>>> Suntour Duro - tuning <<<

shacky
Posty: 29
Rejestracja: 18.02.2006 22:36:36
Kontakt:

Post autor: shacky »

Dzisiaj wyciągnełem opaske i złożyłem duracza ale coś stuka w lewej goleni co z tym zrobić!!!! Takie pukanie może doprowadzić do szału ;x
I czy nalać 10W czy 15W bo nie chce żeby odbijał za szybko ale też nie mulił za bardzo HELP
Teraz pszysłuchałem sie lepiej i okazolo sie że pukanie odchodzi prawdopodobnie z prawej goleni!!??? Jesli ktoś zna sposób wyeliminowania pukania stukania z obu goleni prosze o pomoc!
ak47

Post autor: ak47 »

shacky są dwie możliwosci : albo lewe sprężyna przy uginaniu wali w goleń, albo tłumik jest trochę krzywo wsadzony i tłoczek stuka o wnętrze tłumika.
Aby rozwiązać problem wyjmij z prawej lagi wszystkie wnętrzności czyli tłumik ze sprężyną. Wtedy pouginaj amorka i zobacz czy dalej będzie stukać. Jak się okaże że po wyjęciu tłumika przestało pykać to odezwij się do mnie na gg 2257872.Natomiast jeżeli pukała lewa sprężyna, to sposób jest prosty - tez pisz na gg

Aha, olej polecam 15W. Mam 10 i z jedną spręzynką jest ok, ale z dwiema już niektórzy narzekają że im odbija za szybko.
k|_esk71^
Posty: 3
Rejestracja: 21.07.2006 17:35:29
Lokalizacja: 71
Kontakt:

Post autor: k|_esk71^ »

Witam, interesujący temat. mam pytanie do ak47: zrobisz moze ten poradnik jak zrobic otwarta kapiel w duro? co dokladnie trzeba zrobic, gdzie, ile i jakiego oleju trzeba wlac. btw. slyszalem tez ze mozna wiercic tlumik, aby uplynnic prace amora, czy to prawda?
dragonfly
Posty: 124
Rejestracja: 22.06.2006 19:15:07
Kontakt:

Post autor: dragonfly »

z innej beczki
wszyscy piszą o tuningu pracy amora a co z jego budową. Czy ktoś wymyśli coś żeby wzmocnić koronę itp. itd. ??
Ride or die!
k|_esk71^
Posty: 3
Rejestracja: 21.07.2006 17:35:29
Lokalizacja: 71
Kontakt:

Post autor: k|_esk71^ »

jak ty chcesz wzmocnic korone... chyba tylko wymieniając na jakąs inna :D
k|_esk71^
Posty: 3
Rejestracja: 21.07.2006 17:35:29
Lokalizacja: 71
Kontakt:

Post autor: k|_esk71^ »

btw. po zdjeciu opaski i wlaniu oleju do 4/5 kartridża od razu widac roznice - amortyzator duzo lepiej odbija i plynniej chodzi. czekam jeszcze tylko na dokladny opis jak zrobic otwartą kąpiel.
Michal_KRK
Posty: 550
Rejestracja: 25.04.2006 12:07:43
Lokalizacja: Team Moherowy Kraków
Kontakt:

Post autor: Michal_KRK »

dragonfly Obklej taśmą klejącą i przyspawaj wzmocnienia ze stopu aluminium 129880. Myśle że z takim wzmocnieniem korona powinna wytrzymać wszystko ;].
ak47

Post autor: ak47 »

k|_esk71^ Niestety na razie nie mam na to czasu. Jutro jadę na giełdę na cały dzień, we wtorek załatwiam sprawy ze studiami i ciężko coś wykombinować. Teraz mam na warsztacie XCP 75 LO i XC60(kupa pełna rdzy i wody). Potem jakieś duro będzie ale nie wiadomo czy bede mieć dostep do cyfrówki i tak w kółko. Jakby ktoś był z okolic zielonej góry to mogę mu za darmo zrobić tuning i wtedy byśmy porobili fotki i opisy.
łukiś
Posty: 1586
Rejestracja: 19.08.2005 17:57:56
Lokalizacja: Krasnystaw
Kontakt:

Post autor: łukiś »

ej sorry ale spytam tak z ciekawosci .... ak47 jak zwiekszyłes skok nie dodajac na dole podkładek ze srubek ? jaki jest inny sposob ? odpisz bo poprostu mnie to ciekawi :P
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=9975294 rower na czesci !
ak47

Post autor: ak47 »

2II2 po prostu dałem krótsze sprężyny negatywne. A do pozytywnych dorzuciłem podkładki. Dzięki temo amor ma większy skok i jest miększy do spręż. pozyt. są luźniej ściśnięte,
dambian
Posty: 4
Rejestracja: 14.07.2006 09:01:57
Kontakt:

Post autor: dambian »

witam
ztuningowałem mojego NS według tego poradnika
pracuje o niebo lepiej ale zastanawiam sie po jakim czasie szlag go trafi ;/ Wiadomo po coś tą opaske tam założyli ;) i na pewno wiedzieli po co ;)

Pozdrawiam
Dambian
Ajz
Posty: 1392
Rejestracja: 21.04.2005 23:57:26
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Ajz »

dambian poto zeby bylo tlumienie powrotu. Jednak zrobili ją za grubą i dlatego amorek przed jej zdjęciem zamula.
shacky
Posty: 29
Rejestracja: 18.02.2006 22:36:36
Kontakt:

Post autor: shacky »

Może ktoś powiedzieć ile dokładnie w ml wlewa sie oleju do tłumika bo wcale mi sie nie chce wyciągać durczaka i kombinować (mam olej z amortyzatora samochodowego) PoZdRo
LamiNAT
Posty: 1
Rejestracja: 14.08.2006 21:22:40
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: LamiNAT »

Do duracza wlewamy 80cc oleju o lepkości 11cSt. Zapewniam że olej z amortyzatorów w samochodzie będzie trache za gęsty :)
Skr_180
Posty: 37
Rejestracja: 02.07.2006 07:55:50
Lokalizacja: Rybnik :D
Kontakt:

Post autor: Skr_180 »

ej..a jesli nie chcę wyciągać tego tych lagów o ten 1cm poprzez danie tych nakretek to poprostu zrobić to wszystko co w poradniku tlyko ominać ten punkt ta??
Fight & Fight When You Know You're Right :D
Psyke
Posty: 1651
Rejestracja: 31.10.2005 21:22:48
Lokalizacja: celes\otwock\wawa
Kontakt:

Post autor: Psyke »

Skr_180 ta
http://www.pinkbike.com/photo/1277425/ auć :/
behemot20
Posty: 47
Rejestracja: 25.07.2006 23:44:57
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: behemot20 »

Może ktoś powiedzieć jak zwiększyć skok ? Pytałem Ak47, ale chyba zmienił GG niestety.




Dzięki za odpowiedź!
Pozdrawiam,
Marcin.
http://www.pinkbike.com/photo/1153221/ <-new fota:P
Skr_180
Posty: 37
Rejestracja: 02.07.2006 07:55:50
Lokalizacja: Rybnik :D
Kontakt:

Post autor: Skr_180 »

ja chetnie bym zmniejszył skok w duraczu tak do 100mm...
Fight & Fight When You Know You're Right :D
behemot20
Posty: 47
Rejestracja: 25.07.2006 23:44:57
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: behemot20 »

ble, przy większym skoku jest lepsza geometria ramy, trudniej dobić go itp.







Pozdr.
http://www.pinkbike.com/photo/1153221/ <-new fota:P
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość