łt-4s3
morthias można anodować, nie tylko aluminium ale niektóre stopy magnezu i stali, a w to anodowanie goleni nie bardzo wierze, gdyż po anodowaniu powłoka jest porowata i gotowa do pokrycia, no chyba, że po anodowaniu, następuje pokrycie czymś(złotym, co na zabój, coś przypomina...), żeby był lepszy poślizg :D, a w suntourowatych występuje platerowany czarny chrom(chyba tylko dla ozdoby), a i raczej w lepszych amorach ta czarna powłoka to jest azotowanie alu, ale także można stal. A i u marcocha na 200%(pewnie u innych też), 2 dolne tuleje, po których poruszają się górne pokryte są teflonem !
Teraz według mnie to najlepiej Manitou 07 powrót do korzeni...
PS. Musiałem :*, potęga internetu hehe.
Teraz według mnie to najlepiej Manitou 07 powrót do korzeni...
PS. Musiałem :*, potęga internetu hehe.
Wiesz co mnie boli? Że rower się pierdoli!
Oj Kruku, Kruku, musze Cie zmartwic. Zadne tuleje nie sa pokryte teflonem, a na pewno nie slizgowe. Dlaczego? Otoz prawdziwy teflon jest bardzo podobny do tworzywa sztucznego zwanego plastikiem, jest koloru bialego i posiada pewna elastycznosc. Co oczywiscie spowodowaloby luzy w amortyzatorze. No, chyba ze masz na mysli "teflon" jak na patelni (watpie), albo "teflon" jak na marcokach (ktory nie istnieje)... Zreszta, wpadnij do mnie, mam w domu troche teflonu to Ci pokaze jak toto wyglada :P.Kruk pisze:morthias można anodować, nie tylko aluminium ale niektóre stopy magnezu i stali, a w to anodowanie goleni nie bardzo wierze, gdyż po anodowaniu powłoka jest porowata i gotowa do pokrycia, no chyba, że po anodowaniu, następuje pokrycie czymś(złotym, co na zabój, coś przypomina...), żeby był lepszy poślizg :D, a w suntourowatych występuje platerowany czarny chrom(chyba tylko dla ozdoby), a i raczej w lepszych amorach ta czarna powłoka to jest azotowanie alu, ale także można stal. A i u marcocha na 200%(pewnie u innych też), 2 dolne tuleje, po których poruszają się górne pokryte są teflonem !
Teraz według mnie to najlepiej Manitou 07 powrót do korzeni...
PS. Musiałem :*, potęga internetu hehe.
A co do anodowania - zalezy jaki rodzaj anodowania masz na mysli. Nie znam fachowych nazw, ale jest tego co najmniej kilka rodzajow. Anodowanie bodajze techniczne to to, o czym mowisz, o porowatej powierzchni i duzym stopniu utlenienia materialu anodowanego. Twarde anodowanie to wlasnie sposob anodowania w ktorym warstwa anody jest dosc gruba, przy odpowiedniej obrobce uzyskuje bardzo gladka powierzchnie o swietnych wlasciwosciach slizgowych.
-
- Posty: 727
- Rejestracja: 24.06.2006 11:40:44
- Lokalizacja: Pless
- Kontakt:
paczek_26 pisze:nom rozumiem ale jesli w ostateczności użył bym tego łt4s3 to czy nie przyczyni on sie do znoszczenia goleni dolnych w moim amorku..bo są one z magnezu a wiem ze lit za dobrze na magnez nie wpływa
nie wiem moze jestem w błedzie ale on pisze o dolnych goleniach a nie o górnych;/
Chyba ze chce nacis smaru do srodka to sory za posta:)
My bike:
http://img338.imageshack.us/my.php?image=img9516fc9.jpg
http://img338.imageshack.us/my.php?image=img9516fc9.jpg
morthias a taki teflon o którym mówisz to doskonale wiem jak wygląda, a jest pare rodzajów teflonu, bo to jest nazwa większej grupy polimerów, więc chyba widzisz różnice, pomiędzy pokryciem teflonem, a takim teflonem, którym, możesz nawet rzucić w kogoś, jako większe ciało stałe, zważ na to, że pokrycie, to jest cienka warstwa i siłą rzeczy jak na twardym to wytrzymała, a marcoch stosuje pokrycie teflonem na tulejach, bo SAM (MARCOCH) o tym pisze ! Więc, jak to uzasadnisz ? Nie wiedzą co SAMI robią ?
A jeszcze wyjaśnij i przybliż nam przebieg, obróbki twardej anody, jaka rzekomo jest na górnych goleniach, jako ostateczne pokrycie ! (jak to nabiera złoty kolor ?) Ja jedynie moge sie zgodzić z tym, że twarda anoda jest pokrywana teflonem, mowa tu oczywiście o amorach z przepięknymi goleniami koloru złotego.
A na przyszłość, nie martw mnie tak, bo poczułem, się jak wtedy, co nam guma pękła... ;)
A z tym smarem to stosuj, nic Ci się nie stanie !!!!!!
A jeszcze wyjaśnij i przybliż nam przebieg, obróbki twardej anody, jaka rzekomo jest na górnych goleniach, jako ostateczne pokrycie ! (jak to nabiera złoty kolor ?) Ja jedynie moge sie zgodzić z tym, że twarda anoda jest pokrywana teflonem, mowa tu oczywiście o amorach z przepięknymi goleniami koloru złotego.
A na przyszłość, nie martw mnie tak, bo poczułem, się jak wtedy, co nam guma pękła... ;)
A z tym smarem to stosuj, nic Ci się nie stanie !!!!!!
Wiesz co mnie boli? Że rower się pierdoli!
Co to jest anodowanie typu IIIKruk pisze:morthias a taki teflon o którym mówisz to doskonale wiem jak wygląda, a jest pare rodzajów teflonu, bo to jest nazwa większej grupy polimerów, więc chyba widzisz różnice, pomiędzy pokryciem teflonem, a takim teflonem, którym, możesz nawet rzucić w kogoś, jako większe ciało stałe, zważ na to, że pokrycie, to jest cienka warstwa i siłą rzeczy jak na twardym to wytrzymała, a marcoch stosuje pokrycie teflonem na tulejach, bo SAM (MARCOCH) o tym pisze ! Więc, jak to uzasadnisz ? Nie wiedzą co SAMI robią ?
A jeszcze wyjaśnij i przybliż nam przebieg, obróbki twardej anody, jaka rzekomo jest na górnych goleniach, jako ostateczne pokrycie ! (jak to nabiera złoty kolor ?) Ja jedynie moge sie zgodzić z tym, że twarda anoda jest pokrywana teflonem, mowa tu oczywiście o amorach z przepięknymi goleniami koloru złotego.
A na przyszłość, nie martw mnie tak, bo poczułem, się jak wtedy, co nam guma pękła... ;)
A z tym smarem to stosuj, nic Ci się nie stanie !!!!!!
Jest to proces wytworzenia tlenku, w którym również elektrolitem jest roztwór kwasu siarkowego.
Jednakże stężenie kwasu jest wyższe, temperatura niższa - ok (-3) - 0 C, gęstość prądu wyższa (ok 3.5A/dm3).
Częstym dodatkiem do kwasu siarkowego jest kwas szczawiowy.
Powłoka penetruje w 50% i w 50% wystaje ponad oryginalną powierzchnię elementu.
Powierzchnia części anodowanych w ten sposób zyskuje twardość ok 65 w skali Rockwell'a.
Jest to mniej więcej ekwiwalentem hartowanej stali węglowej.
Z tego powodu jest też nazywane anodowaniem twardym.
Anodowanie twarde typu III dzieli się na dwie klasy:
Klasa 1 - nie barwione
Klasa 2 - barwione.
Części po anodowaniu są często poddawane obróbce wykańczającej pozwalając uzyskać niezwykle gładkie powierzchnie.
Twarda powłoka tlenku jest doskonałym izolatorem.
Po anodowaniu twardym stosuje się czasem impregnację PTFE - co znakomicie poprawia odporność na ścieranie.
Twardo anoduje się np. zawory, tłoki, przekładnie, wyposażenie wojskowe.
----------------------------
Prąciem bardzo.
http://www.gasnice.pl/sklep/produkt/2/9.aspx
czy tam napisali teflon? ;)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Teflon
czy tu jest PTFE?...
czy tam napisali teflon? ;)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Teflon
czy tu jest PTFE?...
https://www.facebook.com/brodacimechanicy
morthias tak samo jest napisane, że można tworzć cienkie powłoki teflonowe, zresztą Wujek dał link....
Chodzi mi poparte argumentami z firm robiących amorki, ja poparłem argumentami pokrycie golonek suntoura i teflon na tulejach ślizgowych mz(w manualach firm jest to napisane) i najprawdopodobniej górne golenie mz(czarne) są azotowane, a w tej kwesti złotych golonek nie chce mi się szukać, więc licze na Ciebie bardzo :D, wtedy dopiero obronisz "swoją" teorie !
Chodzi mi poparte argumentami z firm robiących amorki, ja poparłem argumentami pokrycie golonek suntoura i teflon na tulejach ślizgowych mz(w manualach firm jest to napisane) i najprawdopodobniej górne golenie mz(czarne) są azotowane, a w tej kwesti złotych golonek nie chce mi się szukać, więc licze na Ciebie bardzo :D, wtedy dopiero obronisz "swoją" teorie !
Wiesz co mnie boli? Że rower się pierdoli!
Napisałem Ci, że można stosować, a Lit i Magnez, są pierwiastkami zasadowymi więc, w życiu pomiędzy nimi reakcja nie zajdzie !
A, żeby nie było to także, ze stopu Mg, Lit, nie wyprze Mg, choć, jest bardziej reaktywny, bo to jest stop i w praktyce tysiące rowerzystów stosuje ten smar, w tym ja stosowałem i nic się nie stało...
A, żeby nie było to także, ze stopu Mg, Lit, nie wyprze Mg, choć, jest bardziej reaktywny, bo to jest stop i w praktyce tysiące rowerzystów stosuje ten smar, w tym ja stosowałem i nic się nie stało...
Wiesz co mnie boli? Że rower się pierdoli!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości