Torx - po kiego ch...??

N A J D E R
Posty: 80
Rejestracja: 06.05.2004 17:25:09
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Torx - po kiego ch...??

Post autor: N A J D E R »

Witam!

Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie to pytanie, a teraz optrzebuje dobrej wymówki, zeby sie nie uczyć, wiec zakładam topic:P Mianowicie:

Po kiego chuia do tarcz są zazwyczaj załączane śruby torx, a nie zwykłe imbusowe? Takie ruby sie lepiej trzymają (jakoś nie zauważyłem - jeszcze prościej sie rozrabiają niż imbusy)? Niewygodne klucze (łatwo wypadają z dziurki), no i w ogole do bani;] po cholere takie cuś wymyślili w ogole??

PZDR
Kupie adapter do Hayes'a na 203mm do tyłu
Badyl
Posty: 250
Rejestracja: 02.10.2004 19:39:34
Lokalizacja: Zadupie into galaxy far away ... :D
Kontakt:

Post autor: Badyl »

mi dali imbusy :D
Whoever Doesn't Ride for Love Or Fun Of It - Shouldn't
ble
Posty: 1824
Rejestracja: 02.03.2006 12:39:32
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: ble »

qrwa ja tez nie wiem wlasnie:/ ja se zrobilem na imbusy i jestem zadowolonym posiadaczem tarcz przykreconych imbusami;p:/ blee;ep
Paul
Posty: 3656
Rejestracja: 07.07.2004 05:21:01
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Paul »

bo Torx ma mniejszą szansę ze klucz Ci się rozjedzie i bedziesz musiał rozwiecać, lepsze złapanie śruby itd... poza tym gdzies tro musieli wcisnąć zeby sie klucze sprzedawały :)
pepikDH^
Posty: 743
Rejestracja: 16.12.2005 12:08:15
Lokalizacja: Kamienica
Kontakt:

Post autor: pepikDH^ »

a u mnie są cztery torxy i dwa imbusy zabezpieczenie żeby nie dmuchneli hehe,żartuje pogubiły mi się:P
Grzesiu
Posty: 1333
Rejestracja: 02.12.2004 16:40:40
Lokalizacja: wy mieszkacie ??
Kontakt:

Post autor: Grzesiu »

torxy sa lepsze od imbusów bo jest większa powierzcdhnia styku :) a ci co inie potrafią śrub przykręcać tylko przekręcają wszystkie gniazda to ja się nie dziwie :D myślicie dlaczego robią takie płytkie śruby na torxy ?? a na imbusy takie gł.ebokie?? bo torxy jest trudniej zjechac jak się kręci kluczem PROSTO a nie pod kątem :)
http://www.pinkbike.com/photo/935615/
lizzard king
Posty: 3826
Rejestracja: 13.12.2004 21:47:52
Kontakt:

Post autor: lizzard king »

i tu was zaskocze, bo torxa mialem kiedys, a teraz mam nie imbusy, a ampule...

(imbusy, co to za nazwa... kurna "GOFEREK" "IMBUSIK"
ampul brzmi po mesku :P )
Borek SC
Posty: 247
Rejestracja: 17.01.2006 22:17:44
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Borek SC »

Mysle ze szczegolnie w tarczach chodzi o to ze takie sruby musza byc jak najbardziej plaskie zeby nie kolidowaly z amorem czy rama(na imbus albo ok "ampule";) locha na klucz musi byc glebsza). Bo wlasciwie poza tarczami malo sie stosuje w rowerach torxow. Za to np wnerwilo mnie ze w mojej Renowce wszystko jest na torxy, ale tu chyba chodzi o to ze torxy sa mniej popularne i zeby kazdy nie grzebal sam przy furze.
http://boreksc.pinkbike.com/album/old-photos/
gg:1310266
konex
Posty: 5686
Rejestracja: 28.09.2005 20:02:23
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: konex »

Różnica jest taka że śrubki na imbus/ampul od Grimeci zapiekły mi się po tygodniu jazdy i musiałem piłować żeby odkręcić płaskim (nawet poxipol nie dał rady) Torxy miałem już w 5 kompletach hampli chyba i miałem tylko problem z dokręceniem ich w piaste (śruby z mechanika Shimano 475). Odkręcały się bez problemu.

Torx ma większą powierzchnie styku z kluczem, teraz mam na torxach tarcze.
Matias
Posty: 358
Rejestracja: 29.09.2004 16:58:39
Lokalizacja: Wrocłaf!!!!!
Kontakt:

Post autor: Matias »

Takie jest założenie, ja również miałem torxy seryjnie przy tarczach i zakupiłem do nich zestaw końcówek Toya. W 50% przypadków wyrobiły mi się śruby i wykręcałem kleszczami. Końcówki były zwyczajnie ciut mniejsze od otworów w śrubach przez co już na wstępie był luz. Zamieniłem na imbus i jest giciorek
jozekrj
Posty: 854
Rejestracja: 19.04.2004 09:37:02
Lokalizacja: warszawa Targowek
Kontakt:

Post autor: jozekrj »

walcie torxy i ampule najlepsze sa sroby z 8katnymi łbami nic ich nie zastapi
mikson
Posty: 63
Rejestracja: 04.08.2004 16:47:04
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: mikson »

ja mialem dosc torxow po tym jak na 6 nowych torxow przy odkrecaniu wyrobily sie 3 i musialem 2 godziny pilowac glowki i walic mlotkiem zeby to sie odkrecilo, kupilem za cale 2,50 za 24 sztuki z podkladkami srubki na imbusa 4 z duzymi glowkami wiec klucz wchodzi gleboko i nei ma szans sie wyrobic, podkladki sprezynujace zapewniaja ze sie nie bedzie wykrecac a bez problemu mieszcza sie i nie wadza o nic polecam
FOTA DNIA NA PINKBIKE 15.04.06
http://www.pinkbike.com/photo/785190/
Swistak1989
Posty: 1744
Rejestracja: 21.04.2004 14:42:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Swistak1989 »

Ja również mam zwykły śruby na klucz ampulowy, ale te z dużymi łebkami. Poza tym, że strasznie rdzewieją to są spoko... Ale jednak wolałbym mieć śruby z 6 kątnymi łebkami :) Najlepiej... Kluczem się odkręca i nie rdzewieją i jest git :D
http://www.pinkbike.com/photo/1101108/
http://www.pinkbike.com/photo/971071/
patyk_lks
Posty: 455
Rejestracja: 21.04.2005 19:45:29
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: patyk_lks »

jak sie umie torxzy przykrecic to sie nie wyrabiaja. U mnie w saabie tez wszystko jest skrecone na torxy.
[url=http://www.pinkbike.com/photo/922498/]Pinkbike[/url]
sck
Posty: 765
Rejestracja: 19.04.2004 07:35:26
Lokalizacja: zgierz
Kontakt:

Post autor: sck »

ja tam przykrecam tarcze zwyklymi srubami. nic sie nie luzuje i nie musze kombinowac przy odkrecaniu.
_________________
kyrys
Posty: 913
Rejestracja: 22.04.2005 14:52:12
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kyrys »

torx z założenia miał być lepszy, z tego pozodu ze ma więdzej wyżłobień i ttakich innych róznych zabawek, ale ten wspaniały plan się komuś nie powiódł bo:

-znalezienie torx-a pasującego do śrubki torx jest praktycznie nie wykonalne(mowa o braku luzu)
-klucze sa zbyt drogie chyba z 5 zł dałem za te którymi moge sobie tarcze przykręcic a takie profesjonalne to i z 30 kosztują 8-9 sztuk!!
-zbyt płytkie żłobienia i klucz się obraca,


narazie nie musiałem się zbytnio męczyć z torxem ale jak to nastąp[i to napewno zmienie na imbus albo na standardowe śruby.
http://www.pinkbike.com/photo/1335585/
bartec
Posty: 1332
Rejestracja: 18.04.2004 23:47:26
Lokalizacja: GDAŃSK
Kontakt:

Post autor: bartec »

pod torxami czesto masz taka blaszke, ktora mozna lekko odgiac, zeby sie nigdy sruby same nie odkrecily
http://tnij.org/dcpitbull

fast enough to get there, slow enough to feel here... bike
FreeMan
Posty: 856
Rejestracja: 19.04.2004 12:41:55
Kontakt:

Post autor: FreeMan »

ja nie mam zadnych problemow z torxami, mam je z tylu i z przodu, przerzucalem juz tarcze z 5 razy na obu kolach, i zadnego torxa nie rozwalilm, nie rozjechamlem, torxy sa zajebiste , jesli masz dobry klusz i umiesz krecic, bo jak nie umiesz to zjebisz nawet srube 8katna. Dobry klucz to podstawa, pozniej umiejetnosci. a torxy sa tak zrobione ze jak chcesz je dokrecic mocniej to sie rozjezdzja w srodku, i mysle ze w tym tkwi problem, ze wszyscy je za mocnao dokrecaja, a one sie rozwalaja jak krecisz mocniej niz mozna, sa zrobione z miekszego materialu chyba. ogolnie nie zajebalem przez kilka lat zadnej sruby, wszytjko zalezy od sily, narzedzi i umiejetnosci.

a i z zakupem torxow nie ma problemow idziesz i kupujesz tak jak inne klucze, w kazdym wiekszym zestawie kluczy sa toorxy
????
tadzio-krk
Posty: 632
Rejestracja: 22.12.2005 10:03:26
Kontakt:

Post autor: tadzio-krk »

ja nie mialem klucza torxa to wziolem wkretarke i wkrecilem pozadnie a teraz wkretarki nie mam i jak bede chcial odrekecic to nie wiem jaK :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości