Zrzucanie zbędnej masy z roweru...jak?
Zrzucanie zbędnej masy z roweru...jak?
Złożyłem wreszcie mój drugi rowerek na długie dystanse i głównie. Jest w miarę lekki ponieważ ma jednak amorka na przodzie i części ze średniej półki, toczy się lekko dzięki oponkom 1.5" na tyle i 1.3" na przodzie... ale myśle czy nie dałoby się go jeszcze trochę odchudzić? Chodzi mi o takie techniki jak wywiercanie otworów w miejscach mało obciążonych, szlifowanie, skracanie itp. Bawił się już ktoś w takie kąbinowanie??? czekam na propozycje.
http://www.endura.pl
To jest raczej bezsensu. Bo sadze za 2 miechy. Wsadzisz do tego bike szerokie gumy i jako, ze tez skaczesz na rowerze zaczniesz jezdzic bardzo agresywnie. A wtedy te nawiercenia nie beda dobre. Druga sprawa jest to ze jak ponawiercasz caly rower to stracisz moze 350 g. Idz lepiej strzel qpe przed wyjscie na rower, a wyjdzie na to samo.
Ssij pento
Nawiercanie konstrukcji ramy nie jest wskazane,możesz raczej schodzic z masy na poszczególnych komponentach :) ale to kosztuje...odpowiednio !!!
Karbonowe sztyce i siodło,kompozytowe piasty i kiera....i na co Cię tylko stać ;))
Karbonowe sztyce i siodło,kompozytowe piasty i kiera....i na co Cię tylko stać ;))
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
raz gadalem z wlascicelem sklepu rowerowego ktory prowadzi serwis rs
mowil ze jak raz byli na zawodach xc, przyjechal do nich koles z ponawiercana rura sterowa! uznali to za idiotyzm, ja tez :] nawiercanie, pilowanie itp wg mmnie jest bezsensowne (ewentualnie skrocenie sztycy, kierownicy).
wg mnie lepiej bedzie zaoszczeszic wage na napedzie, zdjac jedna zebatke, czy zlozyc singla z tylu, albo przerobic naped na np. 3 rzedowy, zostawic tylko te przelozenia z ktorych sie najczesciej kozysta
mowil ze jak raz byli na zawodach xc, przyjechal do nich koles z ponawiercana rura sterowa! uznali to za idiotyzm, ja tez :] nawiercanie, pilowanie itp wg mmnie jest bezsensowne (ewentualnie skrocenie sztycy, kierownicy).
wg mnie lepiej bedzie zaoszczeszic wage na napedzie, zdjac jedna zebatke, czy zlozyc singla z tylu, albo przerobic naped na np. 3 rzedowy, zostawic tylko te przelozenia z ktorych sie najczesciej kozysta
A więc tak... rower służy mi tylko i wyłącznie do jazdy po utwardzonej nawierzchni, żadne większe nierówności, przeszkody czy tym bardziej ostrzejsza jazda nie wchodzą w grę bo do tego mam drugi rowerek. Niestety muszę mieć na przodzie amorka (rst gila) który podnosi nieco wagę ale nie chcę aby mojej dziewczynie która na rowerku też będzie mykała ręce wyrwało. Niestety sztycy zbytnio obciąć nie mogę ponieważ rama to 17" o wadze 1550g a ja trochę wysoki jestem. Z powyższego na razie zastosuję obcięcie kiery, ściągnięcie najmniejszego blatu z korby i jeśli nie będzie go brakowało to spiłuję mocowanie owego blatu. Interesuje mnie jeszcze nawiercanie obręczy (może macie gdzieś foto takiego patentu), dźwigni hamulcowych, hamulców. Czekam jednak na dalcze pomysły i propozycje. Jak rowerek będzie w pełni gotów to dam foto na forum a zobaczycie efekty.
http://www.endura.pl
jesli rower bedzie jezdzony tylko po plaskim, to moze warto pomyslec nad odjeciu kilku szprych z kol np. po 26 na kolo, da ci to 20 szprych i nypli mniej, wg mnie lepszy pomysl niz nawiercanie obreczy. jesli juz jestem przy kolach, zmienilbym detki na lzejsze i opony na lekkie slicki albo semi slicki. zajalbym sie łancuchem, jesli daloby sie go skrocic, lub wymienic na zlejszy i skrocic. moze warto zajac sie siodlem. jesli masz np mostek sciskajacy kiere 4 srubkami, sprubowac skrecic go tylko dwoma, podobnie z tarczami hamulcowymi (jesli sa). ponawiercac blaty zebatek i kasety (zmienic na aluminiowe, jesli nie sa).
makstymalnie poskracac linki i pancerze od przerzutek czy hamulcow.
pomyslec sprzedaza rst kupieniem czegos takiego http://allegro.pl/item114541959__manito ... _1zl_.html
lub wynalazku typu AMP (ciezko dostac)
hmm zastanawiam sie ile moze wazyc lakier na ramie :D mozesz to sprawdzic oddajac rame do piaskowania ;)
makstymalnie poskracac linki i pancerze od przerzutek czy hamulcow.
pomyslec sprzedaza rst kupieniem czegos takiego http://allegro.pl/item114541959__manito ... _1zl_.html
lub wynalazku typu AMP (ciezko dostac)
hmm zastanawiam sie ile moze wazyc lakier na ramie :D mozesz to sprawdzic oddajac rame do piaskowania ;)
WIęKSZOść wypowiedzi w tym temacie jest bezsensowna i nic nie wnosząca!!!
co do tematu.....pomyśl może o zmianie amorka na jakiegoś starszego powietrznego RST (np. gamma AT) zyskasz wtedy przynajmniej z0,5kg(gile są cholernie ciężkie ~2,5kg) możesz też pomyśleć nad wymianą kół..co do reszty osprzętu....bez większej ingerencji finansowej za bardzo nie zbijesz z wagi...
co do tematu.....pomyśl może o zmianie amorka na jakiegoś starszego powietrznego RST (np. gamma AT) zyskasz wtedy przynajmniej z0,5kg(gile są cholernie ciężkie ~2,5kg) możesz też pomyśleć nad wymianą kół..co do reszty osprzętu....bez większej ingerencji finansowej za bardzo nie zbijesz z wagi...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość