przerobienie piasty - OŚ z 9mm na 10mm
przerobienie piasty - OŚ z 9mm na 10mm
Witam,
czy da sie przerobic os w piescie z szybko zamykacza 9mm na os 10mm na sroby ? chodzi dokladnie o novateca
pozdro
czy da sie przerobic os w piescie z szybko zamykacza 9mm na os 10mm na sroby ? chodzi dokladnie o novateca
pozdro
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 29.09.2005 21:19:39
- Kontakt:
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 29.09.2005 21:19:39
- Kontakt:
daja, tylko trzeba dodac wieksze podkładki pod śróby i zrobnic to fachowo... od 4-5lat jezdze cały czas na singlu, począwszy od szosy, mtb,kończąc na ostrym kole na poziomych hakach tylko na śrubach... no i mój aktualny rowerek:D tez poziomeSulring pisze: w poziomych hakach sruby i tak nic nie daja. Sprawdzone empirycznie...
kupie
prawą klamkę do julii/deore/lx-hydra
przewód tył do julii/shimano!
gg 5732171
prawą klamkę do julii/deore/lx-hydra
przewód tył do julii/shimano!
gg 5732171
JUż próbowałem tak przerabiać i jest trochę do kitu...
Jak wyjmiesz ośkę i zobaczysz jak ona wygląda to będziesz wiedzial o co chodzi. To jak oś suportu- łożyska muszą się zaprzeć na takich "kołnierzach" na osi a 10 tego raczej nie ma... Teoria podpowiada, że można odpowiedniej długości rurkę wstaić nha oś tak , żeby jej długość odpowiadala rozstawowi tych kołnierzy (co do 0,1 - 0,2 mm). Wtedy łożyska się nie zablokują kiedy zaczną się zagniatać po zakręceniu kołem (tak - też się zdziwilem co sie stało:-). Pozostaje kwestia różnicy grubości osi: fabryczna oś ma w miejscu "nabicia" lożyska grubość około 10,5-10,7 mm (nie jestem pewien). Oś 10`tka tyle nie ma choćby sie człowiek usrał. Więc trzeba pomiędzy wewnętrzny pierścień łożyska a ośkę wepchać kawałek blaszki, bo inaczej piasta będzie miała duży luz. Jak i z tym sie uporasz i zrobisz to dobrze to piasta będzie ładnie i prosto (i sztywno) się kręcić.
Założyłem oczywiście, że dasz sobie radę z demontażem osi. Jeśli nie to musisz tak zrobić:
-odkręć te dupsty (konusy) od strony mocowania tarczy.
-puknij w oś z drugiej strony to wylezie razem z łożyskiem.
-pukaj z czciem tak , żeby wylazło, ąle tak , żeby nie rozbić łożyska.
-pamiętaj - cokolwiek robisz myśl!
Skutki uboczne:
-złamania
-zwichnięcia
-otarcia
-skręcenia
-rozcięcia
-śmierć
-czasem dużo dobrej zabawy:P
powodzenia!
pozdro 4 all
edit: po co ci skręcana oś w dragstarze???
Jak wyjmiesz ośkę i zobaczysz jak ona wygląda to będziesz wiedzial o co chodzi. To jak oś suportu- łożyska muszą się zaprzeć na takich "kołnierzach" na osi a 10 tego raczej nie ma... Teoria podpowiada, że można odpowiedniej długości rurkę wstaić nha oś tak , żeby jej długość odpowiadala rozstawowi tych kołnierzy (co do 0,1 - 0,2 mm). Wtedy łożyska się nie zablokują kiedy zaczną się zagniatać po zakręceniu kołem (tak - też się zdziwilem co sie stało:-). Pozostaje kwestia różnicy grubości osi: fabryczna oś ma w miejscu "nabicia" lożyska grubość około 10,5-10,7 mm (nie jestem pewien). Oś 10`tka tyle nie ma choćby sie człowiek usrał. Więc trzeba pomiędzy wewnętrzny pierścień łożyska a ośkę wepchać kawałek blaszki, bo inaczej piasta będzie miała duży luz. Jak i z tym sie uporasz i zrobisz to dobrze to piasta będzie ładnie i prosto (i sztywno) się kręcić.
Założyłem oczywiście, że dasz sobie radę z demontażem osi. Jeśli nie to musisz tak zrobić:
-odkręć te dupsty (konusy) od strony mocowania tarczy.
-puknij w oś z drugiej strony to wylezie razem z łożyskiem.
-pukaj z czciem tak , żeby wylazło, ąle tak , żeby nie rozbić łożyska.
-pamiętaj - cokolwiek robisz myśl!
Skutki uboczne:
-złamania
-zwichnięcia
-otarcia
-skręcenia
-rozcięcia
-śmierć
-czasem dużo dobrej zabawy:P
powodzenia!
pozdro 4 all
edit: po co ci skręcana oś w dragstarze???
Serwisuję repliki ASG. DOBRZE serwisuję ;-) .
GG:8899894
GG:8899894
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość