Dlaczego zakłada się 24'' na tył?

TorgarN
Posty: 87
Rejestracja: 24.04.2006 23:47:14
Kontakt:

Dlaczego zakłada się 24'' na tył?

Post autor: TorgarN »

tzw. chopper zwiększa dynamikę, zryw, pomaga przy manualu, lżejszy tył - wyższy bunny - jezeli sie myle to wyprowadzcie z błędu. Jezeli moglbym prosic o porowanie 26'' z przodu i tyłu a 26'' z przodu + 24'' z tyłu, tj. wymienie wad i zalet obydwu konfiguracji, oraz jak doborac szerokosci opon.
Krzywy
Posty: 6655
Rejestracja: 19.04.2004 15:58:45
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Krzywy »

hehehehe ile to jzu bylo gadanie o tym ;p 24 zaklada sie zeby poprawic geo jak kat widla jest zbt pionowy, badz skok za maly etc... ja bym dobral szeorokosc opon bo czego tylko cchesz, albo takie same 2.5 albo 2.5/2.3 badz 2.3/2.1 ;) albo grube takie same, albo ciut szersza z przodu ;)
jakbys bral dm dsa tak jak miales brac to bierz 2x26 moim zdaniem
jak pitbulla to sam nie wiem... wtedy rob co chcesz :P
www.bikeaction.pl
'moja glowa granice mi wytycza' /hurt
GÓRNIK
Posty: 4327
Rejestracja: 07.06.2004 22:38:47
Lokalizacja: WuWuA
Kontakt:

Post autor: GÓRNIK »

TorgarN w marcowym bikeboardzie jest o tym sporo!
poczytaj, ja nie czytam tego, ale kumpel mi dał więc mam XD
www.cykloza.pl

ave na przetrwanie | amen

http://www.pinkbike.com/photo/2300621/
bärt
Posty: 603
Rejestracja: 05.08.2005 20:22:57
Kontakt:

Post autor: bärt »

"dlaczego nie korzysta sie z opcji szukaj ?"


CszyvyCi wszystko wytlumaczyl
oprocz tego rower jest krotszy, bardziej zwrotny, latwiej go "wydrzec" na manuala
Schodek
Posty: 3217
Rejestracja: 28.09.2005 08:16:56
Lokalizacja: Katmandu
Kontakt:

Post autor: Schodek »

...ja mam 24 na tyle i kilka razy się okazało że mogę się ślizgać na murku na którym ziom na 26 nie odrywał koła od ziemi...po za wymienionymi zaletami jest jeszcze wada taka że małe koło słabiej wybiera nierówne opcje...teoretycznie bo jakoś w górach nigdy nie miałem z tym problemu...jeśli chcesz bawić się w miescie to możesz oba zapakować 24.
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Xxsin
moderator
Posty: 4870
Rejestracja: 13.11.2004 15:52:57
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Xxsin »

Cszyvy DS i 2x26?? Mi się to jakoś nie widzi :p ds ma cholernie wyosko oś supportu.... i troszkę wysoko jest ;]

TorgarN
"zwiększa dynamikę".. hmm jeżeli dobrze myślę, to zmniejsza :p Z mniejszym kołem z tyłu masz większy kąt i rower robi się bardziej mułowaty :p (stabilny)
Z większym kołem jest bardziej zwrotny...
KIEŁ16
Posty: 749
Rejestracja: 26.11.2005 22:07:54
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: KIEŁ16 »

z kołem 24" szybciej wystartujesz i przyda sie to na technicznych torach ale jeżeli więcej pedałowania niż skakania to lepiej "26"
http://crbt.ovh.org/photogallery.php?photo=110 piekny lot na nowym orange

gg:3119933
specjalized
Posty: 524
Rejestracja: 23.01.2006 00:52:56
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Post autor: specjalized »

żeby mież bardziej zjazdową pozycję ...środe ciążkości jest bardziej z tyłu

bender zawsze chyba jeździł na 24" a już na bank wystąpił z takim kołem w red bulu rampage 2003
www.sap.end.pl - "JEAN FRANCOIS GOTUJE BURRITO"
http://tiny.pl/dgjw - anlbum na PB
TorgarN
Posty: 87
Rejestracja: 24.04.2006 23:47:14
Kontakt:

Post autor: TorgarN »

mowiac o zwiekszeniu dynamiki nie mialem na mysli ze bedzie szybszy, ale bardziej agresywny w streecie, wiadomo - pedalowaniem meczył bardziej, ale skonczniejszy, zwrotniejszy ;)

dzieki wszystkim
Krzywy
Posty: 6655
Rejestracja: 19.04.2004 15:58:45
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Krzywy »

Xxsin spojrz w podpsi, mam dm ds i 2x26 i owszem jest wysoko ale co z tego? :)
www.bikeaction.pl
'moja glowa granice mi wytycza' /hurt
TylerDurden
Posty: 474
Rejestracja: 07.05.2005 00:29:43
Lokalizacja: lodz
Kontakt:

Post autor: TylerDurden »

mi sie wydajeżę coraz częściej dla lansu...
osobiscie śądze.. że jeżeli chcesz 48szprych . to musisz mieć 24 bo ciezko wyrwać obrecz pod 26 na 48..Jak dla mnie był by to iedyny powód takiego miksu 24 z 26...niby skok uzupełnia.. geo poproawia..no ale... tonie kros.. co ma gume z tyłu 6"
http://www.pinkbike.com/photo/1009540/
piotrek1
Posty: 66
Rejestracja: 29.04.2006 16:34:34
Lokalizacja: TYCHY
Kontakt:

Post autor: piotrek1 »

chaiłbym zwróc uwage na jednom rzecz!! ze jak ktoś robi mixa przód 26 a tyl 24 to oczywiśćie wszyscy wiedzom znienia sie kąt główki! czyli widełki np.amor jakby wysówał sie troche do przodu czyli robi sie mini czoperek oczywiscie niewielki!! ale wtedy na widelec zleksza inaczej działajom sily a zwłaszcza przy skakaniu, a pózniej sie dziwi ze zaliczy jakieś lądowanie na płaskie albo myły niedolot i rura sterowa sie wygina ,choćby była tytanowa to sie wygnie!!
Kula[pl]
Posty: 100
Rejestracja: 12.04.2005 02:31:40
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Post autor: Kula[pl] »

ja tak sobie zrobilem z przodu 26 a tyl 24 i teraz czekam jak mi przyjdzie z rowerowego na przod 24 ;d
trudno tam bedzie wiecej pedalowania ale fajniej sie bedzie jzedzilo na 2x24'
umiesz liczyc??
Licz tylko i wyłącznie na siebie :)
Gawin
Posty: 191
Rejestracja: 09.11.2005 11:16:39
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Gawin »

Ja mam 24 calowki z tylu i przodu od niedawna jak dla mnie zmienilem dlatego ze 26" troche mnie ograniczalo w dircie a po zmianie poprawila se rotacja w powietrzu i sa wyzsze lotu(troche)
www.gdfr.pl
Kamilek
Posty: 277
Rejestracja: 28.07.2005 21:38:29
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Kamilek »

dla lansu sie zaklada ;P
nie no zartuje ja juz wszyscy mowili to zaklada sie po to np. tak jak u mnie zmienilem z amora na sztywniaka i sie okazalo ze przod jest za nisko przy 26/26 a teraz mam 26/24 i jest dobrze
http://www.dartmoor.pl
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość