Które tłumienie jest lepsze w amorku ?

Dergis
Posty: 35
Rejestracja: 17.08.2006 20:49:48
Kontakt:

Które tłumienie jest lepsze w amorku ?

Post autor: Dergis »

Nie wiem ktore tłumnie jest lepsze oczywiscie wiem olejowe ale jest najlepsze jeszcze Cierne i elastomer prosze o wytłumacznie :)
Sulring
Posty: 3681
Rejestracja: 12.07.2005 03:36:52
Kontakt:

Post autor: Sulring »

Dergis tlumienie cierne to takie, ze jest duze tarcie, amortyzator i tak jest bierny na to co sie dzieje. A to jest tak. Jest tlumienie powietrzne (coraz rzadziej) olejowe ak napisales. Sprezyna + elastomer tlumia sprezyne, a elastomer zapobiega dobijaniu
Ssij pento
Chrabał
Posty: 2053
Rejestracja: 19.04.2004 15:33:24
Kontakt:

Post autor: Chrabał »

1. olejowe
2. powietrzne (w czymś to jeszcze jest?)
3. elastomer - ma minimalne właściwości tłumiące, ale to prawie jakby tłumienia w ogóle nie było
4. cierne - to w rzeczywistości brak tłumienia
http://img134.imageshack.us/img134/3203/1ffbb5e0ac.jpg
Dergis
Posty: 35
Rejestracja: 17.08.2006 20:49:48
Kontakt:

Post autor: Dergis »

Bo mam takie pytanko kolega ma własnie amorka z tłuminiem ciernym wiec czy może amorek smarowac aby sie cos nie zepsuło nie znam sie na amorach zabardzo ;(
> Zielony <
Posty: 942
Rejestracja: 08.06.2005 16:51:35
Lokalizacja: POZNAŃ STREET RIDER
Kontakt:

Post autor: > Zielony < »

Chrabał pisze: 2. powietrzne (w czymś to jeszcze jest?)
W marcokach masz "powietrze" sprzezyny i olej
np. dj
Lubie przeszkody,ktore nie byly budowane z mysla o jezdzie na rowerze
STREET to tylko BMX
groochas
moderator
Posty: 2411
Rejestracja: 18.04.2004 23:17:14
Lokalizacja: Kraków --> Nowa Huta
Kontakt:

Post autor: groochas »

zielony - jest powietrze ale jako medium sciskane a nie jako czynnik tłumiący. Tłumienie powietrzne bylo np w RST DELTA HL, gdzie przeciskalo sie przez małe otworki.
Liwcio
Posty: 690
Rejestracja: 16.09.2005 23:13:50
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Liwcio »

"...tłumienie cierne jest często utożsamiane z tarciem o siebie elementów widelca, a w rzeczywistości chodzi o tarcie wewnetrzne elastomeru. Długie łancuchy cząsteczkowe elastomerów trą o siebie podczas rozprężania się zgniecionego tworzywa, dzięki czemu rozpręża się ono wolniej niz zostało zgniecione"
źródło: BA

więc nie rozdzielać tłumienia ciernego i tłumienia elastomerem (bo to to samo), myśle, że ta kwestia jest zamknięta
http://www.pinkbike.com/photo/1612744
Dergis
Posty: 35
Rejestracja: 17.08.2006 20:49:48
Kontakt:

Post autor: Dergis »

Temat do zamkniecie dowiedalem sie wszyskiego
spectomo
Posty: 509
Rejestracja: 10.08.2005 18:52:19
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: spectomo »

> Zielony <..Ty naprawde jestes zielony...w Dj masz tłumienie olejowe, a powietrze słuzy jako regulacja twardości amortyzatora.Nie ma też czegos takiego jak "tłumienie elastomerowe", elastomer ,jest to kawałek gumy, który ma za zadanie wychamowac zbyt szybko uginajacy sie amorek.
A tłumienie ciernie polega na tym , ze zbbyt szybko odbijajace golenie sa hamowane przez opor jaki daja elementy slizgowe( zalezy czy amor jest wewnatrz czysty czy zatarty), ale najczesciej go nie ma.

Surling
"Sprezyna + elastomer tlumia sprezyne, a elastomer zapobiega dobijaniu"....możesz to rozwinac...bo to masło maślane według mnie....jak sprezyna moze tlumic sprezynę?? Chyba chodziło ci o tłumienie ugiecia???

sorry że sie czepiam :P...pozdrower ;D
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości