Różnica w hamplach

zloty
Posty: 50
Rejestracja: 27.07.2005 03:33:11
Kontakt:

Różnica w hamplach

Post autor: zloty »

Mam pytanie jaka jest róznieca między hayesem hfx a hayesem mag dh. Bo jak sie patrzy to różnią sie one tylko klamką a zacisk maja takie same. Czy może zaciski różnią się budowa wewnętrzną?? Bo z tego podobieństwa wynika ze mag jest lepszy od hfx tylko za sprawą klamki.
lizzard king
Posty: 3826
Rejestracja: 13.12.2004 21:47:52
Kontakt:

Post autor: lizzard king »

nie, mag jest lepszy, sila hamowania jak w grimece...
xXBIKEXx
Posty: 527
Rejestracja: 13.01.2005 22:47:12
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: xXBIKEXx »

A wiec tak...
mam obydwa hamulce..
Mag 2005 z tarcza V8 203mm(przedni)
HFX-9 2004 z tarcza V6 203(tylni)

jesli chodzi o wyglad to Mag ma ładniejsza klamke:))) ale to kwestja gustu. Co do tarczy to bardziej podoba mi sie model V6(jakis bardziej hayesowaty)

A teraz co do konfigoracji..

Mag
-klamka z magnezu+łatwiejsze montowanie(łapie szybko luzy ale da sie je zlikwidować w bardzo łatwy sposób...tylko potrzeba troche pomysleć...
-klocki metaliczne
-przewód z kewlaru
-podobno inna srednica tłoczka w klamce dla zwiekszenia siły(ale ja tam nie wiem czy to prawda)

HFX-9 2004!!!!
-Klamka z aluminium
-klocki półmetaliczne(wersja 2004 bo 2005 ma metaliczne)
-przewód nie wiem z czego ale słabszy jak w modelu Mag...


róznia sie też sposobem odpowietrzania i zalewania...

Jesli chodzi o ich serwisowanie to od 1,5 roku(mowa o HFX bo maga mam od 8 miesiecy) to nie ma z nimi żadnych problemów wymiana klocków jest bardzo łatwa tak jak i odpowietrzanie i zalewanie na nowo płynem...

Nie wiem co ludzie robia z tymi hamulcami ze maja z nimi problemy... być moze to dlatego ze wypowiadaja sie tu dzieci w wieku 13-15lat co nie maja pojecia o serwisie i mowia ze im sie wala te heble...

Ja je polecam z czystym sumieniem...

A jak masz wybierać pomiedzy tymi hamulcami to weź Maga...jest lepszy i juz...
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=3808556
zloty
Posty: 50
Rejestracja: 27.07.2005 03:33:11
Kontakt:

Post autor: zloty »

ale w raz niedostałem odpowiedzi czy mag jest lepszy tylko za sprawa klamki?? (w sęsie siły hamowania)

pozdr
konex
Posty: 5686
Rejestracja: 28.09.2005 20:02:23
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: konex »

xXBIKEXx To mnie zainteresowało ....:> "róznia sie też sposobem odpowietrzania i zalewania... "

Tak :> Jakie są wg. Ciebie różnice??
Dxx
Posty: 1372
Rejestracja: 23.09.2005 20:03:31
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Dxx »

przylaczam sie do pytania konex
[b][SPRZEDAM]
Rockring Shamana, siodło DABOMB chariot, kieronica Easton ea50[/b]
xXBIKEXx
Posty: 527
Rejestracja: 13.01.2005 22:47:12
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: xXBIKEXx »

konex A takie ze zalewajac maga masz klamke tylko postawiona do góry a w HFX powinna być ona dodatkowo o 45* do podłoża(tzn aby dziurka była w najwyższym punkcie)

zloty Wiekszosć jest za sprawa klamki ale przewód tez ma duże znaczenie(tak jak w grimece s-8 wymiana przewodu pomogla i to bardzo bo ten hamulec zacza hamować...) poza tym masz metaliczne klocki(ale w 2005 hfx tez ma metaliczne) i to tyle...

Mag jest lepszy...
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=3808556
kondzik16
Posty: 1796
Rejestracja: 14.02.2005 11:30:22
Kontakt:

Post autor: kondzik16 »

zloty mag ma jakis zbiornmiczek co cos robi z płynem. wyrównawczy chyba. nei wiem jak z hfx, aloe mag jest lepszy pod tym wzgledem. z reszta el caminio, mag, hfx ....
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=6080322
zloty
Posty: 50
Rejestracja: 27.07.2005 03:33:11
Kontakt:

Post autor: zloty »

dzięki bardzo za opdwiedzi i rozumiem z tego ze główną przyczyną lepszego hamowania maga jest klamka :)
konex
Posty: 5686
Rejestracja: 28.09.2005 20:02:23
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: konex »

xXBIKEXx Czyli żadna różnica. To co napisałeś to jest duperela, jak odpowietrzałem hayesa 9 mojego to stawiałem klamka do góry, aby sutek był o 90 stopni od podloza ten do odpowietrzania.
Dragon-kr
Posty: 970
Rejestracja: 02.04.2005 01:39:44
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Dragon-kr »

kondzik16aha czyli według ciebie mag od hfx jest dlatego lepszy bo mag ma zbiorniczek wyrównawczy? a to to co robi coś z płynem nazywa się przepona kompensująca
kondzik16
Posty: 1796
Rejestracja: 14.02.2005 11:30:22
Kontakt:

Post autor: kondzik16 »

Dragon-kr byc moze, nie znam sie dokladne na budowei tego. w klamce maga jest przepona zapobiegająca rozszerzeniue sie płynu hamulcowego... co mioim zdaniem jest lepsze niz w hfx, gdzie tergo nie ma...
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=6080322
quake
moderator
Posty: 2111
Rejestracja: 19.04.2004 14:55:53
Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa
Kontakt:

Post autor: quake »

xXBIKEXx:
nom wszystko spoko tylkoz tymi klockami polmetalicznymi i metalicznymi troche dowaliles;) moze standardowo maja rozne klocki, ale kupic przeciez mozna oba typy, mocowaniem sie nie roznia...wiec to akurat zadna roznica miedzy tymi hamulcami ;)
mam nadzieje ze wyraznie pisze? cholernie zmeczony jestem ;/
xXBIKEXx
Posty: 527
Rejestracja: 13.01.2005 22:47:12
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: xXBIKEXx »

konex No to źle robiłes...

kondzik16 HFX tez ma przepone zapobiegajacą rozszerzaniu sie płynu...

quake Ale zawsze jest róznica...
i to ty dowaliłes bo wymienić sobie mozna wszystko... to tak jak byś mógł sobie wymieinc pancerz od Maga(kewlarowy) i wsadzić do HFX i powiedzieć ze niczym sie nie róznia bo moge sobie wymienić...
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=3808556
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości