Ciebie za grosz....:|. Kto Cie wychowywal?
lizzard king
Posty: 3826
Rejestracja: 13.12.2004 21:47:52
Kontakt:

Post autor: lizzard king »

wiesz, piszesz takie glupoty, ze nie jednego bys sprowokowal/(to nie bylo do bkillaha)
wojtek_dh
Posty: 129
Rejestracja: 22.01.2006 21:39:51
Lokalizacja: Zory
Kontakt:

Post autor: wojtek_dh »

a wy qrna od debili:/ ludzie czy nie potraficie powiedziec swoich racji jak wy to widzicie i po sprawie bez bluzgania;/Bkillah chyba nie sadzisz ze DOTowi latwiej jest zwiekszyc przekroj poprzeczny przewodu w stalowym oplocie niz wypchnac odrobine tloki a co za tym idzie klocki:|wtedy raczej hydraulik nie mial by sensu bo by nie chamowal tylko puchnol:|wiec przeczytaj sobie jeszcze raz Twoj post i wprowadz ewentulne poprawki jak zajazysz o co nam chodzi:/:|pozdro
sprzedam czesci wykaz na maila lub na priv
EF8327
Posty: 2
Rejestracja: 09.02.2006 02:42:40
Kontakt:

Post autor: EF8327 »

lizzard king
Posty: 3826
Rejestracja: 13.12.2004 21:47:52
Kontakt:

Post autor: lizzard king »

wojtek_dh jemu chodzi o to, ze latwiej rozepchnac przewod, niz klocki. roznica jest niezauwazalna, ale na przewodzie dlgosci odpowiedniej, jest odczuwalna.

to ze jest w oplocie stalowym, nie znaczy nic, bo on chroni przed pekaniem, lamaniem i przetarciem....
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość