Hayes Sole -- Czyli problem z hydrauliką

łuk-a-sz
Posty: 34
Rejestracja: 03.09.2006 07:21:38
Lokalizacja: Krosno ---> Rzeszów
Kontakt:

Post autor: łuk-a-sz »

Już po rozepchaniu... nie wiem czy to dobrze zrobiłem. Użyłem do tego płaskiego śrubokręta. Coś tam poruszałem (bez klocków), mało było pola manewru. Wydaje mi się że ma słabą moc przy zaciskaniu, nie wiem może się myle nigdy nie miałem tarczówki.

A jak mam ustawić te klocki?
tak jak napisał Tassadar

------------------------------------EDIT----------------------------------------

Bawiłem się troszkę i jeśli klocek nieruchomy jest tak ustawiony że przy ścisku klamki tarcza się nie wygina to tak obciera że koło się ledwo kręci. Ustawiłem tak że trze nieruchomy i troszkę ruchomy ale nadal spowalniaja a na dodatek tak się cieżko jeździ... pośmigałem troszkę...godzinkę...pohamowałem i potem jeszcze gorzej zaczął hamowac...
Jeszcze ta klamka tak daleko od kierownicy.:/
Kacuś
Posty: 16
Rejestracja: 09.09.2005 00:47:35
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Kacuś »

Klamką sie nie przejmoj bo sobie wyregulujesz jak wszystko bedzie chodziło. Niewiem coza pomysł z tym rozpychaniem klocków bo to jest jeden tłoczek i sie sam cofa (przynajmniej w moich). Rozumiem ze klamke masz w najwiekszym odchyleniu od kiery. Czy jak chamujesz to ci sie blokuje w pewnym momencie? czy mozesz docisnąc ja do samej manetki ? Jak to drugir to masz cos dalej z olejem. Tez wspominałes cos o tym ze ci cieknie przy klamce, byc moze to jest własnie powód złej pracy, wyciek oleju. Jak nie to nie jest ta rzecz to pozostaja tylko te nieszczesne klocki.
Riding a bike is only way to stay allive
łuk-a-sz
Posty: 34
Rejestracja: 03.09.2006 07:21:38
Lokalizacja: Krosno ---> Rzeszów
Kontakt:

Post autor: łuk-a-sz »

No więc tak:
-klamka mi się blokuje i nie dociska do samej manetki.
-odchylona na max od kiery
-to nawet nie jest wyciek, olej po prostu się tak jakby sączy ale nie cieknie
-nowych klocków nie kupię bo nie mam kasy

Jakieś pomysły ?
Kacuś
Posty: 16
Rejestracja: 09.09.2005 00:47:35
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Kacuś »

no to chyba jest przyczyna. sproboj to w jakis sposob uszczelinc. gumki wymienic tam. bo napewno nie jest to normalne zeby sie lalo saczyło czy ciekło. Dobrze dzialający sole jest jak brzytwa
Riding a bike is only way to stay allive
łuk-a-sz
Posty: 34
Rejestracja: 03.09.2006 07:21:38
Lokalizacja: Krosno ---> Rzeszów
Kontakt:

Post autor: łuk-a-sz »

a powiedz mi jak działa ten korek ? Jego się po prostu wyciąga tak ?
Jak go mogę uszczelnić ?
Kacuś
Posty: 16
Rejestracja: 09.09.2005 00:47:35
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Kacuś »

To przy klamce czy przy samym zacisku ???
Riding a bike is only way to stay allive
łuk-a-sz
Posty: 34
Rejestracja: 03.09.2006 07:21:38
Lokalizacja: Krosno ---> Rzeszów
Kontakt:

Post autor: łuk-a-sz »

Klamce, przy zacisku jest chyba wszystk ok :]
Kacuś
Posty: 16
Rejestracja: 09.09.2005 00:47:35
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Kacuś »

a dokladniej??? przy imbusie, przy tym czarnym korku, czy na lini całego zbiornika ?????
Riding a bike is only way to stay allive
łuk-a-sz
Posty: 34
Rejestracja: 03.09.2006 07:21:38
Lokalizacja: Krosno ---> Rzeszów
Kontakt:

Post autor: łuk-a-sz »

Czarnym korku na klamce. Imbus ma objechany gwint i go odkrecić się nie da ale jest dobrze dokrecony i z niego nie cieknie. Ale chodzi mi o ten czarny korek.
Kacuś
Posty: 16
Rejestracja: 09.09.2005 00:47:35
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Kacuś »

Niemam pojęcia. To jest korek wydaje mi sie, do wlewania oleju i z tamtąd niema prawa cieknąc. Niewiem wymiana korka tego. albo pojedzi do tego goscia co ci opowietrzał i powiedz ze ci spieprzył bo lepiej chodziły wczesniej. Niebede ci mówił zeby go wyciagnął bo skoro ci sie z niego saczy to po otwarciu mogłoby sie wylac itd. dziwna sprawa. a jak masz tego imbusa wyrobionego to tez zle. Spróboj popytac w sklepach i serwisach. Sory ale tu sie moja wiedza konczy bo nigdy nie musiałem z nim nic robic. Jakbym cos jeszcze wykminił to dam znac. Pozdro
Riding a bike is only way to stay allive
Kacuś
Posty: 16
Rejestracja: 09.09.2005 00:47:35
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Kacuś »

O tak!!! stanowczo jest to korek wlewu, zaciekawiony wyciagnołem go i.... zaczal sie saczyc olej :P tak sie poznaje swiat :) po wsadzeniu nic sie nie leje wiec wnisek z tego taki ze ten kołeczek masz zepsuty. jest on z plastiku i ma takie wypustki które powoduja to ze sie zakleszcza w tej dziurze, byc moze zostały starte te wypustki i sie nie klinuje. wydaje mi sei ze powinno sie dac kupic cos takiego albo wygrzebac z czegos innego.
Riding a bike is only way to stay allive
łuk-a-sz
Posty: 34
Rejestracja: 03.09.2006 07:21:38
Lokalizacja: Krosno ---> Rzeszów
Kontakt:

Post autor: łuk-a-sz »

To jest tak... korkiem przy zacisku się olej wlewa, a korek przy klamce służy do tego żeby powietrze się tamtędy wydostało i jak już go nie będzie to zacznie się wylewać nadmiar oleju. Ja kupiłem tego hampla i on już miał taki korek....ale gdy był odpowietrzany to i tak nie wydostało się powietrze, więc to nie jest wina zapowietrzonego hamulca...

Mój pierwszy hamulec tarczowy i takie rozczarowanie :/
Może to rzeczywiście wina tych klocków ?
Kacuś
Posty: 16
Rejestracja: 09.09.2005 00:47:35
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Kacuś »

To był moja pierwsza sugestia i najlepsza wg.mnie. Pozbieraj kase i kup klocki, albo bedzie dobrze albo bedziesz kombinowal dalej.
Riding a bike is only way to stay allive
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość